!!vraagje dichtingen cilinder!!

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
hiuy
forum gebruiker

!!vraagje dichtingen cilinder!!

Bericht door hiuy »

hoi,-
vandaag heb ik voor de eerste keer gaan testen met de nieuwe bike die ik heb van lely de 911 polini 50cc.na een paar rustige rondjes te hebben gereden met afstelling van koppeling bij,heb ik 3 kwartiertjes met tussen pozen bij voluit gegaan en moet zeggen dit beestje heeft echt een bom van pit in zich :twisted: .

maar nu komt het,na die paar kwartiertjes gaf de bike het ineens op,ik dacht ja warmloper en koppakking ertussen uit(die 2 rubbere ringen),althans zo voelde het toch.ik teluergesteld naar huis :cry: .

thuisgekomen en bike direct uit elkaar gehaald en wat kom ik tot verbazing tegen,in de koelkamer van de cilinder & tussen kop vind ik een zwarte dikke ring die de kamer gewoon verstropte :shock: .hier een foto.

Afbeelding

nu mijn vraag is hoort deze ring hier thuis of niet het lijkt me sterk van wel,want in men 40cc zat deze ring niet en zo veel verschillen de cilinders nu ook weer niet van elkaar.

nu tweede probleem:na het nakijken van de cilinder ben ik tot de vastelling gekomen dat mijn zuiger aangelopen heeft (aan twee kanten)tegen iets maar zie niet direct de aanlijding hiervan (heb wel vermoeden).hier ook weer een foto van.dit is de ergste kant :( zuiger voor de prullebak.

Afbeelding

en hier op deze foto kun je mijn vermoedens zien waaraan ik denk dat men zuiger ge****t is :x .

Afbeelding

linkse kant tegen over de rechtse kant is naar mijn mening te slecht afgewerkt :? .

sry voor de vele vragen maar alle proffesionele hulp is welkom [-o< .

groeten steven.
dave
forum gebruiker

Bericht door dave »

Hallo, daar kan het nooit van komen, want jouw zuigertje komt nooit zo laag! het lijkt me eerder een klemmer van de hitte, Dus vanwege je koeling.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Denk ook niet dat de beschadiging op je zuiger daarvan komt.

Die ring hoort er niet in te zitten, denk ik... Ziet er erg vreemd uit.
En door die ring heb je waarschijnlijk geen koeling gekregen en zodoende een warmloper gehad.

In principe zou je bike gewoon weer moeten kunnen lopen met die zuiger (mits ie niet teveel beschadigd is). Misschien wel een nieuw zuigerveertje (waar is die zuigerveer eigenlijk???), maar als die er nog goed uitziet, is dat ook niet nodig.

Update: bij nader inzien ben ik het met schroefje (hieronder) eens.
Die zuiger is rijp voor de prullenbak.
Laatst gewijzigd door PIR3lly op wo 15 mar 2006, 12:07, 2 keer totaal gewijzigd.
schroefje

Bericht door schroefje »

PIR3lly schreef:Denk ook niet dat de beschadiging op je zuiger daarvan komt.

Die ring hoort er niet in te zitten, denk ik... Ziet er erg vreemd uit.
En door die ring heb je waarschijnlijk geen koeling gekregen en zodoende een warmloper gehad.

In principe zou je bike gewoon weer moeten kunnen lopen met die zuiger (mits ie niet teveel beschadigd is). Misschien wel een nieuw zuigerveertje, maar als die er nog goed uitziet, is dat ook niet nodig.

Gewoon voorzichtig proberen.
kijk eens goed naar die zuiger!!! daar krijg je geen zuigerveer meer in hoor :D die groef is geheel naar de kl#te.

Gewoon even een nieuwe steken dat is denk ik het slimste.
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

schroefje schreef: kijk eens goed naar die zuiger!!! daar krijg je geen zuigerveer meer in hoor :D die groef is geheel naar de kl#te.

Gewoon even een nieuwe steken dat is denk ik het slimste.
Ja, je hebt gelijk...
Zo goed had ik daar nog niet naar gekeken.
In een andere post zag ik de andere kant van de zuiger.
Die zag er ook niet al te best uit.

