problemen met afstellen
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
problemen met afstellen
zoals het onderwerp al zegt zodra ik vol gas geef wil hij uitvallen :s dit is niet als ik shoke
setup is als volgt:
65 cc polini membraan
4 kleps membraan malossi
20 mm dellorto
carters tuned
malossi schuimfilter
koppeling tuned
sproeiers:
hoofdsproeier 98
middelste was 50 nu 40
luchtsproeier is 60
ik denk zelf dat hij teveel lucht krijgt of te weinig benzine kan iemand me hier meer duidelijkheid over geven?
setup is als volgt:
65 cc polini membraan
4 kleps membraan malossi
20 mm dellorto
carters tuned
malossi schuimfilter
koppeling tuned
sproeiers:
hoofdsproeier 98
middelste was 50 nu 40
luchtsproeier is 60
ik denk zelf dat hij teveel lucht krijgt of te weinig benzine kan iemand me hier meer duidelijkheid over geven?
Laatst gewijzigd door Patrick op vr 07 apr 2006, 12:19, 5 keer totaal gewijzigd.
Je zet je luchtschroef al basis altijd 3 halve slagen open, maar vanaf daar begint het afstellen.
IOk denk dat je gewoon een ander maat sproeier moet hebben, of je gasnaald moet verhangen.
Als hij beter rijd MET choke, is je sproeier dus te klein.
Je choke zorgt voor minder lucht toevoer, dus meer brandstof.
Pak eens een sproeier 110, en 108 daar zal je ongeveer moeten kijken.
En zet je gasnaald in de middelste stand, en je luchtschroef 3 halve slagen open.
Niels
IOk denk dat je gewoon een ander maat sproeier moet hebben, of je gasnaald moet verhangen.
Als hij beter rijd MET choke, is je sproeier dus te klein.
Je choke zorgt voor minder lucht toevoer, dus meer brandstof.
Pak eens een sproeier 110, en 108 daar zal je ongeveer moeten kijken.
En zet je gasnaald in de middelste stand, en je luchtschroef 3 halve slagen open.
Niels
- Erik de Wit
- forum gebruiker
- Contacteer:
Ik zou eens beginnen met het controleren of hij geen valse lucht trekt ergens want zo'n grote sproeier heb ik nog nooit gehad op mijn 65 polini. Ik rij nu met een 70 athena en zelfs dan rij ik maar met een 85 sproeier. Ook zou ik je vlotter nivo even controleren want het lijkt er ook wel op dat je hem leeg trekt en dat hij dan dood valt.
Gr. Erik
Gr. Erik
I think I can
www.dewitracing.com
www.dewitracing.com
Om even op het sproeier verhaal in te haken.Erik de Wit schreef:Ik zou eens beginnen met het controleren of hij geen valse lucht trekt ergens want zo'n grote sproeier heb ik nog nooit gehad op mijn 65 polini. Ik rij nu met een 70 athena en zelfs dan rij ik maar met een 85 sproeier. Ook zou ik je vlotter nivo even controleren want het lijkt er ook wel op dat je hem leeg trekt en dat hij dan dood valt.
Gr. Erik
Niet alle merken houden een gelijke waarde voor sproeier maten aan.
Mikuni werkt met veel grotere getallen als bijv. bing of dellortho.
Ik reed op 50cc met een 12mm carb van mikuni met sproeier 100.
Met een bing/ dellortho zit je meestal rond de 60 meen ik?
Niels
- Erik de Wit
- forum gebruiker
- Contacteer:
Volgens mij zit er een 20 mm Dellorto op en die heeft echt geen sproeier groter dan 100 nodig.Om even op het sproeier verhaal in te haken.
Niet alle merken houden een gelijke waarde voor sproeier maten aan.
Mikuni werkt met veel grotere getallen als bijv. bing of dellortho.
Ik reed op 50cc met een 12mm carb van mikuni met sproeier 100.
Met een bing/ dellortho zit je meestal rond de 60 meen ik?
gr. erik
I think I can
www.dewitracing.com
www.dewitracing.com
- Erik de Wit
- forum gebruiker
- Contacteer:
ja ik had dat dus gedaan vandaag mooie dag natuurlijk en denk na ga me beestje is naar plek toe rije en afstellen...
sproeier 90 erin gedaan ding wilde niet lopen en bougie.. tjsa zat wel wat benzine op maar kwam niet echt bij koffiebruin in de buurt..
dus volgende probleem ndat ik dus nieuwe filter erop heb zitten hij wilt gewoon niet starten hij geeft nadat je bougie schoongemaakt heb... een kick en dan gelijk weg vallen, vervolgens moet je weer bougie schoonmaken anders doet hij niets.
en met stnd membraan van een polini cilinder ree ik al met sproeier 90 en ik denk tog da thij wel wat meer benzine moet nu..
"nieuwe setup":
65 cc polini membraan --> 4 kleps membraan malossi
proma cc
20 mm dell @ sproeier????
malossi schuimfilter
carters tuned
70 cc kop
"oude setup":
65 cc polini membraan
proma cc
20 mm dell @ 90
malossi schuimfilter
carters tuned
70 cc kop
sproeier 90 erin gedaan ding wilde niet lopen en bougie.. tjsa zat wel wat benzine op maar kwam niet echt bij koffiebruin in de buurt..
dus volgende probleem ndat ik dus nieuwe filter erop heb zitten hij wilt gewoon niet starten hij geeft nadat je bougie schoongemaakt heb... een kick en dan gelijk weg vallen, vervolgens moet je weer bougie schoonmaken anders doet hij niets.
en met stnd membraan van een polini cilinder ree ik al met sproeier 90 en ik denk tog da thij wel wat meer benzine moet nu..
"nieuwe setup":
65 cc polini membraan --> 4 kleps membraan malossi
proma cc
20 mm dell @ sproeier????
malossi schuimfilter
carters tuned
70 cc kop
"oude setup":
65 cc polini membraan
proma cc
20 mm dell @ 90
malossi schuimfilter
carters tuned
70 cc kop
- Richard D
- forum gebruiker
- Contacteer:
Re: problemen met afstellen
Je geef zelf al aan dat je het idee hebt dat hij te weinig brandstof krijgt.IJmuiden-mini schreef:
sproeiers:
hoofdsproeier 98
middelste was 50 nu 40
luchtsproeier is 60
monteer een grotere sproeier en probeer het nog eens
je hebt nu een 98, probeer eens een 104
hoe is de stationaire loop eigenlijk ??
P.s.
hoofdsproeier 98
middelste was 50 nu 40 ------ dit is waarschijnlijk je stationair sproeier
luchtsproeier is 60 ------ dit is waarschijnlijk je choke sproeier (die lange)
Richard
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl