Pieter's Chinees

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
PieterF
nieuwe gebruiker
Contacteer:

Pieter's Chinees

Bericht door PieterF »

Goedendag, ik ben Pieter en heb bij toeval vandaag een minibike van een collega gekregen.
Hij reed er behoorlijke stukken mee vertelde hij maar hij liep al een tijdje totaal niet meer. Enige wat er mist is de uitlaat, de originele was gebroken omdat hij over een drempel wilde met een gangetje van 40 :?

Ik ben meteen maar gaan sleutelen en kwam erachter dat iig de zuiger vervangen dient te worden. Deze is namelijk gigantisch warmgelopen (zie foto hieronder)

Zo staat de bike er nu bij:
Afbeelding

Afbeelding

44mm cilinder, die er nog redelijk goed aan toe is
Afbeelding

De t vormige uitlaatpoort, zegt jullie dit wat?
Afbeelding

De zuiger die echt te gaar is
Afbeelding

Ik heb enkele vragen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Watvoor bike is dit? hij lijkt sprekend op deze:
http://*geen sponsor*/main.php?sub ... mer=100993

Welke uitlaat moet er standaard op, of past erop? Misschien deze:
http://*geen sponsor*/main.php?sub ... mer=100336

De zuiger is dus aan vervanging toe, ik zag dat een 44mm zuigertje + zuigerveren zo'n 16euro kost (7,50 zuiger + 8,50 zuigerveren). En ik zag dat een naar mijn idee zelfde cilinderkitje compleet 29,95euro kost.
Zie http://*geen sponsor*/main.php?sub ... mer=100391

Beetje vaag naar mijn idee, maar klopt dit?
Dan koop ik beter een compleet setje.

#update 25 juli 2006
Ik ben even bij jps langsgeweest, en heb een uitlaatje gescoord.
Afbeelding

De cilinder is officieel dood verklaard.
Verder konden ze wel aan een nieuw cilinderkitje komen (44mm pen 12) dat zou zo rond de 50 euro gaan kosten.
Ik heb hem nog niet besteld omdat *geen sponsor*.nl goedkoper is, daar kost zo'n kit 30 euro. Enige probleem is dat er bij de kit op *geen sponsor* een 10 pen zuiger zit...
Heb zojuist een mailtje gestuurd om te vragen of ze deze kit ook kunnen leveren met 12 pen zuiger.

#update 26 juli 2006
Gisteravond heb ik bij pipo van het forum een bigbore cilinder met boosterpoort en hogedrukkop gekocht. Deze er die avond direct even opgezet en gestart. Hij liep na twee keer trekken. Het was inmiddels al donker dus ben toen maar niet ermee verder gegaan.
Vanmiddag na me'n werk ben ik er direct weer verder mee gegaan.
Het schiet al goed op nu al zeg ik hetzelf.
Hier wat fotos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels natuurlijk al enkele testritjes gemaakt.
Trekt aardig goed door iig.

Verder vraag ik me af watvoor sproeier er ongeveer in moet en watvoor er standaard in zit? Ik kan geen cijfertjes op de sproeier vinden :?
Laatst gewijzigd door PieterF op wo 26 jul 2006, 17:48, 6 keer totaal gewijzigd.
$*_pocketbiker_*$

Bericht door $*_pocketbiker_*$ »

dat is een gewone chinees bike (49 cc) dus je kan er alle uitlaten opzetten zonder problemen voor een 49 cc (voor andere uitlaten weet ik nie veel van)
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Zeg maar een replica van de Sendai Aikido. Is de cilinder een big bore dan moet je idd een zuiger van 44mm doorsnee. Is het geen bigbore dan een zuiger van 40mm doorsnee!

Die uitlaat die je aangeeft past erop! En die cilinder van 29eurootjes is denk ik geen bigbore, dus 40mm doorsnee!

Succes

AE
PieterF
nieuwe gebruiker
Contacteer:

Bericht door PieterF »

$*_pocketbiker_*$ schreef:dat is een gewone chinees bike (49 cc) dus je kan er alle uitlaten opzetten zonder problemen voor een 49 cc (voor andere uitlaten weet ik nie veel van)
Thanks voor de info, enig idee of die uitlaat van 22 euro er standaard op hoort te zitten?
AngelEyes schreef:Zeg maar een replica van de Sendai Aikido. Is de cilinder een big bore dan moet je idd een zuiger van 44mm doorsnee. Is het geen bigbore dan een zuiger van 40mm doorsnee!

Die uitlaat die je aangeeft past erop! En die cilinder van 29eurootjes is denk ik geen bigbore, dus 40mm doorsnee!

Succes

AE
Ok relax dat ik weet watvoor bike ik heb. De cilinder is 100% een bigbore.
Verder heb ik in me eerste post nu even een link gezet naar de 44mm cilinder voor 29,95 euro, het is dus wel echt een bigbore
Xseron
forum gebruiker

Bericht door Xseron »

PieterF schreef:
$*_pocketbiker_*$ schreef:dat is een gewone chinees bike (49 cc) dus je kan er alle uitlaten opzetten zonder problemen voor een 49 cc (voor andere uitlaten weet ik nie veel van)
Thanks voor de info, enig idee of die uitlaat van 22 euro er standaard op hoort te zitten?
AngelEyes schreef:Zeg maar een replica van de Sendai Aikido. Is de cilinder een big bore dan moet je idd een zuiger van 44mm doorsnee. Is het geen bigbore dan een zuiger van 40mm doorsnee!

Succes

AE
Verder heb ik in me eerste post nu even een link gezet naar de 44mm cilinder voor 29,95 euro, het is dus wel echt een bigbore

dat is gewoon een standaard uitlaatje.. die hoort er gwn op... (wil je meer power,,, moet je voor een duurder uitlaatje gaan :wink: )
Chinese bike:
14 mm Carb met powerfilter
Tecnigas Gp1
Strakke koppelingsveren
rocketkey
Tobias..(H)

Bericht door Tobias..(H) »

wel mooie tank zit :P mooi kleurtje. veel succes met je blokie.

Tobias
dragbike 2 fast
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door dragbike 2 fast »

PieterF schreef:

Succes

AE
Is dat een bigbore?

Dan heb ik er ook een................ zonder dat ik dat wist, heb dezelfde cil. en minibike als jouw, dat zat die cil er standaart op toen ik hem nieuw kocht?!?!?!? :?:
Mijn DRAGSTER Minibike is weer begonnen.:P
>>Met 50 cm verlengt en 8 cm verlaagd.<<
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=12272

[img]http://img255.imageshack.us/img255/1169/afbeelding0960it.jpg[/img]
PieterF
nieuwe gebruiker
Contacteer:

Bericht door PieterF »

Deze bike is dus gewoon een 49cc tje lijkt me (zit er dus standaard op).
Zodirect even kijken voor cilinder en uitlaatje.
Yamaha

Bericht door Yamaha »

De standaart 40mm cilinder en de 44mm bigbore lijken op het oog erg veel op elkaar (zie foto), beter eerst ff meten voordat je een zuiger koopt dalijk koop je de verkeerde.:"

Afbeelding
PieterF
nieuwe gebruiker
Contacteer:

Bericht door PieterF »

Thanks voor de info Yamaha maar het eerste wat ik deed nadat de cilinder eraf was was hem opmeten :)

Zie eerste post voor update.
Zit nu dus met het probleem dat de 30 euro bigbore kit pen10 is en ik een pen12 nodig heb.
PieterF
nieuwe gebruiker
Contacteer:

Bericht door PieterF »

Inmiddels een bigborekit met boosterpoort en hogedrukkop aangeschaft en al gemonteerd :D
Check eerste post voor fotos.

Misschien kan iemand vertellen welke sproeier er ongeveer in zal moeten?
Tobias..(H)

Bericht door Tobias..(H) »

Hee, het schiet al aardig op me je bike en ik vind echt dat je mooie kappen hebt :lol: Maar de sproeier dat is gewoon een kwestie
van afstellen. je moet kijken welke sproeier er nu in zit en dan een maatje
groter nemen en dan ff rijden zo kun je hem goed afstellen ;)

Mvg,

Tobias
pipo
forum gebruiker

Bericht door pipo »

Tobias..(H) schreef:Hee, het schiet al aardig op me je bike en ik vind echt dat je mooie kappen hebt :lol: Maar de sproeier dat is gewoon een kwestie

Mvg,

Tobias
Vergeet de kleur van de bougie ook niet te bekijken kan je ook hoop te weten te komen, en tijdens het rijden voel je meestal ook wel een beetje aan of hij juist meer of minder nodig heeft.

Veel succes met de bike jongens!

Groetjes
PieterF
nieuwe gebruiker
Contacteer:

Bericht door PieterF »

Tobias..(H) schreef:Hee, het schiet al aardig op me je bike en ik vind echt dat je mooie kappen hebt :lol: Maar de sproeier dat is gewoon een kwestie

Mvg,

Tobias
De kleur van de kappen staat me ook wel aan eigenlijk, ik heb een puch in een soortgelijke kleur. Afstellen van de sproeier moet geen probleem zijn alleen kan ik niet vinden welke maat er nu in zit :roll: Ik zal morgen de carb nog wel even openmaken.
pipo schreef: Vergeet de kleur van de bougie ook niet te bekijken kan je ook hoop te weten te komen, en tijdens het rijden voel je meestal ook wel een beetje aan of hij juist meer of minder nodig heeft.

Veel succes met de bike jongens!

Groetjes
Ik heb de bougie nog niet bekeken, zal ik zo even doen na nog een testritje.
Plaats reactie