bougi verslinder
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- EVD
- forum gebruiker
- Contacteer:
bougi verslinder
ik heb 2 vragen:
1)elke keer als ik even gereden heb vonkt me bougi niet meer, en doe ik er een nieuwe bougi in doet hij het weer dus het is niet de ontsteking zelf.
me bougi word niet te heet, en het is ook niet zo dat de electroden tegen elkaar worden aangeslagen, me compressie is normaal, hij is goed afgesteld. hoe kan dit?
het gaat hier om een 50cc polini blokje met een korteschagt bougi.
2) me toerenteller geeft foute toeren aan (zoals 25000 toeren als ik aan de trekstarter trek). hij staat gewoon op 1 cilinder 2takt ingesteld
(15-1 cyl 2) ik heb het draadje niet ingekort, hij zit goed met zijn draadje aan de bougikabel.
het gaat hier om een stage 6 toerenteller/temp meter
grtz erik
1)elke keer als ik even gereden heb vonkt me bougi niet meer, en doe ik er een nieuwe bougi in doet hij het weer dus het is niet de ontsteking zelf.
me bougi word niet te heet, en het is ook niet zo dat de electroden tegen elkaar worden aangeslagen, me compressie is normaal, hij is goed afgesteld. hoe kan dit?
het gaat hier om een 50cc polini blokje met een korteschagt bougi.
2) me toerenteller geeft foute toeren aan (zoals 25000 toeren als ik aan de trekstarter trek). hij staat gewoon op 1 cilinder 2takt ingesteld
(15-1 cyl 2) ik heb het draadje niet ingekort, hij zit goed met zijn draadje aan de bougikabel.
het gaat hier om een stage 6 toerenteller/temp meter
grtz erik
[img]http://img186.imageshack.us/img186/5687/evdonderschriftcopyey6.jpg[/img]
- mark#41
- forum gebruiker
- Contacteer:
Kleinere sproeier monteren,niet lang warm draaien en meer gas geven,je bougie slaat nat.
Toerenteller,klein stukje van de groene draad aan je bougie kabel monterenong. 2 cmm meer niet,het beste gaat het met een stukje neopreen tussen de kabel en het draadje en zet dit vast met een stukje slang om de bougie kabel met 2 tyraps
Toerenteller,klein stukje van de groene draad aan je bougie kabel monterenong. 2 cmm meer niet,het beste gaat het met een stukje neopreen tussen de kabel en het draadje en zet dit vast met een stukje slang om de bougie kabel met 2 tyraps
- EVD
- forum gebruiker
- Contacteer:
toerenteller manier heb ik zo al gedaan, en ik had juist een 2 maten grotere sproeier erin gezet aangezien me bougi redelijk wit was, en de bougi's die heb ik 2 dagen niet gebruikt en als nog doen ze het niet dus het is niet natslaan, ze zijn echt dood.
maar als ik me draad er helemaal omheen zou wikkelen, zou hij zo snel meten dat ik het niet kan lezen, dus dat verklaard niet waarom hij zoveel toeren aangeeft
grtz erik
maar als ik me draad er helemaal omheen zou wikkelen, zou hij zo snel meten dat ik het niet kan lezen, dus dat verklaard niet waarom hij zoveel toeren aangeeft
grtz erik
- killerbeast
- forum gebruiker
die stage 6 toerentellers zijn echt troep.
temperatuur is goed maar toeren klopt niks van. soms geeft hij even goed aan maar meestal vage waardes zoals 25000 toeren. je instellingen staan goed.
dat je bougie nog wit kan komen omdat hij natuurlijk nieuw is en niet gelijk binnen paar minuten verkleurd.
hoeveel olie smeer je? je bougie kan namelijk vet slaan dan doet hij het ook niet meer.
temperatuur is goed maar toeren klopt niks van. soms geeft hij even goed aan maar meestal vage waardes zoals 25000 toeren. je instellingen staan goed.
dat je bougie nog wit kan komen omdat hij natuurlijk nieuw is en niet gelijk binnen paar minuten verkleurd.
hoeveel olie smeer je? je bougie kan namelijk vet slaan dan doet hij het ook niet meer.
