Ik zit momenteel wat te rommelen om de juiste positie voor de stepjes op mijn PB te vinden.
Ik weet dat het heel erg afhankelijk van je persoonlijke voorkeur en lengte is, maar zou toch wel eens willen weten hoe de meeste mensen met mijn postuur "zitten"
Ik ben zelf 1,74 lang.
Hoe staan jouw stepjes gepositioneerd in horizontale en vertikale richting, t.o.v. het midden van het zadel?
Ik denk zo hoog mogelijk en zo kort mogelijk. Als je plastic stepjes hebt zou ik er een stukje afzagen. Beter is van die schuin aflopende (aluminium) steptjes die korter en sterker zijn dan de standaard plastic stepjes.
Ik ben 1.80m en je went heus wel aan de kramp in je poten
timmerzz schreef:Ik denk zo hoog mogelijk en zo kort mogelijk. Als je plastic stepjes hebt zou ik er een stukje afzagen. Beter is van die schuin aflopende (aluminium) steptjes die korter en sterker zijn dan de standaard plastic stepjes.
Ik ben 1.80m en je went heus wel aan de kramp in je poten
Heb je niet wat afmetingen voor me?
Jij hebt de stepjes naar voren staan t.o.v. het zadel, zo'n 10cm schat ik?
Hmm helaas heb ik geen afmetingen voor je, heb nu polini rep. en daar valt niet veel af te stellen aan de stepjes. De hoogte van de stepjes bepaalt hoe plat je door de bocht kan gaan, de horizontale positie is afhankelijk van je eigen voorkeur en van het frame. Kijk gewoon wat jij lekker vind zitten.
timmerzz schreef:Hmm helaas heb ik geen afmetingen voor je, heb nu polini rep. en daar valt niet veel af te stellen aan de stepjes. De hoogte van de stepjes bepaalt hoe plat je door de bocht kan gaan, de horizontale positie is afhankelijk van je eigen voorkeur en van het frame. Kijk gewoon wat jij lekker vind zitten.
Greetz!
Snap ik, maar het er mij om dat ik een redelijke uitgangspositie neem.
Ik maak alu. plaatjes waarmee ik de stepjes aan het frame verbind, en kan de positie dus altijd nog wijzigen.
timmerzz schreef:Hmm helaas heb ik geen afmetingen voor je, heb nu polini rep. en daar valt niet veel af te stellen aan de stepjes. De hoogte van de stepjes bepaalt hoe plat je door de bocht kan gaan, de horizontale positie is afhankelijk van je eigen voorkeur en van het frame. Kijk gewoon wat jij lekker vind zitten.
Greetz!
Snap ik, maar het er mij om dat ik een redelijke uitgangspositie neem.
Ik maak alu. plaatjes waarmee ik de stepjes aan het frame verbind, en kan de positie dus altijd nog wijzigen.
Wat is de positie bij de Polini rep. ?
Kijk even naar de foto's van mijn bike (zie link onderschrift). Ik zit nu op werk en kan niks voor je opmeten helaas, maar misschien wordt je iets wijzer van de foto's.
Ik heb bij al min minibikes ( 3 stuks) de stepjes op 17 cm van de grond zitten.
Ik rijd altijd met de zijkant van mijn voeten op de stepjes.
in horizontale richting zitten ze ongeveer 5 cm voor de voorkant van de achterband.
Zelf ben ik 1.79 meter en rijd meestal vrij schuin door de bochten zodat mijn hele onderbeen over de grond sleept . ( heb dan ook vrij lange slijtplaten op broek ter plaatse van mijn scheenbeen)
Ik heb ook erg zitten kloten met stepjes en niemand kan je eigenlijk vertellen wat goed is "ja in grote lijnen wel maar niet precies" en dat is ook heel logisch ..
kijk gewoon naar de bikes van andere zelfbouwers en dan kom je er wel uit na veel denkwerk ..
Ik had het ook maar ik heb nu een rails gemaakt waar ik mijn stepjes op kan verstellen ..
Zie een soort schets :
Ik kan hem naar voren laten staan ( gestippelde lijn ) en naar achter ( dichte lijn ) en zo kan je het wel uitvogelen
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
ej waarom maak je niet gewoon verstelbaare stepjes
een strip alu met daar in gefreest een sleuf waar je je stepjes door kan doen en op verschilende stande vast zette
grtz jere
waarom verstelbaar?
gewoon voor iedereen anders, zoals hij er lekker opzit en wat wim al zei, je moet nog wel plat door de bocht kunnen,
ik las ook "zo hoog mogelijk", dat is helemaal raar want dan zit je echt opgevouwen terwijl dat misschien helemaal niet nodig is..
vaak staan ze in verticale lijn gezien nog voor het begin van je zitje, waardoor je wat "beenruimte" krijgt..