minibike met am6 blok (voorheen mt8)
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
vandaag even een nieuw tandwiel erop zetten, nieuw rubber voor de schakelpedaal en mooie ventieldopjes in zuigervorm.
heb ook een 24mm mikuni bestelt een nieuw olievuldopje en een nieuwe kickstart keerring.
heb ook de neutraalstandschakelaar aanngesloten, dus als de minibike in z'n vrij staat gaat er op het dashboard een rood ledje branden.
het plexiglas dashboardje gaat weg en word vervangen door eentje die ik helemaal van polyester maak, en daarna ook zwart metallic spuit zodat het ledje van de neutraalschakelaar de fietscomputer en de toerenteller er straks netjes in kunnen.
heb ook een 24mm mikuni bestelt een nieuw olievuldopje en een nieuwe kickstart keerring.
heb ook de neutraalstandschakelaar aanngesloten, dus als de minibike in z'n vrij staat gaat er op het dashboard een rood ledje branden.
het plexiglas dashboardje gaat weg en word vervangen door eentje die ik helemaal van polyester maak, en daarna ook zwart metallic spuit zodat het ledje van de neutraalschakelaar de fietscomputer en de toerenteller er straks netjes in kunnen.
heb de schakelpook zo verdraaid zodat als je er op zit je goed op en terug kunt schakelen.
en de koppeling is gewoon met je linkerhand en heb dus aan de rechterkant de voetrem.
het valt niet tegen, ik had ook problemen verwacht maar het schakelen gaat heel goed.
vanavond even het nieuwe dashboardje gemaakt van polyester, ziet er supergoed uit, er zit nog heel veel plamuurwerk in maar dat is wel leuk werk, zal morgen of maandag even foto's maken.
gr john
en de koppeling is gewoon met je linkerhand en heb dus aan de rechterkant de voetrem.
het valt niet tegen, ik had ook problemen verwacht maar het schakelen gaat heel goed.
vanavond even het nieuwe dashboardje gemaakt van polyester, ziet er supergoed uit, er zit nog heel veel plamuurwerk in maar dat is wel leuk werk, zal morgen of maandag even foto's maken.
gr john
-
nibbles
ja, maar daar hebben ze allemaal zo'n vergunning voorjohn14-12 schreef:ach met koninginnedag gebeuren er wel meer dingen die niet mogen, bij het gemeentehuis rijden ze altijd met gemotoriseerd spul.
ik denk dat de politie er niet zo over zal vallen als we een stukje rijden.
gr john
maar rond 3uur rijden er toch altijd van die karts voor het gemeente huis?
als wij daar nou ook mogen rijden
dat is inderdaad erg zonde, maar even goed kijken wat we kunnen doen.
vanavond het nieuwe dashboard 2 x geplamuurd, begint al erg mooi te worden.
heb ook besloten om voor en achter i.p.v mechanische, hydraulische remklauwen te monteren, dan gebruik ik remklauwen van een yamaha aerox, dat zijn mooie compacte klauwen van brembo.
gr john
heb ook besloten om voor en achter i.p.v mechanische, hydraulische remklauwen te monteren, dan gebruik ik remklauwen van een yamaha aerox, dat zijn mooie compacte klauwen van brembo.
gr john
Dat lijken inderdaad hele compacte remmen. Als je ze bij je wielen houdt zie je echter dat het bij lange na niet gaat passen. Een oplossing is om er zwevende klauwen van te maken met slechts 1 zuiger. Dus je verwijderd een kant van de klauw en laat een (vrij dun) blokje frezen wat je daarvoor in plaats kunt schroeven. Daar een remblokje aan lijmen ofzo.john14-12 schreef:dat is inderdaad erg zonde, maar even goed kijken wat we kunnen doen.
gr john
Moeilijk verhaal, maar die klauw gaat zo in elk geval niet passen denk ik zo.
-
m1n1 b1k3