als je dan de bout eruit heb... pak ik altijd een hamer en een schroevendraaier en tik ik voorzichtig een paar keer op de krukas (weet dat dit slecht is) als je geluk heb dan komt hij er al af, als dat niet zo is dan kan je voorzichtig wrikken en tegelijkertijd een beetje slaan op je krukas met een hamer... en je krukas kan best wel wat hebben
me vliegwiel komt nie los!!!!!help
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
Yamaha YSR50
de bout van het vliegwiel krijg je wel los als je het vliegwiel beethoud en dan losdraaien als hij echt te strak zit of je ben niet zo sterk
dan kan je die bout erin draaien wat al een paar keer gezecht is, neem wel een lange bout en zet hem wel voor het palletje op 9 uur...
als je dan de bout eruit heb... pak ik altijd een hamer en een schroevendraaier en tik ik voorzichtig een paar keer op de krukas (weet dat dit slecht is) als je geluk heb dan komt hij er al af, als dat niet zo is dan kan je voorzichtig wrikken en tegelijkertijd een beetje slaan op je krukas met een hamer... en je krukas kan best wel wat hebben
-
Xtreme
Heren, graag wil ik jullie beide bedanken voor jullie hulp, maar ik was zo dom geweest om hier te plaatsen dat het me allang gelukt is.
Mij excuses hiervoor dus...
Alleen, nu zit ik weer met een probleem.
Ik deed mijn rocketkey op de plek doe van de oude spie, en met de vertakking naar rechts (zoals het hoort) en maakte het boeltje weer dicht. Daarna wou mijn minibike niet meer starten, ik heb echt geen idee waarom niet. Dus toen heb ik mijn oude spie er weer ingedaan en hij deed het weer perfect.
Heeft iemand ook maar enig idee wat er verkeerd gegaan is?
Mij excuses hiervoor dus...
Alleen, nu zit ik weer met een probleem.
Ik deed mijn rocketkey op de plek doe van de oude spie, en met de vertakking naar rechts (zoals het hoort) en maakte het boeltje weer dicht. Daarna wou mijn minibike niet meer starten, ik heb echt geen idee waarom niet. Dus toen heb ik mijn oude spie er weer ingedaan en hij deed het weer perfect.
Heeft iemand ook maar enig idee wat er verkeerd gegaan is?
-
pocket_racer
- forum gebruiker
-
Xtreme
-
pocket_racer
- forum gebruiker
-
Xtreme
-
pocket_racer
- forum gebruiker
-
Yamaha YSR50
lijm of locktite hoeft niet heb het nooit gedaan en ging altijd maar wat het kan zijn is moet je ff proberen met een beetje gas geven volgens mij had ik het toch ook heb ik hem wat hoger stationair gedraaid en hij starte gelijk maar kan ook zijn dat dat toen was vanwege het lichte vliegwiel dan moet het ook
Achter de trekstarter zit het vliegwiel. Deze zit vast met 1 moer. Draai de moer los en demonteer het vliegwiel, als deze erg vast zit kan je met twee 6mm bouten het vliegwiel voorzichtig losdraaien. Zorg ervoor dat de twee boutgaten horizontaal naast elkaar staan. Draai de bouten door totdat het vliegwiel eraf "schiet".
-
pocket_racer
- forum gebruiker
-
Xtreme
-
juliussmeets
Je hebt geen speciaal gereedschap nodig
In het vliegwiel zitte nog 2 gaten met draad er in.
Draai in bijde een lange inbusen, draai het vliegwiel rond en zoek een stukje dat het verst uit steekt (zodat je niet door het blok heen draait
)
daar draai je de inbus op.
Draai nu een voor een een klein beetje aan tot hij zichzelf er afdrukt.
Gr Hb
In het vliegwiel zitte nog 2 gaten met draad er in.
Draai in bijde een lange inbusen, draai het vliegwiel rond en zoek een stukje dat het verst uit steekt (zodat je niet door het blok heen draait
daar draai je de inbus op.
Draai nu een voor een een klein beetje aan tot hij zichzelf er afdrukt.
Gr Hb
[img]http://img684.imageshack.us/img684/8753/dmdm.jpg[/img]
Nederlands kampioen Standaard 40 2009
Nederlands kampioen Standaard 40 2009