Hij heeft genoeg stukken gemaakt, kijk eens na of je pistonlager geen putjes in je krukas gedrukt heeft anders rij je je nieuwe pistonlager zo weer kapot. Kijk je volledige cilinderkop ook eens na, kan zijn dat hij kromgetrokken is.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
NRGizer schreef:Hij heeft genoeg stukken gemaakt, kijk eens na of je pistonlager geen putjes in je krukas gedrukt heeft anders rij je je nieuwe pistonlager zo weer kapot. Kijk je volledige cilinderkop ook eens na, kan zijn dat hij kromgetrokken is.
denk je niet dat het iets te maken heeft met het afdraaien van die zocchi hogedrukkop?
te hoge druk...
best jammer ( ook van je minibike-dag, je wil immers toch de hele dag lekker knallen )
Is een nieuwe (buiten)kop. Had ik nog als reserve. Heb nu een nieuwe Zocchi hogedrukkop en heb meer compressie dan met de afgedraaide hogedrukkop!! Dus aan het afdraaien zal het niet liggen..
Het blok zit nu weer in elkaar en ga ff aan de slag met de carb's.. Na het bewerken van de cilinder liep hij te arm dus of de 19mm erop of een grotere sproeier op de 17,5mm..
En zat er nog wat stukjes/ vijlsel in je carters ? Anders had ik meschien nog wel een makkelijkere oplossing bedacht voor zulke dingen.
Eerst een tijd uitspuiten met een luchtpistol onder flinke druk. Daarna wat heldere vloeistof ( van mij part water ) in je carters gooien, even schudden en in een bakje doen. Dan kan je ook kijken of je alles eruit hebt gehaald. ( tenzei iets echt goed klem zit natuurlijk )
Grt Niels
nylus schreef:En zat er nog wat stukjes/ vijlsel in je carters ? Anders had ik meschien nog wel een makkelijkere oplossing bedacht voor zulke dingen.
Eerst een tijd uitspuiten met een luchtpistol onder flinke druk. Daarna wat heldere vloeistof ( van mij part water ) in je carters gooien, even schudden en in een bakje doen. Dan kan je ook kijken of je alles eruit hebt gehaald. ( tenzei iets echt goed klem zit natuurlijk )
Grt Niels
Had de carters gesplitst en de krasjes/putjes weggewerkt en de inlaat bewerkt..
nylus schreef:En zat er nog wat stukjes/ vijlsel in je carters ? Anders had ik meschien nog wel een makkelijkere oplossing bedacht voor zulke dingen.
Grt Niels
heb je de boven en onder helling bewerkt? hoeveel?
Grt Niels
heb je de boven en onder helling bewerkt? hoeveel?
Alleen de kant waar de membraanklepjes niet genoeg open gingen ten opzichte van de tegenovergestelde klepjes. Dus de kant van de krukas (denk 1mm) en een klein beetje van de kant waar de cilinder op komt.
waarom heb je niet met een spacer tussen het blok en het membraam gewerkt? is veel meer open en makkenlijker? Die spacers zitten ook bij de dure zochi en mallosie setjes.
Weer eens een update.. Buis in de achterbrug was volledig geknakt en een steppie was afgebroken tijdens de endurance race van vorige week zondag in Poeldijk. Van Paulo een nieuw frame gekocht en gelijk maar gespoten (antraciet metallic, afgekeken van Racebeest. Echt super mooi!!) Ga hem nu weer goed opbouwen.. Velgen worden weer gedaan etc.. Kwaliteit van de foto is niet geweldig omdat ik ff geen digi camera heb!
Ltr
AE
Laatst gewijzigd door AngelEyes op zo 22 okt 2006, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom een blata cilinder? Ae's cilinder is al door hank bewerkt, ik denk niet dat een blata kopen nu nog zin heeft.. (Alleen kwaliteit dan.)
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]