modified 2007 2e editie
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Misschien een heel stom voorbeeld, OF juist niet:
Neem een voorbeeld aan de zelfbouw, met als middelpunt de Puch-cup !
Rijdt voor de grap eens mee op een Puchje... en ervaar de verschillen in snelheid... Vooral vorig jaar was dit erg groot vond ik.
Deze verschillen worden bij ons NIET opgelost door zeiken en zeuren op elkaar over het vermogen, maar door te gaan trainen.. en je eigen kwaliteit omhoog te halen.....
Dit zou in elke klasse zo moeten zijn... de kleine motor-verschillen oplossen.. met je eigen kunnen, dan kan je je een èchte coureur noemen... die sportief is voor iedereen...
Maargoed.... dat is mijn kijk op dit
Neem een voorbeeld aan de zelfbouw, met als middelpunt de Puch-cup !
Rijdt voor de grap eens mee op een Puchje... en ervaar de verschillen in snelheid... Vooral vorig jaar was dit erg groot vond ik.
Deze verschillen worden bij ons NIET opgelost door zeiken en zeuren op elkaar over het vermogen, maar door te gaan trainen.. en je eigen kwaliteit omhoog te halen.....
Dit zou in elke klasse zo moeten zijn... de kleine motor-verschillen oplossen.. met je eigen kunnen, dan kan je je een èchte coureur noemen... die sportief is voor iedereen...
Maargoed.... dat is mijn kijk op dit
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- Erik de Wit
- forum gebruiker
- Contacteer:
Zo is het maar net Jeroen, heb zondag ook op die vergadering gezeten en dacht mensen mensen kijk nou eerst eens naar jezelf of naar je kind voordat je gaat lullen over die halve pk. Zeker in een klasse als de modified laat dat lekker vrij allemaal daarom heet het toch ook modified.
Als je al dat gezeur hoort over een 4takt en 2takt en alle delen waarmee gekloot kan worden dan ben ik weer blij dat ik zelfbouw rij.
Maar voor wat het waard is hier is mijn mening, laat lekker 4takt meetellen met alle klassen en lekker evenveel vermogen hebben in plaats van die 90% ga er maar lekker voor rijden op je tweetakt.
Gr. Erik
Als je al dat gezeur hoort over een 4takt en 2takt en alle delen waarmee gekloot kan worden dan ben ik weer blij dat ik zelfbouw rij.
Maar voor wat het waard is hier is mijn mening, laat lekker 4takt meetellen met alle klassen en lekker evenveel vermogen hebben in plaats van die 90% ga er maar lekker voor rijden op je tweetakt.
Gr. Erik
I think I can
www.dewitracing.com
www.dewitracing.com
om nog even wat aan te kaarten....
Om de anti 4taktisten tussen ons , om welke reden dan ook even voor te zijn..
maar meestal komt er als excuus "jullie zijn te snel"
Waarom??? en waar???
junior A , hoe hard het ook kan klinken, hier was veel gebrek dit jaar aan opstormend talent...sorry hoe het ook overkomt ,bijgevolg overweldiging van de 4 takt piloten
junior B , algemeen een 3e en 4e plaats ... geen overmacht...
junior C , zelfde verhaal als junior A behalve naar het einde van seizoen van enkele rijders..
Senior A , ook een 3e en 4e plaats ... geen overmacht...(nog even ter vermelding dat Jarno vorig jaar wel voor een 1e plaats reed met zijn 2 taktje en dit jaar 4e werd)
Modified , volgens mij was Ferry niet de snelste uit de startblokken...(ik heb wel andere rare starters gezien dit jaar)
voor mijn gevoel ligt deze 90% regel erg juist.....
Weer gelieve correctie als ik een foute stelling maak..
Met dank aan voorgaande reactie's waaruit blijkt dat sommige mensen toch nog beseffen dat er tenslote ook nog een rijder om deze motors zit....
En dit is een punt wat mij nou aan het hart ligt .. rijders...
Om de anti 4taktisten tussen ons , om welke reden dan ook even voor te zijn..
maar meestal komt er als excuus "jullie zijn te snel"
Waarom??? en waar???
junior A , hoe hard het ook kan klinken, hier was veel gebrek dit jaar aan opstormend talent...sorry hoe het ook overkomt ,bijgevolg overweldiging van de 4 takt piloten
junior B , algemeen een 3e en 4e plaats ... geen overmacht...
junior C , zelfde verhaal als junior A behalve naar het einde van seizoen van enkele rijders..
Senior A , ook een 3e en 4e plaats ... geen overmacht...(nog even ter vermelding dat Jarno vorig jaar wel voor een 1e plaats reed met zijn 2 taktje en dit jaar 4e werd)
Modified , volgens mij was Ferry niet de snelste uit de startblokken...(ik heb wel andere rare starters gezien dit jaar)
voor mijn gevoel ligt deze 90% regel erg juist.....
