185cc zijspan: update P.12
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- crosser
- forum gebruiker
- Contacteer:
ik denk dat het met tig ook verekte mooi zou worden
[size=100][color=green][url=http://www.picturetrail.com/gallery/view?p=999&gid=9728503&uid=3963795&members=1]Mijn Crosser[/url](nummer 1 is van mij)
- nieuwe koppelingsschoen + veren
- alu ronsel
- licht voor + achter
- korte remhendels[/color][/size]
- nieuwe koppelingsschoen + veren
- alu ronsel
- licht voor + achter
- korte remhendels[/color][/size]
- minibike 4 live
- forum gebruiker
- Contacteer:
Hey, bedankt allemaal voor jullie leuke reacties
Het is echt nog een hele klus om zo'n machine te maken, maar ik geef niet op! Zondag ga ik het frame in grote lijnen afmaken. Daarbij nog niet te denken aan de wielophanging, bevestigingspunten voor traanplaat en plasticwerk, etc.
Ik sta op het punt om een balhoofd te bestellen en wat cups en/of lagers.
Alleen mijn kroonplaten zijn te smal, ik moet iemand vinden die ze voor mij wil maken (zo simpel mogelijk).
Hoop dat ik het totale frame zo rond begin januari kan laten aflassen. Tevens rond die tijd naven laten draaien.
Oh ja, aan de rechterkant van het achterwiel komt ook nog het een en 't ander aan stalen buizen, tot aan het zwarte deel waar het motorblok in hangt. Het blok moet demontabel blijven dus het frame moet aan de rechterkant (voor) open blijven. Dat is wel minder stevig, maar dat wordt opgelost door wat andere verstevigingsribben. Ook het bevestigen van het motorblok zorgt voor wat stevigheid.
Het is echt nog een hele klus om zo'n machine te maken, maar ik geef niet op! Zondag ga ik het frame in grote lijnen afmaken. Daarbij nog niet te denken aan de wielophanging, bevestigingspunten voor traanplaat en plasticwerk, etc.
Ik sta op het punt om een balhoofd te bestellen en wat cups en/of lagers.
Alleen mijn kroonplaten zijn te smal, ik moet iemand vinden die ze voor mij wil maken (zo simpel mogelijk).
Hoop dat ik het totale frame zo rond begin januari kan laten aflassen. Tevens rond die tijd naven laten draaien.
Oh ja, aan de rechterkant van het achterwiel komt ook nog het een en 't ander aan stalen buizen, tot aan het zwarte deel waar het motorblok in hangt. Het blok moet demontabel blijven dus het frame moet aan de rechterkant (voor) open blijven. Dat is wel minder stevig, maar dat wordt opgelost door wat andere verstevigingsribben. Ook het bevestigen van het motorblok zorgt voor wat stevigheid.
- basjee
- forum gebruiker
- Contacteer:
dat frame gaat zeker mooi worden.
al zou ik hem met dat blokje wel even heel stevig maken.
is geen overbodige luxe
ik zie trouwens dat het 100cc blokje die je eerst wilde gebruiken een motoplat binnenrotor heeft
ik zie het niet zo duidelijk maar die motoplat binnenrotors zijn volgens mij zeer zeldzaam.
al zou ik hem met dat blokje wel even heel stevig maken.
is geen overbodige luxe
ik zie trouwens dat het 100cc blokje die je eerst wilde gebruiken een motoplat binnenrotor heeft
ik zie het niet zo duidelijk maar die motoplat binnenrotors zijn volgens mij zeer zeldzaam.
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
- minibike 4 live
- forum gebruiker
- Contacteer: