Hoi iedereen vandaag de besloten om veder te gaan met de polini ook in de toekomst want er zaten veel te veel nadelen aan voor dit seizoen om op een andere motor over te stappen dat gaat dus een andere keer gebeuren.Nou ik ben vandaag veder gaan werken aan het probleem emt mijn koppeling van me polini.Zodra ik me koppelingshuis op de koppeling zet en ik draai met de achterband hoor in een knarsent geluid bij de koppeling.@ metalen dingen die over elkaar heen gaan ik heb de koppeling eens goed in het licht bekeken en nu zie ik duidelijke slijt sporen op de volgende onderdelen:
Er zitten echt slijtsporen op ik ben blij dat ik nu weet wat het is en als je kijkt als je rustig je achterband draait zie je dat het koppelingshuis over de koppeling shuurt.Maar nu is mijn vraag wat moet ik nu dus vervangen????
Want ik kan zo met het blote oog niet zien dat het koppelingshuis scheef is.Ik heb op het koppelingshuis aan het vliegwiel streepjes gezet met potlood en deze lopen mooi in lijn?????? wie weet wat het nu is het koppelingshuis off me koppeling
Even voor de duidelijkheid dit is dus gekomen naar de highsider bij de hornbach waar de bike ook een flinke smakkert heeft gemaakt.Ik hoop dat ik zo snel mogelijk antwoord kan krijgen want ik wil weer gaan trainen.Greetz ruud
ja ik denk dat alle verwijzen uitgaan naar de koppelingskom omdat ik eerst met wat tikken op het koppelingshuis het probleem had opgelost nu is eht probleem dus weer terug.Dus moet ik een nieuwe koppelingskom aanschaffen ofniet ????
ik wou ehm eerlijk waar gaan kopen maar ik heb een mail gehad van Andre met daarin de inhoud dat ik niet in het seizoen kon wijzigen van motor en klasse. Volgend seizoen dan maar he op een blata wrs
kan het niet zijn dat het huis waar de kom in draaid ontzet is (krom dus)
hierdoor kan de kom naar binnen zijn gedrukt waardoor de kom de koppeling raakt
verders suc6 met de polini
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Richard D schreef:kan het niet zijn dat het huis waar de kom in draaid ontzet is (krom dus)
Sorry richard maar je raakt me kwijt. Het "huis" en "kom" is toch het zelfde?
Of bedoel je met huis het gedeelte waar je hem mee vast bout?
Richard D schreef:kan het niet zijn dat het huis waar de kom in draaid ontzet is (krom dus)
Sorry richard maar je raakt me kwijt. Het "huis" en "kom" is toch het zelfde?
Of bedoel je met huis het gedeelte waar je hem mee vast bout?
Niels
Koppelingshuis is hetgeen je vastbout op je blok, koppelingskom is hetgeen waar je schoentjes in aangrijpen.
Koppelingshuis huis van de koppeling
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
Je kan mischien best de koppelingskom en koppelinshuis vervangen en kijken of dan het probleem zich noch voordoet. Indien wel een andere koppeling er ook noch in steken . Mischien wel kostelijk maar zo rij je je motor mischien nie kapot .
Ik heb een nieuwe koppelingshuis gekocht en sliphuis dus effe uitproberen deze dat dat echt het probleem was.En de winter kijk op je koppeling naar slijtsporen!!!