Een nieuwe zuiger is inderdaad de beste oplossing.
Hoe ziet je cilinderwand er eigenlijk hierna nog uit?
Is dat wel een beetje in orde gebleven?
hiuy
forum gebruiker

Bericht door hiuy »

hoi,-
die ring dacht ik ook al da die er ni hoorde maar wie is er zo dom om die er nu in te steken ](*,) ziet er idd erg vreemd uit,snap totaal niet de functie van :?: .cilinder is nog gewoon goed op een klein aanloopstukje na onder waar ik heb aangeduid.zuiger idd prullebak.zuigerveer had ik er al afgehaald,die is dus ook gewoon voor de prullebak :( .thx voor de commentaar tot nu toe , maar ik zou toch meer mensen hun mening willen :wink: aub.

groeten steven.
Richard D
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Richard D »

die ring zit ook in de cilinders van de 911 replica's :idea:
Wel erg lullig dat dit gebeurd is, je hebt de bike nog maar net
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Haagse MiniGuus

Bericht door Haagse MiniGuus »

Die ring zit wel in mijn watergekoelde 3poorter die ring zit dan namelijk in de kop hoord wel vast tezitten.In de kop van mijn polini 50cc zit helemaal niets is gewoon hol kan dus goed door stromen.
Zuiger moet je gewoon vernieuwen en dan komt het wel weer goed en vergeet geen temperatuur meter bespaard een hoop ellende.
Gr Haagse MiniGuus
Sleutel
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Die ring hoord er zekers wel in.
Hij zorgt namelijk voor de juiste sirculatie.
Er zit ook een klein gaatje in de ring als het goed is, deze hoord
aan de carburateurs zijde te zitten.

De ring weg laten is vragen om moeilijkheden.

Groet Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
schroefje

Bericht door schroefje »

Sleutel schreef:Die ring hoord er zekers wel in.
Hij zorgt namelijk voor de juiste sirculatie.
Er zit ook een klein gaatje in de ring als het goed is, deze hoord
aan de carburateurs zijde te zitten.

De ring weg laten is vragen om moeilijkheden.

Groet Cees
idd of je moet de kop aanpassen dan kan je hem weg laten :D
Haagse MiniGuus

Bericht door Haagse MiniGuus »

In de kop van mijn 50 zitten 4 circulatie gaten en geen ring
hiuy
forum gebruiker

Bericht door hiuy »

hoi,-
maar wat ik niet snap wat heeft deze ring voor nut ? en in god's naam waarom is ie zo gesmolten.motoroverhitting kan niet heb elke keer maar 10min aan een stuk gereden.miss weet iemand hier de oplossing van?

grtz steven.
Sleutel
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

hiuy schreef:hoi,-
maar wat ik niet snap wat heeft deze ring voor nut ?

grtz steven.
sleutel schreef:Hij zorgt namelijk voor de juiste sirculatie.
Wat ik bedoel is, de ring zorgt dat het inkomende water de juiste weg volgt naar de uitgang.

Zo duidelijk...of nog nie?
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
hiuy
forum gebruiker

Bericht door hiuy »

Sleutel schreef:
hiuy schreef:hoi,-
maar wat ik niet snap wat heeft deze ring voor nut ?

grtz steven.
sleutel schreef:Hij zorgt namelijk voor de juiste sirculatie.
Wat ik bedoel is, de ring zorgt dat het inkomende water de juiste weg volgt naar de uitgang.

Zo duidelijk...of nog nie?
hoi,-
k heb het verstaan :wink: ,ik neem gewoon heel men blok alles inc mee naar de pocketzaak daar zal gigi me wel verder helpen.

grtz
nismocoupe

Bericht door nismocoupe »

Ik heb je op weg geholpen op het ander forum en tja zuiger is voor de prullebak eveneens de zuigerveer :(
Maar achteraf des te meer geniet ervan als alles nieuw is.
Koop ook ineens de hele pakkingset van polini kan je nog spelen met de pakkingen voor de squeesh.

grtz en veel geluk met de heropbouw :wink:
Plaats reactie