setup vraagje
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
rutger kluun
setup vraagje
Ik heb een puchblokje met een 70cc airsal met een hd kopje en een 15 mm bing (sproeier weet ik niet). Wat kan ik hiervan verwachten als het onder mijn minibike ligt? En wat is wijsheid om er nog aan te veranderen, het moet wel een beetje low budget zijn.
De tandwiel verhouding weet ik ook nog niet omdat ik het frame enzo nog binnen ga krijgen, ik kan daar in theorie dus ook nog alle kanten mee op.
De tandwiel verhouding weet ik ook nog niet omdat ik het frame enzo nog binnen ga krijgen, ik kan daar in theorie dus ook nog alle kanten mee op.
-
Gast
-
rutger kluun
Wat is aardig?driver 1 schreef:wat je er van kunt verwachten dat dat wel aardige wil gaan lopen. spreek uit ervaring (zat alleen onder me puch het zelfde blokje)
Ik heb eerst een chinees gehad en daarvan zeiden veel mensen dat het hardstikke hard reed maar ik vond alleen maar dat het niet vooruit te branden was. Wat ik ook graag wil weten is, wat voor snelheid kan ik behalen, wat voor vertanding is verstandig, hoe kan ik de carburateur het beste afstellen enz,enz.
-
Gast
op mijn puch had ik 15/40 en dat haalde 85km/h en trok ook nog hardrutger kluun schreef:Wat is aardig?driver 1 schreef:wat je er van kunt verwachten dat dat wel aardige wil gaan lopen. spreek uit ervaring (zat alleen onder me puch het zelfde blokje)
Ik heb eerst een chinees gehad en daarvan zeiden veel mensen dat het hardstikke hard reed maar ik vond alleen maar dat het niet vooruit te branden was. Wat ik ook graag wil weten is, wat voor snelheid kan ik behalen, wat voor vertanding is verstandig, hoe kan ik de carburateur het beste afstellen enz,enz.
-
rutger kluun
Thanks, hier kan k wat mee.driver 1 schreef:op mijn puch had ik 15/40 en dat haalde 85km/h en trok ook nog hardrutger kluun schreef:Wat is aardig?driver 1 schreef:wat je er van kunt verwachten dat dat wel aardige wil gaan lopen. spreek uit ervaring (zat alleen onder me puch het zelfde blokje)
-
racertje
nee daar heb je juist niks aan...
tenzij hij op zn puch minibike wielen had zitten
ik denk idd ook aan 12-24 met iets van 60-65
je kan hem wel zwaar gieren voor een hoge top maar je moet ook goed de bocht uit komen...
ik zelf heb hem liever iets aan de licht kant gegierd staan waardoor je een klein beetje aan topsnelheid inleverd..
tenzij hij op zn puch minibike wielen had zitten
je kan hem wel zwaar gieren voor een hoge top maar je moet ook goed de bocht uit komen...
ik zelf heb hem liever iets aan de licht kant gegierd staan waardoor je een klein beetje aan topsnelheid inleverd..
-
rutger kluun
Misschien een stomme vraag maar wat is gieren?racertje schreef:nee daar heb je juist niks aan...
tenzij hij op zn puch minibike wielen had zitten![]()
Volgens mij heb ik nog wel tandwielen 12-24 dus dan kan ik kijken of ik die erop geklust kan krijgen.
-
rutger kluun
- Richard D
- forum gebruiker
- Contacteer:
gieren of giering komt van het engelse woord gearing, wat versnelling betekendrutger kluun schreef: Misschien een stomme vraag maar wat is gieren.
Gearbox = versnellingsbak
snappie
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
-
rutger kluun
ik heb vannacht met het demonteren van de fiets even gekeken hoe groot de tandwielen zijn en dat is dus 12-24. Nu moet ik denk ik alleen nog een adaptor maken zodat het tandwiel op het achterwiel past. Maar dat ga ik eens bekijken als de spullen binnen zijn.
Ook heb ik de carberateur even van binnen bekeken en hier zit een 56 sproeier in. Is dit genoeg of kan ik beter iets groters of kleiner halen?
Ook heb ik de carberateur even van binnen bekeken en hier zit een 56 sproeier in. Is dit genoeg of kan ik beter iets groters of kleiner halen?
-
Niek#44
- basjee
- forum gebruiker
- Contacteer:
ow ja?
als hij goed loopt moet je het lekker laten zitten.
als hij er niet zo goed op loopt afstellen.
en kijk alles even extra goed na.. want ik had een blokje gekocht van lg en die was niet helemaal in orde.
lager en keeringen waren gaar en de ontsteking stond ook veels te laat.
dus kijk het even na.. ik zeg niet dat het niet goed is maar ik zou er wel even naar kijken als ik jou was.
Voorderest succes met het bouwen van je nieuwe frame
en maak er wat van!!
als hij goed loopt moet je het lekker laten zitten.
als hij er niet zo goed op loopt afstellen.
en kijk alles even extra goed na.. want ik had een blokje gekocht van lg en die was niet helemaal in orde.
lager en keeringen waren gaar en de ontsteking stond ook veels te laat.
dus kijk het even na.. ik zeg niet dat het niet goed is maar ik zou er wel even naar kijken als ik jou was.
Voorderest succes met het bouwen van je nieuwe frame
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje