wheely

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Thijs van Rooy

wheely

Bericht door Thijs van Rooy »

ja je denkt nu zeker: ''jezus, weer zo'n kneus die vraagt hoe je een fatsoenlijke wheely maakt...''
nee het gaat iets verder :o.

als ik zelf een wheely trek, dreig ik snel achterover te klappen.
ik heb zelf een chinees, ik weet niet of dit uitmaakt, maar ik zat zo naar mijn achterbrug te kijken, en het leek me een verbetering voor 'the wheelys :twisted: ' als je je achterbrug opnieuw vastlast maar dan wat meer in een scherpere hoek (naar onder dus). zo leun je meer naar voren en heb je grotere hoek om beter en langer op je achterwiel te rijden en volgens mij ook een betere zitpositie

ik heb mijn minibike niet om te racen maar om leuk mee rond te rijden...
een beetje stunten tussendoor is dan wel leuk toch?
JoeyWL

Bericht door JoeyWL »

Achterrem gebruiken?
Thijs van Rooy

JoeyWL schreef:Achterrem gebruiken?
ja leuk :roll:

tuurlijk moet je ook je achterrem gebruiken..

maar het is toch veel makkelijker als je een grote hoek hebt voor het trekken van een wheely?
JoeyWL

Bericht door JoeyWL »

Wat bedoel je dan precies? Een zogenaamde wheelybar maken? Want je achterbrug even verlassen en dan een grotere hoek van maken gaat vrij lastig want dan kom je met je achterband in de knoei denk , en je ketting enz
MuK

Bericht door MuK »

nee hij bedoelt dat je de hoek van je achterbrug veranderd

dan krijg je hem wel een stuk moeilijker op het achterwiel, daar al aan gedacht?

*MuK
JoeyWL

Bericht door JoeyWL »

OO oke , ja idd dan krijg je dat probleem wat ik net al zei
marijnoo

Bericht door marijnoo »

Hehe weely maken lukte me niet eens, stoppie heb ik maar niet getest. ;)
Maar hoezo moet je de achterrem gebruiken voor een wheelie, klinkt me niet erg logisch in de oren, maar zoals gezegd, lukte het mij dus ook niet. :oops:
Heb het ook maar paar keer getest om even te kijken of het lukte. :roll:
Thijs van Rooy

me mini is al wel opgevoerd en anders trek ik wel wat harder aan ut stuur...

weet je zeker dat je in de knoei komt met je achterband/wiel?

het lijkt mij mogelijk lijkt me??

iemand anders nog die echt een GOEIE tip heeft voor het stuntrijden is altijd welkom :wink:

@ marijnoo: je achterrem gebruik je als je dreigt achterover te vallen als je te veel gas geeft of teveel naar achteren leunt ( is meer voor noodgevallen eigelijk..).
JoeyWL

Bericht door JoeyWL »

Je achterrem gebruik je om langer wheely's te kunnen maken. Want op een gegeven moet je steeds harder gaan om op je achterwiel te blijven rijden.

Als je met je gas gaat spelen je gewoon steeds op je balanspunt blijft en een stukje erover heen tik je ff je rem aan.

Greetz
marijnoo

Bericht door marijnoo »

Ow zo, dankje is dat ook weer duidelijk. :D
Ik zal vanavond eens gaan proberen. ;)
steef1
forum gebruiker

Bericht door steef1 »

1 van de eerste dagen dat ik hem had leunde ik naar achter trok vol op en trok wheely. Ik doe het ook veel met de fiets dus ik gewoon nog es geprobeert met rem maar ik ga het niet meer doen super eng.
YZ250F
Thijs van Rooy

oke maar nu dus ff over de vraag:

hoe kan je er een beetje een stuntbike van maken?
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

steef1 schreef:1 van de eerste dagen dat ik hem had leunde ik naar achter trok vol op en trok wheely. Ik doe het ook veel met de fiets dus ik gewoon nog es geprobeert met rem maar ik ga het niet meer doen super eng.
als je geen rem gebruikt dan weet ik dus dat jij er niks van bakt op de fiets. Zonder rem kan je het gewoon niet doen, dan ga je alleen maar sneller en sneller en uit eindelijk kan je niet meer verder en ga je neer. Met rem kan je gewoon spelen en bijna stilstaan en hem laten zweven e.d
steef1
forum gebruiker

Bericht door steef1 »

Nicolaas-racing schreef:
steef1 schreef:1 van de eerste dagen dat ik hem had leunde ik naar achter trok vol op en trok wheely. Ik doe het ook veel met de fiets dus ik gewoon nog es geprobeert met rem maar ik ga het niet meer doen super eng.
als je geen rem gebruikt dan weet ik dus dat jij er niks van bakt op de fiets. Zonder rem kan je het gewoon niet doen, dan ga je alleen maar sneller en sneller en uit eindelijk kan je niet meer verder en ga je neer. Met rem kan je gewoon spelen en bijna stilstaan en hem laten zweven e.d
op de fiets gebruik ik wel een rem ik weet anders dat je veel te hard gaat dat je op een gegeven moment het niet meer bij kan houden maar op de mini deed ik dat toen niet.
YZ250F
Thijs van Rooy

Thijs van Rooy schreef:oke maar nu dus ff over de vraag:

hoe kan je er een beetje een stuntbike van maken?
:?:
Plaats reactie