Vlotterbakje ??? Carburateur ??? Wat te doen please Help.

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
easy__skill

Vlotterbakje ??? Carburateur ??? Wat te doen please Help.

Bericht door easy__skill »

Mensen mijn minibike doet het niet er was wasmiddel in gegooid door me neefje dus ik heb alles schoongemaakt carb. Cilinder enzo. de minibike starte niet daarvoor met al dat was middel erin dus nadat ik alles schoon heb gemaat benzine erin en probeerde ik hem te starten en ja hij ging aan en ik had de gashendel wat open staan en hij vloog zowat uit me handen, maar gelukkig viel die uit. Dus ik hem weer starten en goed vast houden hij ging aan voor 1sec en toen weer uit en zo ging het de 10 andere keren ook. Dus ik kijken wat heb ik verkeerd gedaan kijken, kijken en toen ik het vlotterbakje losmaakte wou ik het ijzeren plaatje wat vastzit met een pin proberen te bewegen maar dit ging ECHT NAUWELIJKS. hij zit heel erg vast. En ik vraag me nou af kan het hier aan liggen zelf denk ik van wel want me de rest mankeert er niks. Het is een standaard rep. repsol luchtgekoelde minibike.

Kom op MeNSen alle TiPS IDEEEN zijn WLKOMMM. IK WIL WEER RIJDEN ......
jeffrey91

Bericht door jeffrey91 »

Hej,,

Je kunt de vlotter van je carburateur dus niet bewegen/ nauwelijks?
easy__skill

Euhmm. Dat witte ronde gedeelte wel dat zit gewoon los maar dat metalen ijzertje wat vast zit met een pin dat ijzertje wat een beetje de vorm van de maan heeft. Die beweegt echt nauwelijks op en neer echt heel moeilijk en als ik hem omhoog of omlaag probeer te duwen dan wilt die soms helemaal nie gaan en dan verbuig ik het metalen (maantje)
Thijs van Rooy

Bericht door Thijs van Rooy »

DIT KOMT VEEEEEEEL VAKER VOOR BIJ 49CC MINIBIKES:

idd. kan het boeltje vast komen te zitten. dit komt omdat het allemaal van chinese makelij is. dit is dus TROEP!!! slecht afgewerkt....

daardoor komt het dus dat carb. dus vaak gaat overlopen.

kijk eens hoe je carb. in elkaar steekt, met een beetje inzicht snap je het.

eigelijk kun je het beste een andere carb. erop zetten. je hebt vast wel een vriend die er 1tje heeft liggen. maakt nie echt uit wat voor 1tje het is. hij is waarschijnlijk toch wel beter dan de chineese :P

spruitje maken en klaar
easy__skill

ik snap wel hoe de carb. eruit ziet en inelkaar steekt maar ik snap niet waarom die gelijk uitvalt als die aan gaat. Waarom blijft die niet aan
steef1
forum gebruiker

Bericht door steef1 »

Het zou kunnen dat hij te weinig benzine krijgt. Even kijken of de benzine goed door loopt . Je kan anders ook eens de stationair schroef een beetje indraaien dan krijgt de carb ook meer benzine zodat hij in iedergeval aan blijft staan.
YZ250F
Plaats reactie