Soort turbo, zou dit werken???

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

de winter
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door de winter »

Een kleine(moet wel heel kleine zijn) compressor kan toch wel zoveel lucht verplaatsen?(en ja een compressor is in toeren regelbaar, doen ze in de koeling(koelcellen) ook)

En dat van die 400 liter klopt niet wand zit je benzine ook nog bij he :wink:
janzzuh
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

Hmm.. Wel interesant idee. Je moet dus een soort van ventilator hebben, van welke het toerental afhankelijk is van het toerental van de motor zelf. Misschien kan je ergens bij een sloper een oude turbo kopen, die eens uit elkaar halen en kijken of je met die soort turbine iets kan maken. Ik weet, dat dat trouwens wel nauw komt met de speling die dat ding mag hebben.
Maarja, ik heb er dan ook niet zo heel veel verstand van.
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
royal
forum gebruiker

Bericht door royal »

Het gaat inderdaad niet werken. Ik heb eens gekeken of ik een aanjager van de sloop op mijn auto aan kon sluiten. Toen heb ik eerst een simpel rekensommetje er op los gelaten om te kijken hoe veel lucht mijn motorblok van mijn auto aanzuigt per minuut. Geloof me daar kan geen ventilator tegen op (niet van klein formaat op 12 volt).

Wel heb ik eens gezien dat men een bladblazer (benzine) op de luchtinlaat van een snelle auto hadden aangesloten. Bij volle gas van de auto en de bladblazer op volle toeren maakte het wel veel pk's op de testbank.
MuK

Bericht door MuK »

als je bij 2takt een turbo er op wil hebben moet je ( volgens mij ) ook een roterende inlaat hebben. anders gaat het helemaal niet lukken.

*MuK
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

ik heb eens zon filmpje gezien van een scooter met turbo maar die had idd een roterende inlaat
Blackvelvet

Bericht door Blackvelvet »

Afbeelding

dit even wat ik heb maar deze turbo werkt wel ben aan het zoeken achter meerdere foto's
jordy 15
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Beetje offtopic,
maar met die turboturbines kan je ook een mooie straalmoter maken .. :twisted:
Ik ben al tijdje opzoek naar zown turbine.
Dan ga ik zeker wel proberen om dat te maken.
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Viper62

Bericht door Viper62 »

jordy 15 schreef:Beetje offtopic,
maar met die turboturbines kan je ook een mooie straalmoter maken .. :twisted:
Ik ben al tijdje opzoek naar zown turbine.
Dan ga ik zeker wel proberen om dat te maken.
Afbeelding

zoeits?

Maare wat ik weet is dat turbo op 2takt niet werkt, komt doordat door de druk door je turbo je membraam niet sluit dus moet je zowieso een roterende inlaat hebben.
ook zit je er mee dat je carb dan niet goed meer werkt (injectie dus) en je expansie uitlaat is niet nodig want als de turbo druk levert blaast hij al het mengsel gelijk je uitlaat in

als je een mechanische compressor gebruikt kan je m niet gelijk op je krukas zetten want die draait nooit hoger als 14000 terwijl een turbo (zoals al gezegd) rond de 120000 toeren moet draaien

als je dus geen expansie uitlaat hebt kom je niet snel op toeren dus moet je eigenlijk 2 uitlaaten hebben of een uitlat met een klep die m omleid.
jordy 15
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

zoeits?
Nee, dat is een zogenaamde 'pulsjett' of hoe je dat ook schrijft..

Viper62

Bericht door Viper62 »

jordy 15 schreef:
zoeits?
Nee, dat is een zogenaamde 'pulsjett' of hoe je dat ook schrijft..
Scrapheap Challenge gezien :p

Dit ding is trouwens nog niet zo simpel te maken hoor, een vriend van me was er mee besig maar kon m maar niet laten goed werkend maken
jordy 15
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Scrapheap Challenge gezien :p
Hoe raad je het :P:P
Neh, voordat ik dat gezien had was ik er ook mee bezig.
Ik heb al een keer een cola fles over de vloer van me schuur laten vliegen, dus ik denk dat het wel redelijk haalbaar is om echt wat te maken.

royal
forum gebruiker

Bericht door royal »

Een ventilator die het aan zou kunnen, blaast lucht in je blok. Waar haalt hij de benzine dan vandaan? Ik denk dat het mengsel te arm is en de bike af slaat zodra de turbo aan gaat.

Op een auto werkt dit anders. Een auto met injectie regelt conastant de brandstof/lucht-verhouding. Dan moet je nog wel iets vinden wat lucht naar de inlaat kan blazen, bijv. een bladblazer ofzo..lekker makkelijk te installaeren :P
perry1990
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door perry1990 »

zorgen dat hij meer benzine krijgt dnek ik dan en volgens mij is er agt wel wat te maken ik heb all is een eerdere minibike gezien met turbo dat was in ahoy met een cartuningbeurs en geloof me dat din zag er aleen niet uit
Groeten perry

[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

dat bladblazer idee he, dat is best wel een goed idee voor op de testbank, maar bij de motoGP motoren is er toch ook zoiets als RAM-air ? dat ze de luchtinlaat aan de voorkant hebben en hoe sneller ze rijden hoe harder de lucht ( en met meer druk ) in de inlaat word geblazen, aleen dat begint pas rond de 200 km/h te werken geloof ik..? En die windsnelheid bij 200km/h is dus niet meer te vergelijken met een bladblazertje.. idee om een bladblazer op te voeren ?:P dikke carb erop powerfiltertje uitlaatje :P
Nino
Viper62

Bericht door Viper62 »

bijna alle high-performance motoren van nu hebben dat al
Plaats reactie