IK bevestig dat die stage 6 tallers qau toeren voor geen meter kloppen. Mijn MAX toeren die in volgens dat ding heb gedraaid is 34000 .. En als ik volgas rijd geef de teller 4000 aan. Dan zou de koppeling in feite nog niet eens hebben aangegrepen. Heb je al een geprobeerd met een ander merk bougie? (Bosch, Champion)
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
- EVD
- forum gebruiker
- Contacteer:
ik meng op 1-40, heb ook al torch bougi geprobeert, zelfde verhaal...
en als hij vet of nat zou slaan zou hij het weer doen na een tijdje, maar als ik hem eruit haal en dan tegen me frame aan druk doet hij het ook niet.
dit met de bougi's is begonne toen ik er een 50cc en een toerenteller heb opgezet.
grtz erik
en als hij vet of nat zou slaan zou hij het weer doen na een tijdje, maar als ik hem eruit haal en dan tegen me frame aan druk doet hij het ook niet.
dit met de bougi's is begonne toen ik er een 50cc en een toerenteller heb opgezet.
grtz erik
-
Made in AJ
Ik heb 2 antwoorden:
1 de bougie, probeer even een massa kabel vanaf je blok/bobine aan je frame te maken (wss is het blok al wel goed verbonden met het frame maar er kan gewoon verf tussen zitten en dan geen goede masse hebben)
2 de digitale tellers van stage 6 zijn echt wel goed, simpel zat.
het probleem is alleen dat het met een pick up sensor werkt dmv de kabel die aan de bougiekabel komt.
alleen dat hij teveel aan geeft komt door een storing door dat een minibike veel kleiner is en de teller zelf veel te dicht bij de bobine zit (hier heb je bij een scooter dus geen last van) en daar pikt hij ook alles van op en zo gaat hij raar doen.
Succes!
Groeten Anne-Jan
1 de bougie, probeer even een massa kabel vanaf je blok/bobine aan je frame te maken (wss is het blok al wel goed verbonden met het frame maar er kan gewoon verf tussen zitten en dan geen goede masse hebben)
2 de digitale tellers van stage 6 zijn echt wel goed, simpel zat.
het probleem is alleen dat het met een pick up sensor werkt dmv de kabel die aan de bougiekabel komt.
alleen dat hij teveel aan geeft komt door een storing door dat een minibike veel kleiner is en de teller zelf veel te dicht bij de bobine zit (hier heb je bij een scooter dus geen last van) en daar pikt hij ook alles van op en zo gaat hij raar doen.
Succes!
Groeten Anne-Jan
- killerbeast
- forum gebruiker
ik wil even zeggen dat ik menig mens ken in de scootersprint waar de stage 6 teller voor toeren ook gewoon niet goed werkt.
dat je onstekingen storingen opwekt waar die teller niet tegen kan dat zou best wel eens kunnen.
ik zou een zonder teller rijden kijken of je bougie dan langer meegaat.
als je echt een goede teller wilt koop dan een AIM of Alfone (als het goed type)
dat je onstekingen storingen opwekt waar die teller niet tegen kan dat zou best wel eens kunnen.
ik zou een zonder teller rijden kijken of je bougie dan langer meegaat.
als je echt een goede teller wilt koop dan een AIM of Alfone (als het goed type)
-
sandmann
- EVD
- forum gebruiker
- Contacteer:
wat wel zo is dat het draadje van de bobine los was gegaan maar die heb ik opnieuw vastgesoldeerd (niet het draadje van je killswitch maar die vanaf de bobine naar ja de bobine gaat
ik zal het tog zoiezo proberen met die stage 6 (daar hangen nu idd draadjes onder me bike van) en dat met me ontsteking ook.
grtz erik
ik zal het tog zoiezo proberen met die stage 6 (daar hangen nu idd draadjes onder me bike van) en dat met me ontsteking ook.
grtz erik
hee eric nog ff een lijst om na te kijken.
electrode afstand bougie 0.5 mm
ontstekings spoel voorste 0.35 en achterste 0.40 afstellen
bougie ngk 8 inplaats van 9 gebruiken, moet in 50cc een warmere bougie
squish afstellen op +/- 0.55 0.60
vleigwielspie controleren
succes roderick
electrode afstand bougie 0.5 mm
ontstekings spoel voorste 0.35 en achterste 0.40 afstellen
bougie ngk 8 inplaats van 9 gebruiken, moet in 50cc een warmere bougie
squish afstellen op +/- 0.55 0.60
vleigwielspie controleren
succes roderick
GRC RR
modified #69
modified #69
-
Made in AJ
De warmte van je bougie heeft niet met de inhoud van je cilinder te maken.GRC62RR schreef:bougie ngk 8 inplaats van 9 gebruiken, moet in 50cc een warmere bougie
Het is wel vrij belangrijk dat je de goede hebt,
Maar het verschil tussen een 8 en een 9 is niet zo groot dat hij bij een verkeerde telkens kapot gaat.