)Gelukkig hebben we de auto de avond ervoor al ingepakt.
Snel nog ff brood smeren, koffie in de thermoskan en dan op weg naar Stadskanaal.
De rit valt nog mee (tis rustig op de weg), om 07:15 arriveren we bij de kartbaan.
Plekkie zoeken, tent opzetten en de baan bekijken om de juiste tandwielen te monteren.
08:30 inschrijven en de bike laten keuren, na een korte rijders bespreking kan de training beginnen.
De 1ste training was ff aftasten, we hadden hier nog nooit gereden
(dat was aan de tijden ook wel te zien) 2de training ging een stuk beter.
Klaar voor de race, ik had de opdracht gekregen om nr.30(Dennis) en nr.90(Lars) achter me te houden, net als tijdens de training.
De start ging redelijk en ik kon beide mannen achter me houden, ik dacht alleen maar “ik moet Jasper blijven dan komt het goedâ€ÂÂ
Ik merkte dat Jasper iets bij me weg liep dus ik moest iets meer gas geven…
Met het gevolg dat ik met mijn knie de curvestones raakte en mijn evenwicht verloor, en vervolgens via het gras,
de curvestones, gras en weer de curvestones, over de baan, in het gras tot stilstand kwam
En vanaf daar kon ik mijn weg weer vervolgen.
Op dat moment dacht ik *PIEP* dat ga ik nooit meer redden… maar opgeven was geen optie.
En wat bleek ik eindigde toch nog als (17de incl. de 4takts dus eigenlijk 14de ) dat wil zeggen mijn eerste PUNTEN…

De 2de race: Ik had nog steeds dezelfde missie als de 1ste race…
Helaas waren mijn 2 grootste concurrenten voor mij geëindigd dus ik moest alle zeilen bij zetten.
Tijdens mijn poging om wat naar voren te komen kwam in verschillende gecrashte en uitgevallen rijders tegen..
(stiekem dacht ik “misschien nog een puntjeâ€ÂÂ)
Ondertussen zat ik weer vlak achter mijn voorganger.. maar de koplopers zaten vlak achter me,
Ik dacht sociaal te zijn en ff mijn gas los te laten, zodat ze er makkelijk langs konden, en ik daarna weer verder kon met mijn eigen jacht.
Helaas dacht de rijder (die in de race, nog achter mij reed) dat hij er ook wel even snel voorbij kon.
Met het gevolg dat hij mij vol aan de achterkant raakte, met een flinke crash als gevolg

Dat was helaas het einde van mijn race.
Terug bij de tent hebben we de schade ff bekeken… (het viel gelukkig mee)
Stuurpijp en stuuruitslag steuntje krom, paar blauwe plekken, schaafwondjes, fikse hoofdpijn en een gedeukte ego

Ondanks alles toch een leuke dag...
Heeft er iemand mijn crash op film of foto?
ps. de foto's komen zsm online (heb nu ff een leen pc)