Ik wil kijken of er een koppeling op mijn gekregen kartblok past. Als dit niet het geval is (wat ik denk), dan koop ik een ander blok.*geen sponsor* Racing Team schreef:het is een leuk project maar ik denk dat het niet veel nut heeft je hebt een ica blok van een kart 100cc zonder kopeling je moet hem straks gaan aandouwen en als je er te langzaam mee rijd vallen die dingen zo uit..je kunt ze nooit stationair laten lopen dus voor zoon project is zoon blok denk ik niet echt geschikt ik zou eerder een 100cc junior blok pakken die heben kopeling en die moet je met een boormachine aan de praat krijgen die zijn veel handiger en je rend je eigen niet kapot..
M.v.G...Mikey..Minibikey...
Dit blok is om de motor op het frame passend te maken, en kijken hoe het loopt met een 85 of 90 tands karttandwiel.
Een kart heeft natuurlijk veel power! echter als de kracht pas bij bijv. 50 km/u begint dan heb ik er niets aan en zal ik toch een tussenvertanding moeten maken. Er zijn spoken vele oplossingen rond door mijn hoofd, de meeste zijn moeilijk uitvoerbaar maargoed.. ik zal enkele dingen moeten laten uitbesteden, zoals: een tandwieladapter aan de velg laten lassen. Je snapt natuurlijk dat zo'n groot tandwiel waar vrij veel kracht op staat niet aan het wiel blijft zitten met 3 M5-boutjes, of de boutjes breken af of (nog eerder) de velg.