Minibike in beslag genomen, terwijl ik op bedrvijterreinreed
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
race--ace
rechter
In principe hoort er na elke inbeslagname een rechterlijke uitspraak te volgen waarbij verbeurdverklaring plaatsvindt.
Als er onterecht in beslag is genomen dien je ze terug te krijgen.
Als er iets in beslag is genomen dat qua waarde het vergrijp overstijgt dan dien je het ook terug te krijgen en wordt de zaak afgedaan met een boete.
De politie is een uitvoerend orgaan en geen rechterlijke macht.
Als je inderdaad op prive terrein rijdt dan kun je mogelijk wel een bekeuring krijgen voor hinderlijk geluid maar zelfs dat is nog moeilijk aantoonbaar.
Als er onterecht in beslag is genomen dien je ze terug te krijgen.
Als er iets in beslag is genomen dat qua waarde het vergrijp overstijgt dan dien je het ook terug te krijgen en wordt de zaak afgedaan met een boete.
De politie is een uitvoerend orgaan en geen rechterlijke macht.
Als je inderdaad op prive terrein rijdt dan kun je mogelijk wel een bekeuring krijgen voor hinderlijk geluid maar zelfs dat is nog moeilijk aantoonbaar.
-
ntpjeroen
-
kreidler power
- Sharkbite
- forum gebruiker
Ik zou eens heel rustig daar op het kantoor gaan vragen waarvan je beschuldigt word en waarop de inbreuk zich basseert.
Dan ook uitleggen dat jullie niets anders dan doel hadden de wet de respecteren en daarvoor een prive terrein gezocht hebben met toestemming van de eigenaar.
Dat beide partijen hier een beetje over gereageert hebben is duidelijk denk ik, politie door hun vrij harde aanpak en jullie reactie, ondanks aanvraag gedaan en dergelijke, daarop(verbeter mij als ik fout ben).
Die advocaat, laat die het voor je opzoeken wat er fout is gegaan en ga het hun dan nog eens uitleggen op het politiebureau of leg het eventueel voor aan hogere instanties.
Een gerechtzaak gaat denk ik alleen maar een erger gevolg hebben en dat maakt jullie en naam op het politiebureau.
Ik denk dat in het beste geval jullie je bikes terug krijgen en een boete voor de overlast of dergelijke.
MAAR als jullie er wat werk van maken en de politie uitlegt waar de verkeerde verstandhouding zat kan er voor andere bikers in Terneuzen mss de volgende keer op wat meer begrip van de politie gerekend worden.
Ik zeg wel niet dat je het er bij moet laten als je betuigd van goede wil en geen notie had van wat je verkeerd deed kunne ze je moeilijk zo hard straffen.
Dan ook uitleggen dat jullie niets anders dan doel hadden de wet de respecteren en daarvoor een prive terrein gezocht hebben met toestemming van de eigenaar.
Dat beide partijen hier een beetje over gereageert hebben is duidelijk denk ik, politie door hun vrij harde aanpak en jullie reactie, ondanks aanvraag gedaan en dergelijke, daarop(verbeter mij als ik fout ben).
Die advocaat, laat die het voor je opzoeken wat er fout is gegaan en ga het hun dan nog eens uitleggen op het politiebureau of leg het eventueel voor aan hogere instanties.
Een gerechtzaak gaat denk ik alleen maar een erger gevolg hebben en dat maakt jullie en naam op het politiebureau.
Ik denk dat in het beste geval jullie je bikes terug krijgen en een boete voor de overlast of dergelijke.
MAAR als jullie er wat werk van maken en de politie uitlegt waar de verkeerde verstandhouding zat kan er voor andere bikers in Terneuzen mss de volgende keer op wat meer begrip van de politie gerekend worden.
Ik zeg wel niet dat je het er bij moet laten als je betuigd van goede wil en geen notie had van wat je verkeerd deed kunne ze je moeilijk zo hard straffen.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Ik heb niet de moeite genomen om alle pagina's te lezen. Ik zou de eigenaar een brief laten ondertekenen dat jullie met zijn toestemming op prive terrein reden. Daarbij zou ik Rechtsbijstand inschakelen of een Rechtswinkel bellen om te vragen hoe dit op te lossen.
Er is geen enkele reden jullie bikes in beslag te nemen!
succes!
Er is geen enkele reden jullie bikes in beslag te nemen!
succes!
-
Gast
Ja, we hebben de justitie opgebeld en probleem uitgelegd, ze wouden dat 1 van onze ouders/verzorgers, een keurig brief schreef en dat we die opstuurden naar hun. Zodat hun de zaak precies kunnen bekijken en of ze dan die bedrag van die bikes gaan terug geven, Ze hebben die bikes al vernietigd
Ik geloof er niks van , maar dit is echt te ver gegaan met Die bikes te vernietigen! Ik weet wel zeker dat dit lang gaat duren, Dit is Asociaal 
-
kleine_duivel
- spammer
-
ntpjeroen
-
kleine_duivel
- spammer
-
Nicolaas-racing
-
ntpjeroen