voordelen 50cc

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

voordelen 50cc

Bericht door Gast »

Ik zit er over te denken om mijn polini blokje te upgraden met een 50cc bizeta kit. zie linkje:
http://www.dcminimoto.com/parts/bizetam ... 110105.htm
Maar wat zijn nou echt de voordelen van een 50cc,ik neem aan flink meer koppel onderin?[/url]
double minibike
forum gebruiker

Bericht door double minibike »

het schijnt sneller te zijn over het grootste gebied....toch vind ik het tegenvallen...

2 weken geleden op Spa in Belgie reden wij met een originel 40cc Bizeta tegen de 50cc Bizeta die jou is aangeboden en het scheelde weinig tot niks....top lag heel iets hoger maar dat was wel op een stuk van 180mtr lang..

Ten opzichte van jou 40cc Polini weet ik het verschil niet...maar de 40cc Bizeta doet er weinig voor onder.

gr,
www.hf-racing.nl
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

1 nadeeltje :

Ik weet niet of je er NMC mee wou gaan rijden, dat mag helaas niet.
Gast

Bericht door Gast »

double minibike schreef:het schijnt sneller te zijn over het grootste gebied....toch vind ik het tegenvallen...

2 weken geleden op Spa in Belgie reden wij met een originel 40cc Bizeta tegen de 50cc Bizeta die jou is aangeboden en het scheelde weinig tot niks....top lag heel iets hoger maar dat was wel op een stuk van 180mtr lang..

Ten opzichte van jou 40cc Polini weet ik het verschil niet...maar de 40cc Bizeta doet er weinig voor onder.

gr,
Als het idd niet zoveel scheelt heeft het niet zoveel nut.
De reden dat ik het wilde doen is om meer kracht onderin eruit te halen omdat ik voornamelijk op kartbanen rij.
Maar bij elkaar met krukas en al gaat dit nog een aardige duit kosten dus wil ik wel resultaat voelen/merken.
Ik denk dat ik het dan maar bij mijn 40cc 5 poortertje hou.
Ik moet zeggen dat ie nu ook echt goed van zijn plek gaat.maar we willen altijd meer :!:
trouwens double,wat vraag je voor de DM die jij nog hebt staan zonder blok en onopgebouwd? heb misschien interesse. pb?
hiuy
forum gebruiker

Bericht door hiuy »

hoi,-
je moet er ook nog mee kunnen rijden he,miss tegen iemand gereden die een 50cc had maar die was miss minder ervaren.ik vin het een wereld van vertschil mag je zeggen wa je wilt,voor mij geen 40cc meer ze :wink: .

groeten steven
Silver

Bericht door Silver »

En een 50cc op een indoor baan denk niet dat het echt goed gaat gaan denk zelfs niet of je moet compleet gek zijn :twisted: .
mier41

Bericht door mier41 »

double minibike schreef:het schijnt sneller te zijn over het grootste gebied....toch vind ik het tegenvallen...

gr,
dat was ik moet er ook wel rekening bij houden dat ik 86 kilo weeg en die met de 40CC bizeta minder en dit is een nieuwe pocketbike van slechts 2 weken oud was nog niets aan afgesteld. heb hem op testbank gezet en levert 14,3pk op achterwiel en 9,1nm koppel
double minibike
forum gebruiker

Bericht door double minibike »

inderdaad mier dat was jij met de witte grc....

Jij bent inderdaad zwaarder maar het verschil valt mee hoor....hij weegt rond de 70/72 kg en heeft 11,8 pk aan het achterwiel....

Dus zit je met een topverschil van 2,5pk...wat niet het belangrijkste is natuurlijk.Een 50cc moet in principe van onderuit tot en met de top veel krachtiger zijn...

Ik bedoelde er eigenlijk mee dat ik er meer van had verwacht de 50cc....heb er zelf ook 1 besteld in het verleden maar kreeg er door welke reden dan ook maar een 40cc Bizeta onder...

Het zal altijd sneller zijn als een 40cc maar het verschil is (nog niet)gigantisch groot..

Volgende keer zijn we er zeker weer op Spa..en misschien in Amay dan testen we weer eens vrolijk :lol: :lol:

Gr,
www.hf-racing.nl
mier41

Bericht door mier41 »

het verschil is niet zo echt groot nee maar de 40cc bizeta 2006 blokken gaan ook wel temenes hard.
Haagse MiniGuus

Bericht door Haagse MiniGuus »

Mijn GRC GP is begonnen als 6,2 pk snelle pijp liep echt goed ben over gestapt op een polini 50cc bizeta krukas,17,5 carbu,snelle polini pijp loopt echt als een kogel,laatst mocht ik een bizeta proberen kompleet 50cc blok.
Ik moet zeggen loopt echt hard maar ik ga toch voor mijn polini.
Verder rij ik bijna alleen maar indoor en heb ik tot nu toe alleen nog maar voordelen gehad gehad van mijn 50cc.

Gr Haagse MiniGuus.
pauldebruine

Bericht door pauldebruine »

Silver schreef:En een 50cc op een indoor baan denk niet dat het echt goed gaat gaan denk zelfs niet of je moet compleet gek zijn :twisted: .
oh, dan ben ik kompleet gek :shock:

ik vind het juist super. koppeling hoeft minder te slippen want ze zijn sterker onderuit.
en je kan nooit genoeg vermogen hebben, als je ergens op de baan volgas kan geven ben je niet snel genoeg.
ik hou het nog even op mijn 50 blokje!
Plaats reactie