HELP HET VLIEGWIEL ZIT VAST!!!!/vastloper?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

stefano

Bericht door stefano »

Heb je het cilindertje nu al losgehad?

en je vliegwiel ook al losgehad?

strax is het alleen je zuiger,daarvoor hoef je niet een heel blokje te kopen.

Stefan
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

haal gewoon big-bore kitje voor 34 euro bij *geen sponsor*.. ben je klaar..;) en heb je meer power
Justin
forum gebruiker

Bericht door Justin »

En als het niet de cilinder is? 34.- verspild en je probleem is niet opgelost.. ik zou eerst het probleem zoeken..
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Als je vliegwiel niet meer draaid, dan zit je zuiger vast! Het vliegwiel zit op de krukas en als de krukas niet meer draaid, dan het vliegwiel ook niet meer, erg vanzelfsprekend.

Dus haal je cilinder eraf en kijk of de zuiger is beschadigd en/of de cilinder. Kijk ook even of de zuigerveren bovenop de zuiger samenkomen en niet bij de uitlaatpoort!

Of je krukas ligt aan gort.. Kan je allemaal zien als je de cilinder eraf haalt!

Succes

AE
Sharkbite
forum gebruiker

Bericht door Sharkbite »

Kan het niet zijn dat je bobine ergens vast steekt aan je vliegwiel?

Nu even over de oorzaak van het probleem, hoeveel tankjes heb je ingereden? Wat is je mengverhouding? Met continu volgas te rijden de hele tijd door kan het zijn dat je cilinder warmgelopen is en heeft aangelopen(langzamer beginnen rijden) en uiteindelijk een vastloper tot gevolg heeft gehad. Ik zou dus als ik jouw was ook even de oorzaak zoeken anders heeft het geen zin iets nieuw te zetten want gaat dan ook zo stuk.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
kleine_duivel
spammer

Bericht door kleine_duivel »

hij gaat vandaag helemaal open met een deskundig monteur,
mocht het alleen de clinder zijn komt er een leuk bigbore kitje op!

zoals deze?

DDM High presure booster big bore kit is een hoogwaardige complete cilinder kit inclusief zuiger voor alle 47 en 49 cc minibikes met pen 10 mm krukas, ook alle chinese kopies.

De boring van deze motortjes is 40mm en de slag is 32mm, hierdoor is de cylinder inhoud eigenlijk 40.2cc. Deze Big bore set heeft een werkelijke cilinder inhoud van 49,2 cc

De cilinderwand is beter afgewerkt en de extra koelribben zorgen voor extra koeling wat bij indoor rijden heel goed van pas komtExtra brandstofpoort voor meer brandstof en de bougie recht in de kamer voor een beter verbranding

Deze kit betekent:

- Meer vermogen
- Meer trekkracht
- Hogere toerentallen

Afbeelding

en sharkbite,

de oorzaak waar je naar vroeg:
ik heb hem eerst een minuutje of 2 laten lopen,
toen halfgas gereden en toen volgas, ongeveer een minuut of 2 en toen was het over.....langzamer en langzamer, ik wou terug naar onzr auto rijden(met 5 kmpu) en toen sloeg hij af......

de rest is dus bekend....
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Denk inderdaad een warmloper, gevolgd door een vastloper.

Waarschijnlijk een nieuwe cilinder met zuiger (zoals de meeste al aangeven).

Altijd goed warm rijden voordat je volgas gaat.
En dan bij volgas ook altijd uitkijken. Een lange tijd volgas zonder enige tegendruk op de achteras kan fataal zijn voor een cilindertje, zeker als je een trek vertanding erop hebt zitten.
kleine_duivel
spammer

...heb standaard vertanding
...warmloper binnen 5 minuten?...(ik zou het niet weten!)

en ik hoor net dat ik ook een nieuwe carb moet hebben met een bigbore kitje!

14 mm is genoeg lijkt me...

iemand een goedkoop carbje van 14mm gezien? :roll:

onder 40 euro want ik heb er al 1 van 39 gezien :wink:
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Je moet geen nieuwe carb hebben hoor, maar een grotere is altijd aan te bevelen.
kleine_duivel
spammer

mijn vader steunt me in mijn mini ,maar is tegen opvoeren :P

en die advies van een grotere carb laat ik niet links liggen, net als dat bigbore kitje

hoeveel extra zal dat bigborekitje+14mm carb(goed afgesteld) me opleveren?,,(in pk of kmpu?)en trekt hij beter op?

en wat voor sproeier moet ik erin zetten?(in de carb. die ik op het oog heb zit een 70)
Gesloten