Ja ik zit met een vraagje. Iedereen kent die 'Blata' koppelingshuizen (zo noem ik ze maar even) wel; die 3 punt bevestigde koppelingshuizen die je zo mooi kun opensnijden aan de zijkanten voor extra koeling.
Dit bedoel ik (sorry Sharkbite is jouw foto lol)
Nu heb ik zelf een 49 cc watergekoeld blok maar die blokjes hebben dus een koppelingshuis wat met 4 punten is bevestigd; waarom heeft er nog niemand ooit zo'n koppelingshuis de zijkanten van weggesneden? Worden ze dan onstevig of kan het wel? Want dat lijkt me best stoer.
Ja nou ik vroeg me gewoon af waarom mensen dat nog niet hadden gedaan; want je ziet het nergens. Het lijkt me ook erg mooi; maar kan begrijpen dat het niet 'kan' omdat het niet stevig is.
En ja lijkt me wel dat het met een Dremel gaat. Misschien dat ik het wel eens ga proberen.
1 moet de eerste zijn die het doet.
Een nieuw koppelingshuis voor een 49cc kost een keer 2 tienjtjes ofzo, dan kun je het toch wel zelf proberen lijkt me.
Gewoon met een dremel, slijptol of ijzerzaag.
Marvin15 schreef:1 moet de eerste zijn die het doet.
Een nieuw koppelingshuis voor een 49cc kost een keer 2 tienjtjes ofzo, dan kun je het toch wel zelf proberen lijkt me.
Gewoon met een dremel, slijptol of ijzerzaag.
pak maar gewoon lekker de zaag hoor anders ziet het er niet uit als je 1 klein foutje maakt. daarna netjes bijwerken met een vijl ( moet je wel kunnen vijlen af en toe zie ik er toch mensen mee om gaan )
enne hb, dat zou ook bij eentje kunnen gebeuren met 3 bevestigings punten. het komt er gewoon op neer dat het zooi is.
Sorry daniel ik wil mijn koppeling ook nog ff aanpassen ik vind het eigenlijk onzin om daarvoor dan een apart toppic aan te maken dus ik vraag het hier maar even. Als je je koppeling aan gaat passen (met een ijzerzaagje) zou je dan de koppelings kom er ook uit moeten halen? want ik heb niet de tools om dat eruit te halen.
En steef: maakt niks; dat was namelijk mijn volgende vraag.
Wil het koppelingshuis ergens in de vakantieperiode gaan 'bewerken' alleen heb ook niet de tools om de koppelingskom eraf te halen. Kan het dan gewoon met een zaagje en dan voorzichtig en rustig aan doen?
ik heb hem bij mijn b1 rep er gewoon in laten zitte. moet je alleen goed opletten dat je niet te ver door zaagt. maar gaat wel. ik heb ook niet zo'n speciale tandwielen sleutel dus zou ik wel willen weten hoe je die kom eruit krijg voor als het een keer nodig is:D
gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
taz22 schreef:ik heb hem bij mijn b1 rep er gewoon in laten zitte. moet je alleen goed opletten dat je niet te ver door zaagt. maar gaat wel. ik heb ook niet zo'n speciale tandwielen sleutel dus zou ik wel willen weten hoe je die kom eruit krijg voor als het een keer nodig is:D
gr
gewoon tandwielsleutel halen joh, kost volgens mij echt niet meer dan 15 euro!
daar heb je echt plezier van! www.derouerace.nl
He daniel ik heb het net gedaan. Gewoon de kom er in laten zitten lukt best moet je af en toe wel opletten dat als je er bijna door bent dat je dan niet op de kom zit te zagen . Maar dat is best moeilijk om dat voor mekaar te krijgen. Ik heb het gewoon met een ijzerzaagje gedaan ding perfect ik denk dat ik een half uurtje bezig ben geweest met zagen.