-------------------------------------------------------------------------------------
vandaag lekker gereden op een paarkeer plaatsje bij mijn opa. op het begin vond ik de minibike wel wat aan de snelle kant maar naar een paar rondjes ging het steeds beter. eer dat ik doorhad dat ik automatisch knie down aan het maken was was het al te laat want er zit nu een lelijk gat in mijn broek. maar ja even iets maken daar voor
verder reed de bike gewoon super maar was de hoeveelheid koppel wel even wennen. het is ook makkelijker om een wielie te maken dan aan de grond te houden.
enne die restrictor is niet nodig hoor tim
nog even paar een foto's van vanmiddag

grt niels
-------------------------------------------------------------------------------------
Na weer een tijdje stil te zijn geweest hier was het wel eens tijd voor een kleine update :
nieuwe ketting zit erop.
na al de problemen met ed's koelunit had ik maar besloten om de inmiddels kapotte ventilator eraf te halen en alle draadjes netjes weg te werken omdat ik eigenlijk altijd zonder kuip rijd en ik het er niet zo mooi uit vond zien als aan de voorkant van de bike overal draaden lopen. daardoor kwam ik op het idee om ed's koelunit te veranderen in Nylus koelunit
zie hier het resultaat :
eerst 3 gaten boren waar het oplaatpunt, de schakelaar en het lampje precies in passen

dan erin zetten en alles nog even aan elkaar solderen

stuk netter vind ik zo.
het blata koppelings huis gaat mijn vader volgende week halen net als een nieuw setje remblokken want die waren erg schuin afgesleten en waren daardoor ook moeilijk meer af te stellen ( scheelde 2 mm op 1 blokje
grt Niels
**edit** bijna vergeten, de tankzit heb ik weer bijgewerkt met poliester en zit nu weer stevig aan elkaar zonder ty-ripjes

jahaa dat dacht ik ook
voor BA seacer nog even een fototje genomen van de slijtage aan mijn oude koppelingskom. normaal hoort dat gewoon recht te zijn.

ik vind hem eigenlijk zo er veel beter uit zien maar omdat ik hem niet meer goed erop kreeg ben ik vandaag maar weer zonder onderkuip gaan reiden. wel raar dat hij nu opeens wel tegen de uitlaat komt.

ik heb verder mijn tandwiel ook maar eens goed vast gezet want onder het reiden waren de bouten er al half uit getrilt terwijl ik er toch vloeibare pakking ik had gedaan.
zo de beloofde foto's even neer zetten. iets later als geplaned maar dat kwam door nieuwe problemen waar ik stevig van baal. maar vandaag krijg ik hulp.

de toerenteller, moet nog vast worden gezet

even alle scherke kantjes eraf vijlen, poetsen........

en spuiten die hap.

waterpotje is zoals je kunt zien ook een stukje naar achter geplaatst, hier heb ik ook nog kleine prbleempjes mee maar op dit moment heb ik een grotere zorg aan mijn hoofd hangen. ( later meer hierover ) of ik er dan zondag bij ben ik ook niet zeker

nadat ik bezig was met mijn koppeling eraf halen om vervolgens naar hank te sturen had ik ook maar meteen mijn vliegwiel eraf gehaald. even aan de draaibank gehangen en vwala : 10 mm binnen uit en 6 diep gemaakt.
zie het resultaat :

hij is wel een stukje lichter geworden
Grt Niels
Bedankt Richard !

Vandaag of morgen zal ik hem wel even vast zetten.
Grt Niels
aangezien mijn waterpotje lek was en ik morgen wil gaan reiden moest ik vandaag even creatief denken.
neem een brandstof tankje van een rct autootje, smelt de overloop dicht ( was thermoplast gelukkig ) maak een overgang van een dun slangetje naar de dikkere slang die naar de radiateur loopt en klaar is niels.

jammer genoeg brak mijn veertje voor mijn achterrem wel door staal moeheid en moet ik dus morgen reiden zonder achterrem
Tot morgen voor de gene die komen
Grt Niels

the story ends hire ( meschien voor altijd