Weer gelieve correctie als ik een foute stelling maak..
Met dank aan voorgaande reactie's waaruit blijkt dat sommige mensen toch nog beseffen dat er tenslote ook nog een rijder om deze motors zit....
En dit is een punt wat mij nou aan het hart ligt .. rijders...
4 Stroke producer sinds 2003
- Rainman51
- forum gebruiker
- Contacteer:
ik ben dus het levend voorbeeld van gerry zijn stellingen
Vorig jaar kon ik iedereen aan op mijn 2takt Pasini.
De overstap naar de 4takt is niet makkelijk!
Je moet een totaal andere rijstijl gaan aannemen.
Dus alle personen die vinden dat we te snel zijn op de 4takten: THINK AGAIN!
Alleen hele goeie piloten kunnen de klik maken.
Ik zou graag iedereen van die Anti-4T mannen eens willen een dagje op een 4takt aan het werk zien. En dan eens zien wat ze ervan denken.
In de senior/ modified was er in 2006 ABSOLUUT GEEN OVERMACHT wat de 4takt betreft! In tegendeel zoals in Rapido heeft gestaan, kwamen we ruim een Pk te kort in het begin van het seizoen om de kopmannen te volgen.
Benno je stelt voor om NOG testen te doen. Op Ulrum, Lelystad en Stadskanaal hebben onze motoren meer op de bank gestaan dan op het circuit!! Hebben ze dan al niet genoeg data?
En zoals al aangegaan, wat moeten we doen om er toch "bij te horen" en mee te tellen?
Voorstellen zijn altijd welkom.
En zei die via NEEN-stemmen enkel "mogelijke"concurentie willen uitschakelen heb ik het volgende.
Ik heb meer EER aan mijn 4de plaats bij de Senior A 2006 dan met mijn kampioenstitel waarvan ik iedereen op 5 seconden heb gereden in 2004 in België!
Welke voldoening kan je daar aan hebben??
denk daar maar eens over na voor jezelf en voor je kinderen later...
moderator: Als mijn post te grof of kwetsend is, laat maar weten, ik schrap dan die delen...
Vorig jaar kon ik iedereen aan op mijn 2takt Pasini.
De overstap naar de 4takt is niet makkelijk!
Je moet een totaal andere rijstijl gaan aannemen.
Dus alle personen die vinden dat we te snel zijn op de 4takten: THINK AGAIN!
Alleen hele goeie piloten kunnen de klik maken.
Ik zou graag iedereen van die Anti-4T mannen eens willen een dagje op een 4takt aan het werk zien. En dan eens zien wat ze ervan denken.
In de senior/ modified was er in 2006 ABSOLUUT GEEN OVERMACHT wat de 4takt betreft! In tegendeel zoals in Rapido heeft gestaan, kwamen we ruim een Pk te kort in het begin van het seizoen om de kopmannen te volgen.
Benno je stelt voor om NOG testen te doen. Op Ulrum, Lelystad en Stadskanaal hebben onze motoren meer op de bank gestaan dan op het circuit!! Hebben ze dan al niet genoeg data?
En zoals al aangegaan, wat moeten we doen om er toch "bij te horen" en mee te tellen?
Voorstellen zijn altijd welkom.
En zei die via NEEN-stemmen enkel "mogelijke"concurentie willen uitschakelen heb ik het volgende.
Ik heb meer EER aan mijn 4de plaats bij de Senior A 2006 dan met mijn kampioenstitel waarvan ik iedereen op 5 seconden heb gereden in 2004 in België!
Welke voldoening kan je daar aan hebben??
denk daar maar eens over na voor jezelf en voor je kinderen later...
moderator: Als mijn post te grof of kwetsend is, laat maar weten, ik schrap dan die delen...
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
www.jarno51.tk
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Nee hoor, mening is vrij en je valt geen mensen persoonlijk aan.Rainman51 schreef:moderator: Als mijn post te grof of kwetsend is, laat maar weten, ik schrap dan die delen...
Vind dat je je mening goed verwoord naar anderen.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- ab-tuning
- forum gebruiker
- Contacteer:
Het probleem zit 'm niet eens zo zeer in het 2T/4T verhaal, maar ligt bij de importeurs en fabrikanten.
De importeurs die geen 4T kunnen leveren zijn tegen, want dan vliegt een deel van hun klanten naar Pasini omdat die wel een 4T kunnen leveren.
Als een merk als DM volgend seizoen een 4T gaat leveren is heel het gezeur over, wordt het reglement "aangepast" en rijdt iedereen ineens 4T.
