TnTnelis schreef:Ik heb me nooit verdiept in turbo's dus als het onzin is zeg het maar meteen.
Ik denk dus dat je op een 2takt blokje van een brommer geen turbo kan bouwen, omdat je geen kleppen hebt. Je uitlaat poort staat het langst van allemaal open, dus ook al pomp je met je turbo extra mengsel naar binnen, je uitlaat staat open dus het stroomt gewoon door, zeker bij cross over cilinders, wat 9 van de 10 cilinders zijn.
Niels
je moet dus zorgen dat je een variable uitlaatpoort timing hebt, liefst een poort die normaal opengaat, maar ook weer sluit op het ODP, zodat je spoelpoorten dan de cilinder vol kunnen pompen. Dit gaat je never nooit lukken met je bestaande uitlaatpoort, dus moet je er iets anders op bedenken.
idee 1
uitlaatklep:
je zoekt een cilinderkop met dezelfde boring als jouw cilinder (38/45 mm) en maak deze op je cilinder, nu verbind je de nokkenas aan je krukas, en zorg je ervoor dan de uitlaatpoort (klep) op een normale timing opengaat en weer sluit op het odp. vergeet niet je bestaande uitlaat (in je cilinder)dicht te maken. Nadeel hierbij is dat je geen expansie uitlaat erop kunt maken, omdat dat nu toch geen zin heeft.
voorbeeld
http://putfile.com/pic.php?pic=main/7/1 ... .jpg&s=f10
idee 2
Roterende uitaatpoort
Dit is eigenlijk hetzelfde als een roterende inlaat, maar dan een uitlaat die normaal opengaat, en weer sluit op het odp. Dit is wel moelijk, omdat de echte tuners vaak al moeite hebben met een roterende inlaatpoort luchtdicht te maken, laat staan een uitlaatpoort
het zijn maar idee'en