Royal's snelle B1 replica Staat nu te koop!

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

royal
forum gebruiker

Royal's snelle B1 replica Staat nu te koop!

Bericht door royal »

Ook ik ben overgegaan naar een watergekoelde B1. Deze wordt aardig getuned naar aanleiding van Hank's topic.

Hier vast een klein plaatje van een gelijke bike als ik heb:
Afbeelding

Ook ik ben verslaafd geraakt aan het minibike virus sinds enkele jaren. De laatste maanden ben ik zeer actief geweest met mijn tai chi en bezoek tegenwoordig ook regelmatig een kartbaan.
Zoals wel vaker bij mij, is ook het minibiken weer een uit de hand gelopen hobbie. De B1 gaat ook zeker weer onder het mes de komende dagen.
Gisteren heb ik de bike gekocht, en na enkele uren lag hij al tot op de kleinste onderdelen uit elkaar.

Wat gaat er aan gebeuren:
Blok:
- C3 lagers klaar
- Bramen uit cilinder verwijderen klaar
- Koelkanalen uitboren klaar
- Smeergaatjes uit- en bijboren klaar
- 17,5mm carburateur + bijbehorend spruitstuk klaar
- BZM koppeling (2-klauws) klaar
- Koppelingshuis aanpassen klaar
- Waterslangen + klemmen vervangen klaar
- Ophanging radiateur verbeteren klaar
- Ventilator op radiateur bevestigen klaar
- ABT-uitlaat Klaar
- Andere bougie en bougiedop klaar
Bike:
- Remmen demonteren en aanpassen (er zijn enkele verbeterpunten) klaar
- Korte remhandles monteren (en betere kabels) Klaar
- Snelgas Klaar
- Stopknop (niet de originele) Klaar
- Wiellagers vervangen Klaar
- PMT-T41 achterband+voorband Klaar

Dit gaat in ieder geval aan de bike gebeuren.

Misschien dat ik ook nog:
- Squish aan pas indien nodig klaar
- Carbon membraanplaatjes klaar
- Verschillende tandwielen kopen klaar

Ehhh, da wassie denk ik.. 8)

Ik zal regelmatig wat up-daten, ik hoop op een resultaat van ca. 10pk!

gegroet!

Foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door royal op ma 24 dec 2007, 19:40, 19 keer totaal gewijzigd.
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Mooie bike, mooi project!!

Succes..

AE
royal
forum gebruiker

Bericht door royal »

Weet iemand of ik het snaartje van de waterpomp het beste kan vervangen? En wat voor snaar ik dan zou moten hebben.

Oh ja ik moet ook een carterpakking en voetpakking hebben.
Omdat ik geen zin heb om elke keer van alles te bestellen met gevolg dat de kans bestaat weken te wachten, neem ik aan dat ik met dezelfde dikte pakkingpapier ook een mooi pakkingkje kan snijden zonder dat het kwaad kan?

Ik had ergens gelezen dat ik de bouten van de cilinder(kop) met 9Nm aan moet draaien. Geldt dit voor het gehele blok? Kvind het wel een beetje weinig, dat kan ik met mijn handen nog wel bijna aandraaien :wink:
Sharkbite
forum gebruiker

Bericht door Sharkbite »

Ik zie dat die advertentie op marktplaats voor jouw ook een ongezond koopje is tegen je minibike kwaal :wink:

Over die pakking waarom geen vloeibare pakking tussen de carters? Pakkingspapier werkt uiteraard ook.
Veel succes met de bikes.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
royal
forum gebruiker

Bericht door royal »

Ja ik moest toevallig daar in de buurt werken, dus ik dacht dan haal ik meteen daar zo'n ding.

Ik heb nieuwe lagers gehaald, de verkoper vond het origineel ook maar prul.
Helaas kom ik een keerring te kort, moet ik dus even op wachten want er wordt niet hergebruikt ook al waren de originele nog nieuw

Ik dacht dat de cilinder niet meer tussen beide carters zou passen met vloeibare pakking, wel dus schijnt, dus die ga ik halen van lock-tite ofzo.

Het snaartje van de waterkoeling zag er ook maar als een elastiek uit, voor een paar euro had ik een stuk snaar die ik op maat kan maken (d.m.v. smelten) wat volgens de verkoper sterker was dan wat ik had..
royal
forum gebruiker

Bericht door royal »

Vandaag heb ik de abt-uitlaat die ik gisteren binnen heb gekregen onder mijn minibike gehangen. Die belachelijke beugel die er nu op zit wordt vervangen door een klein beugeltje waardoor de uitlaat net iets lager komt te hangen dan de originele.
Ik maakte me zorgen over de benzinetank, omdat de uitlaat hier tegen kwam. Dit is verholpen door het bovenste sub-frame iets hoger te plaatsen. Een deel van de tank en de uitlaat zijn ingetaped met aluminium tape, dit voorkomt het smelten van de tank.
De tank ligt nu ook op rubberen strips ter voorkoming van irritante trillingsgeluiden.

