veel compresie moeilijk aan te krijgen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

rienus

veel compresie moeilijk aan te krijgen

Bericht door rienus »

hallo
ik heb een chinees minibike
hij in nog niet ingereden
maar hij zoveel compresie dat ik heb bijna niet aan krijgen
+ dat mijn handen echt pijn gaan doen
wat is hier aan te doen ?
of komt het omdat ik hem nog verder inrijden moet ?
ik heb meerdere gehad maar dit nog nooit gehad
alvast bedankt
rienus
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

nou ja dat week ik zo f fniet denk niet misschien niet genoeg benzine wat voor 1 is het merkloos 150 euroies?
Gast

Bericht door Gast »

Hey,

Ik en m'n maat hadden precies hetzelfde!!!
En ja we hebben allebij vage Camel bike voor 150 euro :lol:
Eerst keer dat ik mijn bike wou starten was bijna onmogelijk, dus mijn vader had het maar effies gedaan (die serieus 5 minuten aan die starter stond te trekken). Nadat ik nu paar kilometer heb gereden en verschillende keren heb gestard doet hij het opzich wel goed. Meestal 5x trekken en dan doet hij het wel. Bij m'n maat echter... we stonden serieus met 3 man omstebeurt aan die trekstarter te trekken (voor 15 minuten lang!!!). Op het begin gaf de motor geen eens geluid (benzine moest nog rondlopen).. na 5 minuten hoorde je gewoon dat de bike wel aan wou maar het lukte niet. Na 15 minuten lukte het EINDELIJK, en nu gaat z'n bike ook zo aan.

M'n handen doen nu nog pijn (vooral mijn vingers + bovenarm spieren) terwijl het toch eergister was dat we zo verrot lang stonden te trekken.
Echt gekke werk!

Ik weet niet of het door de kwaliteit van de bike komt of omdat het gewoon de 1e paar keer was. Toch vind ik hem zelfs nu nog niet goed starten (ookal is het 5x trekken).
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

komt niet door de kwaliteit denk ik
want ik heb ook zo 1 van 150 euro(hij was zelf goedkopen 110 euro :D )
maar in het begin voor het eerst starten toen ie nog noooooit had gelopen toen moest ikook best vaak er aan trekken maar nu zonder dat ik de choke aan doe is het in 1 keer staat ie aan maar ik denk dat die van hem niet te veel compressie heeft
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

maar het is zeker weten wel klote voor jullie/hem of heb jij er geen last mer van shadows?
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb er niet meer zo heel veel last van. Ookal moet ik nog steeds wel effies er hard aan trekken. M'n maat heeft dit weekend nog niet gereden dus ik weet niet hoe het bij hem nu zit. Maar wat ik raar vind.. in het begin als je aan het touw trekt is er niks aan de hand maar op een gegeven moment staat het touw zowat vast en dan staat mn hand gewoon stil. Het is nogal raar uit te leggen :roll: . Maar als je dus aan het touw trekt komen die ''puntjes'' die je laat rond draaien in het blok.. en die moet zeg maar het blok draaiend krijgen. En als dat ''puntje'' het blok dus raakt om het rond te laten draaien wilt hij wel eens stil staan. Maar zoals ik al zei, na paar keer trekken doet hij het wel.. maar niet van zn luie dakje. :roll:
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

ja dat klopt had ik de eerste keer ik denk huh wat is dit kan ie niet verder dus ik trekken dat kleine stukje maar ging ineens verder en toen was ie aan maar misschien moet ie ff inloopen of hij loopt aan.
als ie aan staat loopt ie dan wel normaal ?
Gast

Bericht door Gast »

Ja zeker, ik begin gewoon met de Choke helemaal aan (dus helemaal naar beneden). En het benzine kraantje natuurlijk helemaal open. Als m'n bike dan aanstaat doe ik de choke bijna helemaal omhoog (iets hoger dan het midden) en dan rijden maar.
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

uhhm choke die staat omhoog aan en naar benden uit
Gast

Bericht door Gast »

wtf ?:P. M'n pa zit nu 40 jaar in de motoren en hij zei toch echt dat hij naar beneden aan staat. En ik dacht zelf ook naar beneden aan want dan klinkt hij beter vind ik. Vaag, ik zal wel effies helemaal naar boven zetten en dan starten. Hoe rij jij dan. Met de choke aan of uit?
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

ik rij met dat ding naar benden als ik hem helemaal omhoog heb slaat ie uit
als ik gas geef er staat bij jouw ook een pijltje op seeker die naar benden wijst en dan staat er bij open
dus ik dacht eerst ook huh.... :wink:
maar toen had ik gehoort dat ie naar benden dicht staat want hij liep zo ook beter naar benden dus ja
Gast

Bericht door Gast »

je krijgt er wel arm spieren van hahaahh :lol:
rienus

Bericht door rienus »

ja
maar ik heb nog steeds geen antwoord :?
heeft iemand dit ook gehad
en wat heeft die gedaan ?
kleine_duivel
spammer

Re: veel compresie moeilijk aan te krijgen

Bericht door kleine_duivel »

rienus schreef:hallo
ik heb een chinees minibike
hij in nog niet ingereden
maar hij zoveel compresie dat ik heb bijna niet aan krijgen
+ dat mijn handen echt pijn gaan doen
wat is hier aan te doen ?
of komt het omdat ik hem nog verder inrijden moet ?
ik heb meerdere gehad maar dit nog nooit gehad
alvast bedankt
rienus
je trekstarter draaid eerst niet goed!...
ik kreeg hem zelf eerst onmogelijk aan, me vader had zelfs moeite!
nu gaat hij soepel en heb ik geen moeite meer om hem aan te krijgen!!

en wat betreft choke, beneden = uit, naar boven = aan!
Justin
forum gebruiker

Bericht door Justin »

wat hebben julie nou precies allemaa gedaan?? want ik moet ook meer dan 20 keer HEEL HARD trekken. Gewoon afwachten? want ik merk wel dat hij al steeds soepeller gaat..
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Plaats reactie