Ik ben hier nieuw op het forum, en ik heb gisteren een mini gekocht.
Gisteravond deed hij het gewoon goed, maar nu lekt er opeens benzine uit dat roze slangetje wat uit de carberateur komt.
Weet iemand hoe dit komt???
En hoe kan ik dit verhelpen??
da is uw overloop,da wilt zeggen dat uw vlotterkamer te snel volloopt en daardoor de overschot vn de benzine eruitgooit,ik weet wel niet hoe je dit kan verhelpen,misschien carborator eens kuisen?
je moet alles goed schoonmaken en je vlotterbakje los maken, dat is dat ding wat onder aan je cab hangt!
daarin zit een vlotter en een dingetje dat omhoog wordt gedrukt door die vlotter
die moet heel soepel op en neer kunnen gaan! al kan die dat niet moet je hem ff goed zetten
zijn er nog andere mogelijkheden als dit niet werkt of zo /.... ik ga het nu effe proberen
laterzz
ik heb het uitgeprobeerd en het werkte hij lekte niet meer maar toen ik hem er weer helemaal had opgezet en het wiel ook ging hij weer lekken echt vaag schrijf even als je nog wat weeet
Ik heb michal geholpen met het sleutelen..
Eerst de carberateur er af gehaald.
Toen vlotter goed na gekeken en er goed ingedaan.
Carberateur weer vast gezet.
Toen hebben we de benzine kraan open gezet en er kwam niks uit het roze slangetje.
We hebben de kraan open laten staan.
Toen we uiteindelijk het wiel en het luchtfilter erop hadden gezet,(+- 20 min nadat we hem schoon hadden gemaakt) vallen er weer druppels in begint dat slangetje weer te lekken
Iemand nog iedeen??
sluit je gasschuif wel goed af? en, doet hij het wel? bij mij was dit eerst ook en is geloof ik vanzelf overgegaan!
(mischien is je pinnetje kapot waardoor hij altijd overstroomd,) (voor meer info. zie topic van PIR3lly onder "algemeen")
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
dan moet je dat ijzertje waar je vlottertje tegen drukt naar beneden ombuigen. dan sluit hij eerder de benzinetoevoer naar je vlotterbakkie af zodat die niet meer overloopt
alle schroefjes van de carb. ook al goed dicht gedraaid?
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
nee niet dichtlijmen, je moet ff bij het starten je kraantje niet helemaal openzetten maar half dan starten tijdje laten lopen en dan kijken of die nog lekt met het kraantje helemaal open.