Opzich is dat best logisch ook want er zit niemand te wachten op een Pasini-cup, (DM-cup trouwens ook niet) dus ik denk dat Pasini even moet wachten omdat ze "hun tijd iets te ver vooruit zijn" en er bijvoorbeeld in seizoen 2008 iedere fabrikant die zich serieus neemt een 4T model levert en de 2 en 4T gewoon hetzelfde vermogen mogen hebben, dan is het gezeik pas afgelopen.
De kijk op het hele verhaal van een onafhankelijke zelfbouw(kamikaze)piloot.........
De importeurs die geen 4T kunnen leveren zijn tegen, want dan vliegt een deel van hun klanten naar Pasini omdat die wel een 4T kunnen leveren.
Als een merk als DM volgend seizoen een 4T gaat leveren is heel het gezeur over, wordt het reglement "aangepast" en rijdt iedereen ineens 4T.
Opzich is dat best logisch ook want er zit niemand te wachten op een Pasini-cup, (DM-cup trouwens ook niet) dus ik denk dat Pasini even moet wachten omdat ze "hun tijd iets te ver vooruit zijn" en er bijvoorbeeld in seizoen 2008 iedere fabrikant die zich serieus neemt een 4T model levert en de 2 en 4T gewoon hetzelfde vermogen mogen hebben, dan is het gezeik pas afgelopen.
De kijk op het hele verhaal van een onafhankelijke zelfbouw(kamikaze)piloot.........
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
- Rainman51
- forum gebruiker
- Contacteer:
Ik ben het met je eens, maar waar zit de sportieve kant van gans die zaak ???ab-tuning schreef:Het probleem zit 'm niet eens zo zeer in het 2T/4T verhaal, maar ligt bij de importeurs en fabrikanten.
Enkele mensen bepalen wat mag en niet mag. En deze personen zitten niet altijd in het bestuur...
Dan moet je de lijn doortrekken met de hydraulische remmen!Opzich is dat best logisch ook want er zit niemand te wachten op een Pasini-cup, (DM-cup trouwens ook niet) dus ik denk dat Pasini even moet wachten omdat ze "hun tijd iets te ver vooruit zijn" en er bijvoorbeeld in seizoen 2008 iedere fabrikant die zich serieus neemt een 4T model levert en de 2 en 4T gewoon hetzelfde vermogen mogen hebben, dan is het gezeik pas afgelopen.
DM is ook het enige merk die het "standaard" aanbied!
Ze zijn ook voor op hun tijd , dus moeten ze ook maar wachten denk ik dan?
Gebeurd toch blijkbaar niet....
Mijn kijk op de zaak dus....
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
www.jarno51.tk
www.jarno51.tk
-
dm racing team noord
Beste Ab-Tuning,
in het begin had je ook bij wijze van spreken een "Polinicup" toch toen er nevenmerken op de markt kwamen zoals Blata met een kompleet eigen motor, malossi met andere onderdelen , ZPF met eigen motor en later BZM ,
Werden deze toch ook niet afgestraft om dat ze met een eigen concept kwamen aandraven.
Nu dat Pasini reeds 4 jaar zijn tijd vooruit is, en nog steeds geboycot wordt, terwijl er wel degelijk actie ondernomen is om te zorgen dat het allemaal een beetje op een lijn zit , dan neem ik het woord disriminatie in de mond!!!!
En ik dacht dat dat nu net iets is waar de maatschappij aan werkt?
En eer je over een "pasinicup " gaat praten, dan zal mischien wel pasen en kerst op de zelfde dag vallen,
nu inderdaad het zou wel een economische ramp zijn als er eens een Blata of DM, of wat dan ook minder verkocht zou worden....
in het begin had je ook bij wijze van spreken een "Polinicup" toch toen er nevenmerken op de markt kwamen zoals Blata met een kompleet eigen motor, malossi met andere onderdelen , ZPF met eigen motor en later BZM ,
Werden deze toch ook niet afgestraft om dat ze met een eigen concept kwamen aandraven.
Nu dat Pasini reeds 4 jaar zijn tijd vooruit is, en nog steeds geboycot wordt, terwijl er wel degelijk actie ondernomen is om te zorgen dat het allemaal een beetje op een lijn zit , dan neem ik het woord disriminatie in de mond!!!!
En ik dacht dat dat nu net iets is waar de maatschappij aan werkt?
En eer je over een "pasinicup " gaat praten, dan zal mischien wel pasen en kerst op de zelfde dag vallen,
nu inderdaad het zou wel een economische ramp zijn als er eens een Blata of DM, of wat dan ook minder verkocht zou worden....
4 Stroke producer sinds 2003
- ab-tuning
- forum gebruiker
- Contacteer:
Dat is nu precies het probleem, de regels worden zo bepaald dat een klein aantal mensen veel geld kunnen verdienen, kijk bijv. naar de 5poort en 15mm carb. regeling van afgelopen seizoen. Je schiet er niks mee op, maar er worden ineens wel een hele hoop onderdelen verkocht.Rainman51 schreef:
Ik ben het met je eens, maar waar zit de sportieve kant van gans die zaak ???
