1ste NMC Zwolle 25 Maart

Verslagen over gehouden of te houden races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

double minibike
forum gebruiker

Bericht door double minibike »

Was er gister ook voor mijn eerste NK wedstrijd en heb het erg naar mijn zin gehad...

Veel pech gehad helaas maar dat was niet anders....circuit was voor mij nieuw en dan gelijk op een natte baan starten zonder er ooit gereden te hebben valt niet mee...

De laatste manche heb ik eigenlijk pas wat snellere ronden kunnen rijden,maar ben door een freestyle jump door het gras in de laatste ronden alsnog laag geindigd...

Maar al met al redelijk geslaagd...het word er alleen maar beter op moeten we maar denken :lol:

Het enige wat ik minder vond was het ongeval van mijn broertje op de startlijn met iemand die zonder te kijken met zijn bike de baan overstak...dit had gigantisch fout af kunnen lopen..hij is er met een redelijk snelheid opgeklapt maar de schade viel gelukkig mee...maar dit zijn dingen die levensgevaarlijk zijn....dus KIJK even voordat je zomaar oversteekt :evil: :evil:

Zelf ook een flinke schade opgelopen doordat iemand voor mij viel en ik hem niet meer kon ontwijken...dus dan maar over de rijder heen :shock:

Kijk nu al uit naar zaterdag...
www.hf-racing.nl
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

double minibike schreef: Het enige wat ik minder vond was het ongeval van mijn broertje op de startlijn met iemand die zonder te kijken met zijn bike de baan overstak...dit had gigantisch fout af kunnen lopen..hij is er met een redelijk snelheid opgeklapt maar de schade viel gelukkig mee...maar dit zijn dingen die levensgevaarlijk zijn....dus KIJK even voordat je zomaar oversteekt :evil: :evil:
Filmpje, zie vdwracing.nl :wink:

Afbeelding

Ik heb het zelf gefilmd, zat er vlakbij! :o
Dit is niet ingezoomd... de zwiep toont aan dat ik zelf toch ook even aan de kant hurkte!

Ik wil me absoluut niet bemoeien hoor.. maar je broertje ontwijkt ook wat ongelukkig. Hoewel je broertje waarschijnlijk weinig anders kon doen dan hard remmen, is de schuld ook niet volledig op Bob te leggen.
Bob valt en wil verder, maar zijn clipon is geknapt en daardoor stuurt zijn motor naar rechts de baan op.. Tenminste, dat is wat ik eruit op kan maken.
Laatst gewijzigd door Jvdw#59 op zo 26 mar 2006, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
üntiej#21
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Klopt zeker Joost

Bob de Boer wou zn motor sowieso wegduwen / rijden... maar omdat zn clipon was afgebroken ging hij onbewust de baan op, naar rechts, omdat zn motor niet te sturen was..

Hierna kwam de andere rijder er aan, enja.. ontwijken na een onoverzichtelijke bocht is lastig.. dus boem..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

Untiej Mini Racing schreef:Klopt zeker Joost

Bob de Boer wou zn motor sowieso wegduwen / rijden... maar omdat zn clipon was afgebroken ging hij onbewust de baan op, naar rechts, omdat zn motor niet te sturen was..

Hierna kwam de andere rijder er aan, enja.. ontwijken na een onoverzichtelijke bocht is lastig.. dus boem..
volgens mij brak de clipon af tijdens de crash van ronnie en bob.
op het moment dat hij wegrijd sta ik er een halve meter vandaan, toen was er nog niets mis met zijn stuur.
Volgens mij dan ook een samenloop van haast en pech dat er net op dat moment andere(ronnie) rijders door de bocht komen.
Volgende keer samen maar een bakkie doen, en het zien als een raceongeval.

grt andre
ruud
forum gebruiker

Bericht door ruud »

idd ik heb hem ook gezien en hij viel echt 1 meter van de finish af.Het was gewoon een klapper die gewoon kan gebeuren door al de emotie etc gebeurt zoiets gewoon.
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
mark#41
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Schitterende fotoos,hulde,Twan en Koen for press[ fotografen]
Jantjuh #96
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Jantjuh #96 »

Hee!!

Leuke foto's, allemaal :wink: !

