Tuning
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
Gast
je hebt zoveel mogelijk heden..uitlaat cilinder zuiger krukas enz enz....dan krijg je nog wat je zelf kan doen zoals vrezen enz. en die koppeling is ervoor op hoeveel toeren je wilt OPPAKKEN en niet of je sneller of langzamer optrekt. je kan wel zorgen dat als jou power begint bij de 4000 rpm dat je op dat moment de koppeling laat aangrijpen, als die aangrijpt klemt hij zich meteen helemaal in het koppelingshuis vast. dat kan je bereiken met je veertjes of je afstelbare koppeling. de grote van de schoenen kan je de oppervlakte druk mee veranderen. bij de chineze MOET je wel het koppelingshuis verstevegen geloof mij ik heb er ervaring mee na 2/ 3 keer goed laten oppakken licht hij eraf.
grtn roy
grtn roy
- jordy 15
- forum gebruiker
- Contacteer:
Dit heb je fout.en die koppeling is ervoor op hoeveel toeren je wilt OPPAKKEN en niet of je sneller of langzamer optrekt.
Voorbeeld:
Als ik mijn koppeling op 2000 rpm heb staan, dan staat hij dus veel te vroeg. Als ik dan gas geef slaat de koppeling aan en moet het blok eerst goed op toeren zien te komen om mij weg te trekken.
Als je nouw een koppeling heb die op 6000 rpm staat.
Dan lijkt het als je gas geeft dat hij niet eens aanpakt, maardan moet je maar eens volgas geven.
Dan is het blok al hoog in toeren en kan hij power leveren.
Het resultaat is dus heel hard optrekken en een iets sneller slijtende koppeling.
-
Gast
lees mijn verhaal goed...het komt op het zelfde als die van jou neer,MAAR veel denken dat de koppeling b.v voor de eerste 10 km/h zorgt. dat is fout. en als de koppeling eenmaal aangrijpt en je blijft gas geven dan blijft hij zitten.(centifugaal koppeling) denk je van niet?kijk dan eens naar de vorm, en draairichting. hieraan kun je zien dat hij zigzelf steeds vaster wilt zetten.
dus ik denk dat we de zelfde bedoeling hebben. en het ligt natuurlijk ook aan waar jij je piekpower hebt.
dus ik denk dat we de zelfde bedoeling hebben. en het ligt natuurlijk ook aan waar jij je piekpower hebt.
- janzzuh
- forum gebruiker
- Contacteer:
Klopt gedeeltelijk. Jordy bedoelt gewoon dat je het aangrijpmoment van je koppeling beter op bijvoorbeeld 6000 rpm kan zetten, dat levert je blok veeeeeeel meer kracht. Dat verhaal van die eerste 10 km/h klopt ook niet helemaal. Denk jij dat je koppeling dan ineens helemaal vast zit? Nee! Je koppeling blijft wel even slippen hoor, als die standaard is.souly schreef:lees mijn verhaal goed...het komt op het zelfde als die van jou neer,MAAR veel denken dat de koppeling b.v voor de eerste 10 km/h zorgt. dat is fout. en als de koppeling eenmaal aangrijpt en je blijft gas geven dan blijft hij zitten.(centifugaal koppeling) denk je van niet?kijk dan eens naar de vorm, en draairichting. hieraan kun je zien dat hij zigzelf steeds vaster wilt zetten.
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
-
Gast
oke dat is dan jou theorie mijne is dat hij niet slipt,misschien heeel iets in het begin bij het oppakken kijk naar de vorm, draairichting.
dus jij denkt dat je onder het rijden de koppeling contuni in het koppelingshuis aan het slippen is.
vraagje hoe kom je daarbij>de info
zelfde als een scooter koppeling(dus niet de vario) die slipt ook niet onder het rijden. is dit wel zo dan zou ik er meteen een koppeling te proberen te maken van een schakel ofzo. brang je 100%-wrijvingsverliezen over.
dus jij denkt dat je onder het rijden de koppeling contuni in het koppelingshuis aan het slippen is.
vraagje hoe kom je daarbij>de info
zelfde als een scooter koppeling(dus niet de vario) die slipt ook niet onder het rijden. is dit wel zo dan zou ik er meteen een koppeling te proberen te maken van een schakel ofzo. brang je 100%-wrijvingsverliezen over.
-
Gast
oja voor degene waarbij hij continu blijft slippen, haal een ander. iig slappere veren en 1 waarbij de schoenen meer maar minder groot zijn, je vlaktedruk word dan groter!
klopt als je tandwiel (wat vast zit aan je koppelingshuis) evensnel draait als je koppeling dan slipt ie niet. je kan het uitrekenen met een toerenteller, dinamische straat van je band of omtrek als je erop zit. en je tandwielverhouding.
klopt als je tandwiel (wat vast zit aan je koppelingshuis) evensnel draait als je koppeling dan slipt ie niet. je kan het uitrekenen met een toerenteller, dinamische straat van je band of omtrek als je erop zit. en je tandwielverhouding.
-
Gast
-
Silver
-
Silver
- Marvin15
- forum gebruiker
- Contacteer:
Leg eens uit waarom je later op gang zou komen?nylus schreef:en kom je later op gangSilver schreef:Daarom kan je best bv slapper veren in je koppeling steken als je indoor gaat rijden dan slipt hij minder en grijpt hij sneller aanje kan beter strakkere er in doen
Weet je dat of !CENCUUR! je gewoon maar wat
kijk dan naar een standaard koppeling :
die zet te snel uit waardoor hij snel toeren verliest
daarna deed ik er een race koppeling in :
zet later uit en pakte op ( redelijk ) hoge toeren waardoor hij niet meer trug viel.
hij sleet wel wat sneller ( nou en
)
die zet te snel uit waardoor hij snel toeren verliest
daarna deed ik er een race koppeling in :
zet later uit en pakte op ( redelijk ) hoge toeren waardoor hij niet meer trug viel.
hij sleet wel wat sneller ( nou en
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493