Enkele mensen bepalen wat mag en niet mag. En deze personen zitten niet altijd in het bestuur...![]()
Zelfde verhaal als hierboven.... is totaal geen toevoeging qua sportiviteit, maar er kan wel lekker aan verdiend worden. Moeten inderdaad gewoon wachten tot de rest het ook levertDan moet je de lijn doortrekken met de hydraulische remmen!
DM is ook het enige merk die het "standaard" aanbied!
Ze zijn ook voor op hun tijd , dus moeten ze ook maar wachten denk ik dan?
Gebeurd toch blijkbaar niet....
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
-
kareltje
[quote="ab-tuning"]Het probleem zit 'm niet eens zo zeer in het 2T/4T verhaal, maar ligt bij de importeurs en fabrikanten.
Ho, wacht even, er waren importeurs van andere merken die voor samenvoeging hebben gestemd. Er is goed uitgezocht wat de juiste verhouding moet zijn. Het bestuur heeft aangekondigd dat hier in de Rapido verslag van wordt gedaan.
Ik denk dat hier het probleem meer is dat pasini(van begin af) een aantal goede rijders in de baan heeft, de pasini is tenslotte niet een fiets die veel als opstap gebruikt wordt, daar wordt toch vaak een beetje goedkopere motor voor gebruikt. Dus rijden deze rijders voorin. En dan komt het plaatje wegstemmen om een plaatsje hoger te eidigen erbij. Dat werd toch even mooi duidelijk gemaakt door een ouder.
Dat er 2 takten zijn die met de huidige regelementen niet goed doorlopen etc. etc.... ja dat kon nu ook wel eens over zijn als het voorgestelde regelement doorgaat.
Samenvoegen 2/4 takt en het voorstel van het technich regelement aannemen, en van de klasse indeling..... dan kunnen we er van verzekerd zijn dat we hele mooie races te zien krijgen komend jaar
Ho, wacht even, er waren importeurs van andere merken die voor samenvoeging hebben gestemd. Er is goed uitgezocht wat de juiste verhouding moet zijn. Het bestuur heeft aangekondigd dat hier in de Rapido verslag van wordt gedaan.
Ik denk dat hier het probleem meer is dat pasini(van begin af) een aantal goede rijders in de baan heeft, de pasini is tenslotte niet een fiets die veel als opstap gebruikt wordt, daar wordt toch vaak een beetje goedkopere motor voor gebruikt. Dus rijden deze rijders voorin. En dan komt het plaatje wegstemmen om een plaatsje hoger te eidigen erbij. Dat werd toch even mooi duidelijk gemaakt door een ouder.
Dat er 2 takten zijn die met de huidige regelementen niet goed doorlopen etc. etc.... ja dat kon nu ook wel eens over zijn als het voorgestelde regelement doorgaat.
Samenvoegen 2/4 takt en het voorstel van het technich regelement aannemen, en van de klasse indeling..... dan kunnen we er van verzekerd zijn dat we hele mooie races te zien krijgen komend jaar
-
jeffrey #4
hey benno,
waar blijft jou mening van het verhaal???alle reacties die jij geeft zijn alleen maar naar jezelf toe gericht beetje je jammer,alsof jij de klus wel klaar volgend jaar in de modifeid.
kom eens met wat jij ervan vind en jou mening ipv ja ik zie je volgend jaar of dan rijd ik wel zonder remmen.
mvg jeffrey
waar blijft jou mening van het verhaal???alle reacties die jij geeft zijn alleen maar naar jezelf toe gericht beetje je jammer,alsof jij de klus wel klaar volgend jaar in de modifeid.
kom eens met wat jij ervan vind en jou mening ipv ja ik zie je volgend jaar of dan rijd ik wel zonder remmen.
mvg jeffrey
-
dm racing team noord
nee jarno zegt dm met zijn hydraulische remmen mag dan ook nie
toen zij ik dan rij ik wel zonder hydraulische remmen
maar ja mijn mening is dat ik vind dat de viertakten in voordeel zijn
maar nu of je me niet aan te vallen dat is gewoon mij mening en die van veel meer je vraagt hier om een mening dus dan vind ik dat je dat niet hoeft af te kraaken
groeten
dm racing team nederland
toen zij ik dan rij ik wel zonder hydraulische remmen
maar ja mijn mening is dat ik vind dat de viertakten in voordeel zijn
maar nu of je me niet aan te vallen dat is gewoon mij mening en die van veel meer je vraagt hier om een mening dus dan vind ik dat je dat niet hoeft af te kraaken
groeten
dm racing team nederland
-
jeffrey #4