warmte wisselaar???? b1rep
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
hagasan
warmte wisselaar???? b1rep
vraagje op *geen sponsor*.nl kun je een warmte wisselaar krijgen voor watergekoelde bikes. weet iemand of die dingen nut hebben tegen overkokers, ik weet dat het grootste probleem bij overkokers aan koppeling ligt bij b1 rep maar vraag me af of zo'n warmte wisselaar van nut is [/img]
- #Jordy Rossi#
- forum gebruiker
- Contacteer:
-
Navy Green
- forum gebruiker
koelingsproblemen liggen ook een beetje bij de koppeling dacht ik, omdat de standaard koppeling niet op het juiste moment aanpakt en te veel slipt, word het allemaal te warm.
Laatst gewijzigd door Navy Green op di 24 okt 2006, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
volgens mij kunnen we beter vertellen wat hij er aan kan doen want met alleen oorzaken komt hij ook niet echt veel verder.
je zou alle koelkanalen kunnen uitboren, een andere dop op je waterpotje zetten zodat er meer druk kan worden opgebouwd in je koelsysteem ( waardoor je een hoger kooppunt krijgt ), z'n warmte wisselaar erop doen ( zal denk niet erg veel helpen ) en eventueel je radiateur net zo als mij bevestigen voor optimale koeling.
maar ik zou eerst beginnen met je koelkanalen uitboren want bij de meeste mensen zijn dan de ergste problemen verholpen.
Succes,
grt NIels
je zou alle koelkanalen kunnen uitboren, een andere dop op je waterpotje zetten zodat er meer druk kan worden opgebouwd in je koelsysteem ( waardoor je een hoger kooppunt krijgt ), z'n warmte wisselaar erop doen ( zal denk niet erg veel helpen ) en eventueel je radiateur net zo als mij bevestigen voor optimale koeling.
maar ik zou eerst beginnen met je koelkanalen uitboren want bij de meeste mensen zijn dan de ergste problemen verholpen.
Succes,
grt NIels
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
-
kleine_duivel
- spammer
- totalegekte
- forum gebruiker
- Contacteer:
tja zin.... het ligt er maar net aan wat je zin hebben vind. als je je temp meschien een graatje omlaag wil krijgen heeft het denk wel zin maar wil je altijd grote vooruitgang ergens in zien dan zal je dit waarschijnlijk geen zin hebben. ik zat ook te twijfelen om deze te kopen maar als ik mijn eigen ontwerp maak heeft dit volgens mij een stuk meer effect dan deze warmte wisselaar. daarbij vind ik dit er eigenlijk te simpel uit zientotalegekte schreef:dus zo'n ding heeft geen zin
dit is trouwens ook redelijk simpel om zelf te maken
grt Niels
Heeft 51st ook dezelfde warmtegeleidingscoëfficiënt (W/m K)? en wat is de geleidingscoëfficiënt van de verf die je wilt gebruiken?nylus schreef: dit is trouwens ook redelijk simpel om zelf te makenals je 51st ( als ik me niet vergis ) pakt kan je het nog een mooi kleurtje laten geven ook .
grt Niels
En wat is er mis met een singlestream warmtewisselaar met vinnen?
Verder vind ik het knap dat je zo even zegt dat het maar een graadje scheelt, ik zou dit niet zo kunnen zeggen zonder een debiet e.d.
het ligt er natuurlijk altijd aan waar en hoe je de warmte wisselaar plaatst maar ik verwacht dat het niet veel zal schelen.Stenley schreef: Heeft 51st ook dezelfde warmtegeleidingscoëfficiënt (W/m K)? en wat is de geleidingscoëfficiënt van de verf die je wilt gebruiken?
En wat is er mis met een singlestream warmtewisselaar met vinnen?
Verder vind ik het knap dat je zo even zegt dat het maar een graadje scheelt, ik zou dit niet zo kunnen zeggen zonder een debiet e.d.
ik zal vanmiddag of morgen avond wel even de warmte geleidingscoëfficiënten opzoeken.
-
Nicolaas-racing
-
kleine_duivel
- spammer