toerental stationair

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
blanco220

toerental stationair

Bericht door blanco220 »

hey ik zou moeten weten wat het gemiddelde toerental stationair is van een 6.2 pk polini blokje.Niet zomaar iets zeggen.Het moet echt van mensen komen met een juiste toerenteller.Dit is om stage 6 toerenteller af te stellen
groeten
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Dat ligt tog ook aan jezelf.

Het kan zijn dat je je bike juist heel erg hoog Stationair heb ingesteld. Maar het kan ook zijn dat je hem heel erg laag heb ingesteld.

Ik weet niet of mensen precies het juiste toerental weten.

Gr,
blanco220

Bericht door blanco220 »

ja ok dat weet ik het hangt van zovele zakens af daarom wil ik veel antwoorden en zo de gemiddelde zo heb ik een idee.1000 of 2000 of 3000
enz...
groeten
Patrickn

Bericht door Patrickn »

ik denk zelf dat als je je koppeling heb afgesteld op 8000/8500 dat ie aangrijpt

dat stationair ong 3000 is oid ??

maarja dat kun je ook weer zelf bepalen door de stationair schroef te stellen
blanco220

Bericht door blanco220 »

probleem is ik heb mijn toerenteller en staat nu op 1200 toeren.En mijn koppeling is niet juist ingesteld.Ik heb een referentie punt nodig.en ik weet ook wel dat het van vele zakens afhangt maar ik moet een idee hebben.
groeten
killerbeast
forum gebruiker

Bericht door killerbeast »

op mijn aim draaid mijn polini blokje op 3000-3500 toeren.
blanco220

Bericht door blanco220 »

hey met de rpt draait mijn blokje 3300 toeren en heb last van beetje valse lucht.Je bent toch wel zeker dat je geen valse lucht hebt he.vindt 3000 veel.Of heb je je stationair schroef hoog staan
groeten
killerbeast
forum gebruiker

Bericht door killerbeast »

stationair loopt hij goed. niet echt hoog

mijn sprintscooter draaid er 4000 stationair.

maarja stationair is maar net hoe je het wilt

ik kan me mini en sprinter ook op 2000-2500 zetten maar dan blijven ze echt maar net lopen.

RPT toerenteller kan je wel vertrouwen die kloppen
blanco220

Bericht door blanco220 »

ok dat klopt merci voor de info.En ben ook heel content over de rpt
groeten
mark#41
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Uh,als je nu eerst het toerental van een auto even meet met de stage6 om te controleren of ie juist werkt,en dan het toerental van de scooter met toerentellervan de buurjongen[wel even goed instellen] dan heb je een referentie punt.Toerental van aangrijpen van je koppeling is erg persoonlijk.
blanco220

Bericht door blanco220 »

ik ga de stage 6 nu als temperatuur meter en om de tijd bij te houden gebruiken.ik heb de rpt gekocht voor de toeren.ik riskeer geen slechte afstelling van de koppeling.Is een dure grap
groeten
Bianchiteamnoord
forum gebruiker

Bericht door Bianchiteamnoord »

Dat is in principe niet helemaal waar want wij hebben 2 jaar terug ook zonder toerenteller gereden je kan zelf wel aanvoelen hoe je koppeling moet staan deze zondag heb ik het er nog weer met henk overgehad het afstellen van je koppeling is gewoon heel persoonlijk maar zo is het probleem ook opgelost

gr sven
blanco220

Bericht door blanco220 »

ja dat is waar, maar heb niet zo echt veel ervaring op deze vlak.Daarom toch voor de zekerheid ook een beetje handig voor je toeren in de gaten te houden en je tandwielverhouding beter te kunnen bepalen
groeten
Plaats reactie