HELP HET VLIEGWIEL ZIT VAST!!!!/vastloper?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

kleine_duivel
spammer

HELP HET VLIEGWIEL ZIT VAST!!!!/vastloper?

Bericht door kleine_duivel »

hallo,

wij vandaag naar gorredijk naar het industrieterrein,
daar waren ook 2 andere jongens aan het biken :D
(politie was geweest en ze zeiden dat we het leuk moesten houden :D , dus we mochten biken :D )

de eerste ronde kon ik goed met ze meekomen, bleef ze zelfs voor :D
vervolgens haalde de eerste me in....toen de 2e, en dat was vrij raar want we reden de hele tijd al volgas!

mijn bike ging steeds langzamer en sloeg af...

ik probeerde hem te starten maar het touwtje gaf niet mee!
even kijken later, vliegwiel wou maar 1-2 centimeter heen en weer....

ik weet niet hoe ik dit moet oplossen of wat het is?....

is gewoon het vliegwiel vast of heb ik te maken met een vastloper? :cry:

alvast bedankt!!
Laatst gewijzigd door kleine_duivel op zo 26 mar 2006, 17:07, 2 keer totaal gewijzigd.
kleine_duivel
spammer

niemand een idee? :( ...
Justin
forum gebruiker

Bericht door Justin »

Niet met zo'n omschrijving, Daar kan ik niks van bedenken(niet dat je omschrijving verkeerd is)
Kijk eens naar je vliegwiel zou ik zeggen!? looptie aan? dan is het dus je vliegwiel, Mischien dat er op de zoekfunctie wel wat te vinden is over jou probleem..
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
royal
forum gebruiker

Bericht door royal »

Vastloper, je vliegwiel kan nergens aan vast blijven zitten lijkt me.
Gast

Bericht door Gast »

Haal je bougie eruit en kijk dan of ut vliegwiel wil draaien zo niet vastloper ma zo ver ik weet krijg je abrupt een vastloper en niet langzaam =/
janzzuh
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

Maak je cilinder eens open, misschien zie je daar iets vreemds..? Misschien iets mis met je zuigerveren?
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
kleine_duivel
spammer

Justin schreef:Niet met zo'n omschrijving, Daar kan ik niks van bedenken(niet dat je omschrijving verkeerd is)
Kijk eens naar je vliegwiel zou ik zeggen!? looptie aan? dan is het dus je vliegwiel, Mischien dat er op de zoekfunctie wel wat te vinden is over jou probleem..
het is simpel, hij ging langzamer en sloeg af, toen draaide het vliegwiel dus niet meer(zat vast), dus aantrekken gaat niet meer snaps?

maar het is dus hoogstwaarscheinlijk een vastloper,

valt dit te repareren?
of is dit een optie?
http://www.pocketbike-europe.com/prodde ... 2D5&cat=18

(heeft deze hetzelfde vermogen als een gewone chinees?)

alvast bedankt.... :D
Justin
forum gebruiker

Bericht door Justin »

Dus je vliegwiel zit vast? Waar en hoe dan precies want ik zou niet weten waar een vliegwiel tegen zou vast kunnen lopen, Mischien een foto? :wink:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
kleine_duivel
spammer

er valt niks te zien op een foto, hij ziet er normaal uit!
alleen hij zit vast, en is niet zo los te krijgen ook!

ik zei al: ik reed, anderen haalden me langzaam in(terwijl we de hele tijd al even hard konden), toen ging me bike steeds slomer en viel hij uit, toen lukte het niet om hem aan te trekken want het touwtje wou niet, omdat het vliegwiel vast zit,

maar heb je enig idee of dat blokje(op de link in mijn vorige bericht)
wel evenveel kracht heeft als mijn huidige standaard chinese blokje?

want dat vind ik net genoeg :) ............
perry1990
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door perry1990 »

ik weet niet veel van binne de moter maar kan et liggen aan je krukas ???(mischien domme zet maar mischien )
Groeten perry

[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
Justin
forum gebruiker

Bericht door Justin »

Een nieuw blok kopen zou zonde zijn, dat kan je nog altijd doen.

Kan je vliegwiel er wel af? probeer dat te doen en kijk of er iets mis is aan de binnenkant, Zoek een beetje rond op het forum.. Want het zou zonde zijn als je een totaal nieuw blok gaat kopen..

en dat blokje uit die link, zal niet zoveel kracht als jou eigen blok hebben. Ik zag bijv. een nog plastic lucht filter en plastic trekstarter.. dingen die jij nu waarschijnlijk beter hebt (powerfilter enz.)
kleine_duivel
spammer

wil iemand een foto posten van zijn vliegwiel die op de bike is gemonteerd, maar ZONDER TREKSTARTER?

want ik kan een gaatje zien, en het is glanzend schoon daarbinnen(in het gaatje), alsof er een boutje,schroefje net uit is....

ik zou niet weten waarom hij daardoor stokvast zou komen te zitten, maargoed...

en wat dat zonde voor nieuwe blok,
wat moet ik anders?...alles wijst erop dat het een vastloper is en het kost dan maar 90 euro(inc verzenden)...
heb deze bike al niet hoeven te betalen, en dat nieuwe blokje waarscheinlijk ook niet.....(lang leve me vader :) )

hij zou morgen voor onderhoud naar de monteur, maar die heeft er nu dus een klusje bij... :P

als hij zegt dat het een vastloper is komt er gewoon een nieuw blokje, jammer maar helaas!

(snap alleen niet waarom hij dan vastliep,we hebben keurig 1:35 gemengt...ga maar door...)

iemand nog een andere ideeën over een vastzittend vliegwiel die ongeveer 1 of 2 cm kan heen en weer bewegen...?

en trouwens, powerfilter zit er niet op hoor!
Justin
forum gebruiker

Bericht door Justin »

ik weet wat je bedoeld, er zit een soort schroefgat in je vliegwiel waar je het gevoel heb dat er NET een schroef uit is.. dat heb ik ook en er ontbreek niks.. dus ik neem aan dat dat zo hoort..

Ik denk dat de monteur er wel raad mee weet.. mischien zoals perry al zei: is er iets mis met je krukas, maar laat de monteur maar goed kijken..
Ik hoop voor je dat het goed komt want ik heb je bike eerder gezien en t was wel een mooi ding, zonde als die niet kan rijden!

Suc6
kleine_duivel
spammer

iemand een link van een goed blokje binnen honderd euro inc verzenden?
mag niet onderdoen aan een standaard chinees blokje, zelfde is prima!

en ja, het is een best mooie(mijn mening... :D )....kijk maar in het paddock(in mijn onderschrift staat de link)
royal
forum gebruiker

Bericht door royal »

Misschien voldoet een nieuwe cilinder+zuiger wel. Wat kost dat voor een chinees? 35 euro ofzo, heb je er zo opgezet.
Gesloten