uhhh vlotterbak? en achter wiel goed afstellen?

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
StreetDominator

uhhh vlotterbak? en achter wiel goed afstellen?

Bericht door StreetDominator »

he mischieen beetje domme vraag voor iemand die alweer een tijdje in de minbike wereld zit maar :

waar haal ik mijn vlotterbakje vandaan zijn dat die paar boute onderin me carberatuur..? :oops:

als ik mijn achter wiel echt goed wil afstellen hoe moet ik dat dan doen? want als ik rij merk ik soms toch nog dat mijn ketting niet echt goed zit (dus een beetje scheef)

heeft iemand tips voor me?
ganta

Bericht door ganta »

yup vlotter bakje zit idd onder je carb.

je achterwiel goed afstellen die je met die schroefjes aan het einde van je achterbrug. ik draai die moertjes helemaal er af en dan tellen hoevaak je hem aandraaid aan de kant van je ketting tot je ketting strak zit. dan draai je m aan de andere kant net zo ver.
StreetDominator

Bericht door StreetDominator »

ja dat dee ik idd ook maar dat werkt niet echt liep nogsteeds scheef ik zal het nog is probere ;) thnx
Delirium
forum gebruiker

Bericht door Delirium »

Niet naar het wiel kijken gewoon zorgen dat je ketting mooie recht loopt met de achterste en voor tandwiel.

Delirium
$*_pocketbiker_*$

Bericht door $*_pocketbiker_*$ »

Delirium schreef:Niet naar het wiel kijken gewoon zorgen dat je ketting mooie recht loopt met de achterste en voor tandwiel.

Delirium
inderdaad :lol: (van mij toch zo :wink: )
Thijsje

Bericht door Thijsje »

maar ook ff kijken dat je band nergens tegenaan loopt. dit kan dan helemaal uitslijten, en word dus minder steving :wink:
Ice-Biker

Bericht door Ice-Biker »

ik doe dit op et gevoel ...
is eigenlijk moeilijk uit te leggen gewoon idd kijken naar je achter tandwiel of ie recht op jou voortandwiel staat ( dus je ketting die recht moet lope ... )
meer kan je er niks aan doen .
let erop hem niet te strak zetten of hij knakt gewoon ik geloof dat et een halve mm was? of 1 mm weet et nie :p
Thijsje

Bericht door Thijsje »

1mm speling :|
moet 1 tot 2 CM(1) spelling hebben.
kleine_duivel
spammer

Bericht door kleine_duivel »

2 cm? houd het maar prima op 1.

je moet het ook een beetje op gevoel kunnen, zit hij nou los (of soms zelfs te klepperen) , of zit hij nou te strak? of zit hij nu helemaal goed en is hij klaar om de 50 per uur zonder knappende ketting te halen? :wink:
Plaats reactie