Demper of demperwol kopen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Eyenox
forum gebruiker

Demper of demperwol kopen

Bericht door Eyenox »

Ik moet het geluid echt verminderen het liefst een geluid dat een scooter ook maakt, zodat ik af en toe hem even op het fietspad kan testen zonder overlast te veroorzaken. Kan ik hier het beste een nieuwe demper voorkomen of is demperwol (of een ander soort) ook goed genoeg. Iemand zei dat hij dan 80 decibel produceerd en dat lijkt me nog best veel. Wat is jullie ervaring hiermee.

(Idtje= ond. Algemene info topic?)
Aangezien er een aantal onderwerpen zijn die vaak terug komen is het misschien een idee om een topic te openen waar die onderwerpen worden beantwoord op een uitgebreide manier.

Topic over geluidsoverlast
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=12332

Dus het wordt denk een nieuwe demper, maar waar halen jullie die van daan bijna alle scooterwinkels hebben ze niet liggen en bij bestellen zijn ze vaak de helft van een uitlaat.
straatrat

Bericht door straatrat »

Het zal inderdaad het beste zijn om een andere demper te monteren, kijk eens op deze site, die zijn goedkoop en lijken me makkelijk te bevestigen
http://www.opvoeren.nl/shop/onderdelen_ ... rt=Dempers
Eyenox
forum gebruiker

Bericht door Eyenox »

Zijn zeker nette uitluiten denk dat ik er maar eentje bestel, wat denken jullie? Alleen je moet deze ook lassen hoor. Dat uitsteken stukje moet je denk ik aan je uitlaat lassen. Of ik zie het verkeerd.

Afbeelding

of

Afbeelding

Een van deze wordt het denk ik wel. Alleen vind de R niet zo, maar ja dat wil ik best wel over het hoofd zien aangezien andere die er zo uitzien, 50 - .. euro kosten.

Afbeelding
Doppler Blauw geanodiseerd
Deze powerbox kan op elke scooter/brommer op het spruitstuk worden aangesloten. Werking: Elke keer als de gashandle wordt dicht gedraaid wordt overtollige brandstof in het reservoir opgevangen en bij het accelereren kan de motor de extra brandstof uit het resevoir goed gebruiken waardoor het gebrek aan brandstof minimaal wordt bij het accelereren zodat de motor betere prestaties kan leveren.
Ik heb al een aantal keer bij minibikes dit apparaatje gezien. Nu zag ik het ook op deze website, maar werkt dit wel echt (bij een minibike)?
straatrat

Bericht door straatrat »

Die demper kan je inderdaad best lassen denk ik ja, gowoon jou demper eraf halen, dat plaatje eraf slijpen en dan dat stukje eraan lassen. Je kan ook gleufjes in dat stukje zagen en dan met een klemring om je uitlaat vastmaken maar dit gaat volgens mij lekken en/of lostrillen. Er zijn al tppics over zo'n powerbox en het scheint niet echt veel te doen op een minibike, zelf weet ik het niet. Die R kan je ook van de demper afhalen en er nieuwe revetten indoen maar dan zit je daar weer mee op je demper
Eyenox
forum gebruiker

Bericht door Eyenox »

Kan je beter de R houden. Dat lassen is inderdaad de beste oplossing, dus moet ik dat maar even laten doen. Jij hebt hem volgens mij ook gelast of niet? Waar heb je jouwe vandaag? Mooie bikes trouwens.
straatrat

Bericht door straatrat »

Mijn demper komt gewoon van een scooteruitlaat af en daardoor heb ik dat stukje niet om vast te lassen :cry: . Ik heb het bij mij op een slechte manier gedaan, heb gewoon mijn originele demper eraf gehaalt 2 niewe gaten in dat plaatje geboord een daar de demper tegen geshroeft, en je kan het al raden na even rijden was het plaatje afgescheurt. Toen het plaatje terug laten lassen ( wat heel moeilijk gaat mdat het zo dun metaal is) en sindsdien is ie nietmeer losgekomen. Zo speciaal zijn m'n bikes niet maar toch bedankt. Ben nu eindelijk ook bezig met m'n quadje om te bouwen naar LC :lol: Die bike van jou is mooier dan de mijne :wink:
Eyenox
forum gebruiker

Bericht door Eyenox »

Komt omdat ik hem zo standaard heb gekocht, eigenlijk moet het midden van de velgen zwart, maar ga hem denk helemaal opnieuw maken. Spuiten en stikkers maken enzovoort.
straatrat

Bericht door straatrat »

De mijne gaat ook nog veranderen want heeft nu schaafwonden, een 5spaaksvel vanvoor en een 3spaaksvelg vanachter :?
Plaats reactie