Alleen ik zag op de VDWRacing site dat er maar 13 rijders waren in de Puchcup.. Klopt dat? En 11 rijders in de Zelfbouw Water-klasse?
Laatst gewijzigd door Jantjuh #96 op zo 26 mar 2006, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
[url=http://members.home.nl/jantjuh96][b]www.JaGuToRacing.nl[/b][/url]
[size=75]NK Zelfbouw Lucht 2007: 2e plaats
NK Zelfbouw Lucht 2008: 1e plaats
NK Zelfbouw Lucht 2009: 7e plaats
NK Zelfbouw Lucht 2010: 2e plaats (tussenstand)[/size]
double minibike
forum gebruiker

Uiteraard is het een raceongeval en iedereen zal hier een eigen mening over hebben......

maar ook al is je clipon kapot dan ga je echt niet automatisch naar rechts de baan op...zou dit wel zo zijn dan kun je altijd nog stoppen.....en over het uitwijken..diegene die weet hoe hij zijn eigen uit deze situatie had kunnen redden door anders uit te wijken..Hulde echt knap bedacht...

Waar het omgaat is dat je uit de foto niet kan opmaken hoe het is gebeurt...en het maakt nu niks meer uit,het is nou eenmaal gebeurd en verder word niemand iets verweten...

dus laten we erover ophouden want anders word het een zinlose discussie en daar hebben we niks aan....maar laat toch duidelijk zijn dat diegene die valt of stilstaat ten alle tijde oplet wanneer hij oversteekt of hij dit bewust of onbewust doet... :roll:

een rijder is geconcentreerd en komt daar redelijk hard de bocht uit en dan ontwijk jij echt helemaal niemand die kort voor je de baan oploopt.

En gevalletjes als dit zullen altijd blijven gebeuren dat is het risico van de sport..

No hard feelings maar dit had beter gekund.

Einde bericht

En die koffie...wie weet
www.hf-racing.nl
Erik de Wit
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Erik de Wit »

Was een mooie dag lekker gereden en gestreden maar helaas was de opkomst een beetje teleurstellend van de Puch-Cuppers. Ik hoop dat volgend weekend er iets meer zullen verschijnen. Koen wanneer kunnen we alle foto's bewonderen? en waar?

Gr. Erik
I think I can
www.dewitracing.com
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

double minibike schreef:Uiteraard is het een raceongeval en iedereen zal hier een eigen mening over hebben......

maar ook al is je clipon kapot dan ga je echt niet automatisch naar rechts de baan op...zou dit wel zo zijn dan kun je altijd nog stoppen.....en over het uitwijken..diegene die weet hoe hij zijn eigen uit deze situatie had kunnen redden door anders uit te wijken..Hulde echt knap bedacht...

Waar het omgaat is dat je uit de foto niet kan opmaken hoe het is gebeurt...en het maakt nu niks meer uit,het is nou eenmaal gebeurd en verder word niemand iets verweten...

dus laten we erover ophouden want anders word het een zinlose discussie en daar hebben we niks aan....maar laat toch duidelijk zijn dat diegene die valt of stilstaat ten alle tijde oplet wanneer hij oversteekt of hij dit bewust of onbewust doet... :roll:

een rijder is geconcentreerd en komt daar redelijk hard de bocht uit en dan ontwijk jij echt helemaal niemand die kort voor je de baan oploopt.

En gevalletjes als dit zullen altijd blijven gebeuren dat is het risico van de sport..

No hard feelings maar dit had beter gekund.

Einde bericht

En die koffie...wie weet
Nog één kleine reactie dan.
Wat je zegt over afgebroken clipons vind ik een beetje tegenstrijdig.
Juist doordát een stuurhelf niet deugt kun je van je rijrichting afwijken. Bovendien zit de remhendel aan de clipon, dus stoppen gaat ook moeilijk.

En je oproep om voorzichtigheid bij oversteken lijkt me niet echt nodig. Iedereen weet dat je dat moet zijn. Bovendien rijdt Bob ook al langer in de NMC mee, en was de aanvaring echt niet bedoeld.

Koffie iemand? :wink:
double minibike
forum gebruiker

Je hoort mij ook niet zeggen dat het bedoeld was............genoeg hierover.

Laten we er maar een mooi jaar van maken....

gr,
www.hf-racing.nl
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

Doen we!
mark#41
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Alleen melk alstublieft.
Gast

Bericht door Gast »

mark#41 schreef:Alleen melk alstublieft.
is goed neem ik mee, zorg jij dan voor de koffie.
helaas stond mijn maag de erwtensoep niet toe zaterdag.:cry:
andre
Valeray
forum gebruiker

Bericht door Valeray »

Helaas,voorlopig geen plek meer voor mij in de junioren :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
[url=http://img21.imageshack.us/i/bannerujy.jpg/][img]http://img21.imageshack.us/img21/6565/bannerujy.jpg[/img][/url]
Plaats reactie