Xigh schreef:Ik ben nog nooit gevallen, maar kan wel kneedown. Nou ben ik nogal een mietje en ik schijn volgens sommigen het helemaal fout te doen omdat ik de bike zo recht mogelijk houd maar er zelf naast ga hangen. Naja goed ik kom de bocht door dus boeit het me geen drol. Je gaat vanzelf wel steeds meer hangen en de grens opzoeken dus tegen de topic starter zou ik zeggen: rijd gewoon een hoop rondjes en je komt vanzelf een keer tegen de grond aan met je knie en dan voel je je dom omdat je er zoveel van verwachtte.
`
Die ''sommige'' mensen kunnen zeggen wat ze willen,maar de kunst is juist om je bike zo recht mogelijk te houden en jy ernaast te hangen
dat je perse je bike zo plat mogelijk moet leggen is onzin,dat is puur voor het oog!
dus eigenlijk is het doel van die knie down alleen maar om de bike in evenwicht te houden zodat je niet omslaat in de bocht. zo moeilijk kan dat niet zijn
Xigh schreef:Ik ben nog nooit gevallen, maar kan wel kneedown. Nou ben ik nogal een mietje en ik schijn volgens sommigen het helemaal fout te doen omdat ik de bike zo recht mogelijk houd maar er zelf naast ga hangen. Naja goed ik kom de bocht door dus boeit het me geen drol. Je gaat vanzelf wel steeds meer hangen en de grens opzoeken dus tegen de topic starter zou ik zeggen: rijd gewoon een hoop rondjes en je komt vanzelf een keer tegen de grond aan met je knie en dan voel je je dom omdat je er zoveel van verwachtte.
`
Die ''sommige'' mensen kunnen zeggen wat ze willen,maar de kunst is juist om je bike zo recht mogelijk te houden en jy ernaast te hangen
dat je perse je bike zo plat mogelijk moet leggen is onzin,dat is puur voor het oog!
dus eigenlijk is het doel van die knie down alleen maar om de bike in evenwicht te houden zodat je niet omslaat in de bocht. zo moeilijk kan dat niet zijn
zo moeilijk is het inderdaad niet,gewoon een beetje oefenen.
Het is inderdaad niet moeilijk. Gewoon bike plat door de bocht drukken en gas erop houden. Beetje balans vinden tussen gasstand en stabiliteit van de minibike. Je hoeft er zeker niet naast te gaan hangen, maar dat kan ook. Allerlei verhalen over banden hebben volgens mij weinig met een kneedown van doen.
Met je knie aan de grond is eigenlijk niet zo heel moeilijk gewoon doen,
en als je net begint met kneedownen ga niet uren lang met een knie aan de grond bv met links maar wissel ook ff af, anders is het ineens heeel anders om met rechts aan de grond tegaan.
Als je trouwens een chinees hebt en je steppies zijn te lang moet je gewoon het rubber eraf trekken en ze wat dichter naar binnen zetten.
-het is inderdaad neit moeilijk, een simpele kneedown LIJKT moeilijk
-de stepjes van een chinees zijn inderdaad te lang
-en op die foto waren ze aardig aan het hangen,
Mee eens, je moet nooit stoppen als je gevallen bent.
Ik probeer altijd meteen door te rijden en de volgende ronde nog sneller te zijn. Kheb totaal geen angst meer voor vallen. Maar bijna nooit iets aan over gehouden.
Vallen...daar ben ik een goede in. Nu kan ik mijn bike niet meer de schuld geven nu er 2 pmt's t 41 op zitten haha