Carter bijvullen???

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
tocodend

Carter bijvullen???

Bericht door tocodend »

Ik heb gezocht maar niet gevonden :( Dus daarom een vraagje.

Ik heb niet veel verstand van een puchblokje vandaar dat het waarschijnlijk een domme vraag is. :oops:

Ik draaide de carterdeksel eraf en een deel van de olie liep eruit. Nou vond ik op deze site dat je het bij moest vullen met carterolie. En in een ander onderwerp vond ik dat het vanzelf gesmeerd wordt door de mengsmering.

Ik neem aan dat je het bij moet vullen met de carterolie. Als dit klopt:

- hoeveel moet je het bijvullen?
- en moet je het dan gewoon de schroef van de deksel af draaien en het daardoor naar binnen gieten?

Alvast heel erg bedankt!
üntiej#21
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

aan de onderkant van je carter zit een bout (oliestop) , deze wordt gebruikt om je olie af te tappen (laagste punt van je blok)

De stop die je er nu hebt uitgedraaid, in je koppelingsdeksel, wordt inderdaad de olie weer bijgevuld.

Zet je motor (En dus je blok) helemaal recht, en vul de olie bij tot het er uit komt lopen bij het vulgat in je koppelingsdeksel !

Dan zit er voldoende in.

Mengsmering heeft te maken met wat voor brandstof je je motor (2takt) geeft. Dit doe je in je tank, en smeert via je carburateur je cilinder. Dit om vastlopers te voorkomen.
De meest gangbare meng-verhouding is 1:35 of 1:40 (1 liter olie, is 35 of 40 liter benzine)

Succes !
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Plaats reactie