Jordy Rossi schreef:ja, kan kloppen maar ik rij alsnog niet zo heel lang denk 2a3 uurtjes per week :S maar momenteel niet rijden :S want vorrige week kwam er benzine uitmijn luchtfilter en ik schroef hem eraf die luchtfilter en het vloog eruit iemand zij iets over gasnaald ofzo :S
weet iemand het
vlotter blijven hangen, ook wel eens last van gehad..of niet steven
MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
Jordy Rossi schreef:haha eronder zetten is niet zo moeilijk
wat dacht je van alles uitlijnen ... pas maken ..
vanalles..
maar ik wens je succes..
haha idd, als je niet eens wat de vlotter is, dan raad ik je af een tai chi blok onder een mini scooter te bouwen..(wat overigens volgens mij tog "praatjes"zijn sorry dat ik het zeg)
MvG DoeDe
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
sorry hoor,dat ik niet weet wat een vlotter is en trouwens ik ga dat blok niet alleen eronder zetten als je zegt wat een vlotter is dan weet ik dat ook weer en een forum is toch ook om mensen te helpen of niet?
ja maar miniscooter 39cc heeft niemand en v-racer wel en iemand gaat het met mij bouwen dus komt wel goed maar hoe zit het met die uitlaat kan ik ge woon die terugloper erop doen onder dat 39cc blok ?
die komt van een 49cc blok af...
Jordy Rossi schreef:maar als ik op allen foto"s kijk zitten die uitlaat meer rechts van de voorkant gezien of zit die gewoon in het midden
--Jordy Rossi--
Die zit inderdaad maar aan een kant van de minibike.
Bij watergekoelde bikes zou de uitlaat anders in de weg zitten voor de radiator. En bij luchtgekoelde bikes is het toch wel makkelijk als je de bougie er uit kan draaien
Maar als je zelf iets gaat bouwen hoef je ook niet naar bestaande bikes te kijken. Het zit zo... een minibike is maar klein. Een blok onder een minibike hangen wat er niet voor gemaakt is vergt altijd aanpassingen. Dus je last/slijpt/maakt het zooitje zo dat het gewoon (een beetje fatsoenlijk) past. Simpel zat.
Je moet gewoon ff je bike recht zetten. Het blokje er onder positioneren met behulp van wat hout of bakstenen. Vervolgens kijk je of alles past van je carburateur, tankje etc. Dan ga je kijken of de uitlaat op een of andere manier passend te maken is. En dan knutselen maar!
maar op de foto van minibke shop staat de carb naar beneden kan je ook het spruitstuk ophoog doen dat de carb ook omhoog zit want anders kom ik niet uit met mijn wiel
Jordy Rossi schreef:maar op de foto van minibke shop staat de carb naar beneden kan je ook het spruitstuk ophoog doen dat de carb ook omhoog zit want anders kom ik niet uit met mijn wiel
--Jordy Rossi--
Die foto klopt gewoon niet. Dat is een foto van een watergekoeld blok terwijl jij een luchtgekoeld blok hebt besteld (maar goed ook want watergekoeld gaat niet passen denk ik). Maar zoals het blok op de foto staat hangt het niet onder een minibike. Als de carb naar beneden wijst hoe moet je hem dan starten als hij geen benzine aan kan. Ik denk ook niet dat hij dan zou lopen.
Heb je wel eens goed naar een tai chi of een b1 replica gekeken (of een willekeurige andere minibike )
Wel een gaaf project! Ben jaloers op je als je een 39cc scooter hebt!