Heeft er iemand ervaring met DR membraam kitjes, wil namelijk zo'n kitje op me carter bouwen, zodak membraam op het carter heb. Alleen je heb een 15 mm versie en een 19 mm versie. Nu wil ik er een 16 mm dellortho op zetten. Heeft iemand zo'n kitje en zou het de buiten diameter van waar je je carb opschuift willen meten zodak zeker weet dat me dellorto past of pas te maken is ? Bijvoorbaat dank
DR membraam kitje
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Raytje192
- forum gebruiker
- Contacteer:
DR membraam kitje
Hallo allemaal,
Heeft er iemand ervaring met DR membraam kitjes, wil namelijk zo'n kitje op me carter bouwen, zodak membraam op het carter heb. Alleen je heb een 15 mm versie en een 19 mm versie. Nu wil ik er een 16 mm dellortho op zetten. Heeft iemand zo'n kitje en zou het de buiten diameter van waar je je carb opschuift willen meten zodak zeker weet dat me dellorto past of pas te maken is ? Bijvoorbaat dank
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
- basjee
- forum gebruiker
- Contacteer:
misschien heb je hier wat aan?
http://img311.imageshack.us/my.php?imag ... 7182ko.jpg
http://mark.cyberbrain.nl/oranjemonster ... ter/32.JPG
ik denk dat de 16mm op de 19mm versie kan.
http://img311.imageshack.us/my.php?imag ... 7182ko.jpg
http://mark.cyberbrain.nl/oranjemonster ... ter/32.JPG
ik denk dat de 16mm op de 19mm versie kan.
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Ja,
voor de Dellorto PHBG carburateurs heb je een 19mm spruitstuk nodig.
( is bij de Polini en Malossi kitjes ook zo ), het 15mm setje is voor 12mm carburateurs meende ik.
met een 4 kleps carbon membraan erin, loopt dit heel leuk.
Veel NK rijders hebben dit systeem ook.
Let er alleen wel op waar je de inlaat gaat plaatsen, anders heeft het hele carterinlaat systeem geen enkele nut meer..
Succes !
( is bij de Polini en Malossi kitjes ook zo ), het 15mm setje is voor 12mm carburateurs meende ik.
Let er alleen wel op waar je de inlaat gaat plaatsen, anders heeft het hele carterinlaat systeem geen enkele nut meer..
Succes !
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- basjee
- forum gebruiker
- Contacteer:
hee jeroen,Untiej Mini Racing schreef:Ja,
Succes !
als hij boven de krukas licht is het toch goed?
of hij nou aan de achterkan zou zitten of niet maakt toch niet uit.
mij lijkt ook zo ver naar voren het beste.
en jeroen waar kun je carbon kleppen halen?
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
Één ding kan ik je wel vertellen :basjee schreef:hee jeroen,Untiej Mini Racing schreef:Ja,
Succes !
als hij boven de krukas licht is het toch goed?
of hij nou aan de achterkan zou zitten of niet maakt toch niet uit.
mij lijkt ook zo ver naar voren het beste.
en jeroen waar kun je carbon kleppen halen?
De meningen zijn er over verdeeld
Wat het meest logisch is , dat is dat het membraan zo ver mogelijk aan het begin van de inlaat cyclus ..
Maar je hoort van velen ook dat het niet uitmaakt , polini speedengine heeft hem achteraanzitten. En zo zijn er nog wel wat dingen
Maar ik hou het bij zover mogelijk naar voren
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
Raytje192 schreef:en die vriend die het aanraden heeft 11 pk uit een maxi blokje weten te krijgen dus vertrouw maar op hemHeb inmiddels de 19 mm versie bestelt
Veel bikes hier hebben al 10 - 11 PK met een 16 mm carb
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
Bekijk ook de website
- Wim
- forum gebruiker
- Contacteer:
Hee heey
'k hoor 't wel vaker....membraaninlaat op 't carter moet zover mogelijk naar voren zitten.......
wat een onzin.....
't maakt werkelijk geen bibs uit waar de inlaat zit...al ziet ie aan de zijkant...de Yamaha FS1 (van vroeger...de ouwe lullen onder ons kennen ze wel...de eerste bromfietsblokjes met membraaninlaat) had de inlaat aan de zijkant zitten..
veel blokken met roterende inlaten zit ook de aansluiting aan de zijkant..
vespa en peugeot blokjes hebben net als Polini blokjes de inlaat aan de achterkant....(Polini blokje is , by the way,een copy van de oude peugeot blokjes)
uitlegje..
het vullen van de carters met mengsel is een gevolg van onderdruk, welke word veroorzaakt door de omhooggaande beweging van de zuiger...
de "spoeling" gebeurt in een "gesloten vat" ...neergaande slag van de zuiger, waardoor er een mengselverplaatsing ontstaat tussen carterruimte en verbrandingsruimte....de lichte overdruk die ontstaat door de verplaatsing (druk verplaatst zich evenreding naar alle kanten...weer natuurkunde
) zorgt ervoor dat de mambraankleppen netjes afsluiten....
that's it....niks nie zover mogelijk naar voren.....veel belangrijker is dat je zeker weet dat je geen lek(je) in je verbindingen hebt...
Groetjes
Wim
'k hoor 't wel vaker....membraaninlaat op 't carter moet zover mogelijk naar voren zitten.......
wat een onzin.....
't maakt werkelijk geen bibs uit waar de inlaat zit...al ziet ie aan de zijkant...de Yamaha FS1 (van vroeger...de ouwe lullen onder ons kennen ze wel...de eerste bromfietsblokjes met membraaninlaat) had de inlaat aan de zijkant zitten..
veel blokken met roterende inlaten zit ook de aansluiting aan de zijkant..
vespa en peugeot blokjes hebben net als Polini blokjes de inlaat aan de achterkant....(Polini blokje is , by the way,een copy van de oude peugeot blokjes)
uitlegje..
het vullen van de carters met mengsel is een gevolg van onderdruk, welke word veroorzaakt door de omhooggaande beweging van de zuiger...
de "spoeling" gebeurt in een "gesloten vat" ...neergaande slag van de zuiger, waardoor er een mengselverplaatsing ontstaat tussen carterruimte en verbrandingsruimte....de lichte overdruk die ontstaat door de verplaatsing (druk verplaatst zich evenreding naar alle kanten...weer natuurkunde
that's it....niks nie zover mogelijk naar voren.....veel belangrijker is dat je zeker weet dat je geen lek(je) in je verbindingen hebt...
Groetjes
Wim
- Raytje192
- forum gebruiker
- Contacteer:
Nou mijn theorie er achter is dat als je je inlaat zover mogelijk naar voren zet je een hogere spoel snelheid krijgt. Door dat doormiddel van de druk van je zuiger het mengsel tegen de achterwand word 'geblazen' om vervolgens richting de spoelpoorten te gaan. Lijkt mij dit met meer snelheid gaan wanneer het mengsel verder van de achterste wand vandaan is dan wanneer het er bijna tegen aanzit,
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
- Wim
- forum gebruiker
- Contacteer:
Raytje192 schreef:Nou mijn theorie er achter is dat als je je inlaat zover mogelijk naar voren zet je een hogere spoel snelheid krijgt. Door dat doormiddel van de druk van je zuiger het mengsel tegen de achterwand word 'geblazen' om vervolgens richting de spoelpoorten te gaan. Lijkt mij dit met meer snelheid gaan wanneer het mengsel verder van de achterste wand vandaan is dan wanneer het er bijna tegen aanzit,
als geen momenten zou hebben waarin je een stabiele situatie hebt...
zou 't mischien opgaan....
maar dat heb je wel....bovenste dode punt....
daarbij is je mengsel geen balletje wat zich verplaatst in je carterruimte..maar je carterruimte is volledig gevuld...
hogere spoelsnelheid krijg je alleen door optimaliseren en/of vermeerderen van je spoelkanalen..
als je dit doet, in de volksmond.."tuning" verlaag je ook de weerstand van het spoelen....wat weer tot gevolg heeft dat je carterdruk ook lager word, waardoor je weer hogere kwaliteit membraanplaatjes nodig hebt...
Groetjes
Wim
- Wim
- forum gebruiker
- Contacteer:
Raytje192 schreef:Ja das is een punt wat ik over het hoofd gezien had ja, wat mijn theorie volkomen onderuit haalt. Bedankt voor willen delen van je kennis Wim zo leer ik nog eens wat
haha
de bedoeling van een forum is toch dat we kennis delen...
kunnen we met z'n allen harder rijden...!!
De Groente...