Ook ben ik vandaag op pad gegaan voor een pmt-t41 achterband, deze hebben ze bij hop motorsport op mijn velg gemonteerd (tubeless). Ik heb gekozen om alleen een achterband van pmt te kopen omdat het 1. veel geld kost. En 2. het gewicht drukt vooral op het achterwiel, bovendien ben ik ook nog nooit voor uitgebroken.
Ik had nog een GRC tandwiel liggen wat op de velg is gemonteerd, tezamen met een tai chi achter-remschijf (wel even de klauw aan moeten passen).

Ik moest en zou korte remhendels hebben op mijn bike, hiervoor heb ik voor de voorremmen een grc-hendeltje gekocht.

Nu rest het aansluiten en afstellen van de kabels nog. Ook ga ik deze week op zoek naar een ventilator voor op de radiator en misschien ook wat betere koelslangen+slengklemmen.
Dan rest natuurlijk het inrijden en afstellen van de minibike nog.
Waarschijnlijk ga ik binnenkort 3 heats inrijden op een binnenbaan, waarna er voluit gegaan wordt :D
mini-biker15
forum gebruiker

Bericht door mini-biker15 »

royal schreef:Vandaag heb ik de abt-uitlaat die ik gisteren binnen heb gekregen onder mijn minibike gehangen. Die belachelijke beugel die er nu op zit wordt vervangen door een klein beugeltje waardoor de uitlaat net iets lager komt te hangen dan de originele.
Ik maakte me zorgen over de benzinetank, omdat de uitlaat hier tegen kwam. Dit is verholpen door het bovenste sub-frame iets hoger te plaatsen. Een deel van de tank en de uitlaat zijn ingetaped met aluminium tape, dit voorkomt het smelten van de tank.
De tank ligt nu ook op rubberen strips ter voorkoming van irritante trillingsgeluiden.

Ook ben ik vandaag op pad gegaan voor een pmt-t41 achterband, deze hebben ze bij hop motorsport op mijn velg gemonteerd (tubeless). Ik heb gekozen om alleen een achterband van pmt te kopen omdat het 1. veel geld kost. En 2. het gewicht drukt vooral op het achterwiel, bovendien ben ik ook nog nooit voor uitgebroken.
Ik had nog een GRC tandwiel liggen wat op de velg is gemonteerd, tezamen met een tai chi achter-remschijf (wel even de klauw aan moeten passen).

Ik moest en zou korte remhendels hebben op mijn bike, hiervoor heb ik voor de voorremmen een grc-hendeltje gekocht.

Nu rest het aansluiten en afstellen van de kabels nog. Ook ga ik deze week op zoek naar een ventilator voor op de radiator en misschien ook wat betere koelslangen+slengklemmen.
Dan rest natuurlijk het inrijden en afstellen van de minibike nog.
Waarschijnlijk ga ik binnenkort 3 heats inrijden op een binnenbaan, waarna er voluit gegaan wordt :D
Vette bike hoor ABT uitlaat zal hem goed doen :lol:

Maar jij hebt er last van ik had het al met me blata...de snelle uitlaten lopen tegen de benzine tank of lijkt dat maar zo :lol: :P
wilt weer een minibike :P
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Ziet er goed uit zeg!! Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat..

Gr

AE
Sharkbite
forum gebruiker

Bericht door Sharkbite »

Zeer mooie vooruitgang, echt een dikke bike aan het worden.

Over dat probleem met de Hank uitlaat, ik heb dat dus ook dat hij tegen mijn tank komt. Ik heb al vanalles geprobeert maar het ophogen van de tank heeft als resultaat dat je stuur tegen de zit kap komt. Ik ga mijn tank op die plaatst verwarmen en een zo een doorgang voor de uitlaat creeren.
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
thomas1991
forum gebruiker

Bericht door thomas1991 »

Ziet er goed uit hoor :wink:

Je hebt er veel aangedaan zie ik, hoeveel pk heeft ie ongeveer.
Ik denk dat ik zelf ook zo'n bike wil gaan kopen, en zal denk ook enkele van deze aanpassingen ook gaan doen 8)

Zou ik mogen vragen wat je dit allemaal gekost heeft, mischein via pb :oops: :oops:

Maar nog suc6 met je project :wink:
royal
forum gebruiker

Bericht door royal »

@ AngelEyes: Ik ben ook zeer benieuwd naar het resultaat, ik heb hem gisteren even gestart met de abt-uitlaat op m'n bokje. Stationair hoorde je hem bijna niet, toen de koppeling aan greep ging het wieltje meteen als een gek rond. Volgens mij heeft hij echt power!

@ Sharkbite: Ik ga meteen kijken hoe dat bij mijn stuur zit! [EDIT: Ik heb er geen last van :P ] Kan zijn dat ik er geen last van heb aangezien alle chinezen anders zijn. Het tankje aanpassen is voor mij geen oplossing, toen mijn tai chi tankje lekte wou ik hem dicht proberen te smelten, er zat bij het minste geringste vlammetje een gat in de tank. Ik denk dat je de tank beter kan "indeuken".
Het stuur zit bij mij niet zo zeer in de weg maar ik heb net het volgende gedaan: Sub-frame hoger gezet + tankje op rubbers gezet. Vervolgens de aansluiting van de demper een klein beetje verbogen m.b.v. een pijp. Je moet zorgen dat het uitlaatbochtje bijna haaks op je blok staat dat scheelt veel. Ik heb nou 0,5 cm ruimte tussen uitlaat en tank, moet voldoende zijn toch? Ik zal voor de zekerheid maar pakking gebruiken (tussen cilinder en bocht) voor eventuele gaslekkages.

Het probleem is dat het blok vóór iets lager zou moeten hangen, dan is het probleem met de tank en de demper opgelost. Maar werkt het cerburateurgedeelte dan nog wel! (vlotter etc.)

@ Thomas1991: Volgens Hank's topic zou ik een PIEKvermogen van 10+ PK's moeten hebben mits hij goed afgesteld is. Helaas moet ik de bike eerst even inrijden op de kartbaan en tegelijkertijd afstellen. Dit kan heel veel tijd kosten, maar met alle snelle spullen die er nu op zitten lijkt me dat beter lukken dan met een 17.5mm op een originele tai chi. Ik denk echter dat mijn ontsteking te zwak is. De bougie vonkte niet. Na het verstellen van de ontsteking op het laagste punt vonkte hij zwakjes. Als ik aan de trekstarter trek vonkt hij naar mijn insziens niet voldoende. Hij start/loopt wel maar ik weet niet of het goed genoeg is. Ik heb mijn tai chi ontsteking er al op gezet, die vonkt beter. Even afwachten tot op de baan dus.
Ik schat de nieuwwaarde van alle onderdelen op minimaal 850 euro (als je een bike van 239 euro koopt). Daar komt nog eens bij, kettingspray, siliconenspray, remmenreiniger, (vloeibare)pakking, etc. Duur grapje dus!
Sharkbite
forum gebruiker

Bericht door Sharkbite »

Dat is waar , de ene chinees is de andere niet. Bij de Tai chi is het niet anders op te lossen dan de tank in te deuken en bij de B1 rep. is het met rubbers bijna al opgelost.
Over het indeuken van de tank, ik heb het gisteren geprobeert en als je ze warm maakt met een heteluchtpistool maak je de vorm zo als je zelf wil zonder een gaatje, mss een :idea: .
Heb het blok wat lager gehangen maar dat is geen oplossing, je moet de alu. frame delen gaan aanpassen wil je dit klaar krijgen.
Ik ga dus gewoon tankje indeuken en daarbij subframe ophogen(had ik net als jij ook al gedaan) en dan een beugeltje maken dat de demper+expansie wat lager gedrukt worden.

Als je gaat rijden gaat door de trillingen alles wat anders zitten, wat hoger in mijn geval dus zorg dat je zeker een ruimte hebt van 0.5cm.
royal
forum gebruiker

Bericht door royal »

Hey, ik zag dat mijn tai chi ook slechts een ruimte van 0,5cm tussen tank en uitlaat heeft. Moet voldoende zijn dus. Ik zal eens kijken of ik een heteluchtpistool kan regelen.

Wat die demper betreft zit ik met het probleem dat de demper te laag hangt terwijl het expansiegedeelte te hoog staat. De ophanging van de demper zal +/- 1,5cm lager komen te hangen dan het origineel. Is wat minder mooi maarjah..

En inderdaad, als je het blok voor lager hangt moet je het een en't ander gaan aanpassen.
TaiChi16
forum gebruiker

Bericht door TaiChi16 »

word een toppertje! :lol:
suc6 verder ermee :D
mitch_minibiker

Bericht door mitch_minibiker »

He man , gaaf allemaal :D
Ik ben ook bezig met tunen (ook al heb ik nog niet veel gedaan :oops: )
Ik krijg er een setje Pmt slicks op :D en ik ga wat doen met cabu ,filter etc. En dat lijd natuurlijk weer op naar een snellere uitlaat :D
Mzzl, en veel Suc6 met tunen :wink:

Trouwens nog 1 min puntje wat ik zeker gedaan zou hebben is er eerst mee leren rijden :? want opeens veel geld uitgeven en 10pkminder of meer onder je kont hebben zitten is wel anders ivm hard pluren en ervaring hebben want: Power is nothing without control :wink:
Plaats reactie