met welke bike beginnen?

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

yamken

met welke bike beginnen?

Bericht door yamken »

hallo,

mijn man wil nu beginnen met pocket bike. nu is mijn vraag.
welke bike zouden we best kopen? we hadden gedacht aan zo een chineeske, maar we weten niet wat het beste is lucht gekoeld of water gekoeld? nu ik weet ook dat hij iemand is met competitiegevoel (heeft 10jaar motocross gedaan) dus heb ik schrik dat het cineeske niet gaat voldoen. we zijn ook aant verbouwen dus hebbe geen groot budget. wat raden jullie aan?

alvast bedankt en ik hoop op veel reacties want ik weet anders niet waar te beginnen.

mvg yamken
speedydevil

Bericht door speedydevil »

Heey

Als jouw man echt een groot competitiegevoel heeft,raad ik een fabrieksbike aan.

Hier enkele italiaanse merken:

GRC Rond de 3000,-
DM Telai rond de 2500,-
Pasini Rond de 3000,-
ZPF Onbekend

En het Tjechische merk Blata rond 2000,-

Alle bovengenoemde merken zijn goedgekeurd voor het NMC.
yamken

Bericht door yamken »

tja die ligt nu echt wel boven het budget.

anders mss toch maar eerst een bike kope die wa redelijker is van prijs en die toch goed vooruit gaat. of bestaat dat niet?

yamken
speedydevil

jawel zeker bestaat dat.Dit zijn de chinese bikes

Deze heb je al vanaf 100,- euro nieuw.

Maar als chinees raad ik de polini 911 replica aan.Watergekoelde chinees zonder koelingsproblemen en met veel tuningsmogelikheden
yamken

Bericht door yamken »

hey

ik heb nu ook al veel gelezen van die taichi... is dit een degelijke bike? en jullie spreken alleen over watergekoelde is dit dan zoveel beter misschien?

groetjes yamken
Racerke_8

Bericht door Racerke_8 »

een tai chi is ook een goede bike alleen hij verliest vermogen als
te warm word en een blata replica heeft dat niet omdat hij watergekoeld
is. maar een tai chi is zeker geen slechte chinese bike :wink:
yamken

Bericht door yamken »

hey

die chineesjes kunnen die ook 4u aan 1 stuk doorrijden of kunnen ze da nie aan?

en als we dan moeten kiezen tussen een B1 of een pollini 911 wat is dan de beste?

groetjes yamken
Subito
Moderator
Moderator
Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer

Bericht door Subito »

Watergekoelde versie van de tai-Chi is de Nunchako.
Misschien is dit een aanrader.
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen :P
TnTnelis
forum gebruiker

Bericht door TnTnelis »

Met alleen types noemen komen ze er niet, noem even de voor en nadelen.

Uit het verhaal wat u zo schetst kom ik tot de conclusie dat u het beste een water koelertje kan kiezen, deze zijn net wat betrouwbaarder als de goedkopere lucht koelers.

Dan heb je een paar opties:
De Blata B1 Replica van Nemeco, de goedkoopste voor 200euro.
Je hebt de blata B1 Replica van andere levernaciers dan word hij de MT2 Of MT4 genoemd meen ik die hebben iets minder problemen over het algemeen.

Maar je ehbt ook de Polini 911 replica, veel minder tot geen problemen. Prijs is wel duurder, op het moment rond 500euro denk ik.

Je hebt nog een aantal replica's maar daar he ik zelf nog geen ervaring mee, dus zeg ik niks over.

De Nemeco Blata, is echt zwak op veel punten, zo hebben wij het mee gemaakt, dat als je hard remde opeens je clip-ons afbraken, nou dan lig je dus over je bike heen.
De duurdere B1 replica's zijn gewoon ff wat robuuster.

Maar de polini springt er in mijn ogen boven uit, maar is wel net een tandje duurder.

Hoop dat dit duidelijk is?

Niels

Edit: prijs aangepast.
Laatst gewijzigd door TnTnelis op wo 21 feb 2007, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Subito
Moderator
Moderator
Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer

Bericht door Subito »

TnTnelis schreef: Dan heb je een paar opties:
De Blata B1 Replica van Nemeco, de goedkoopste voor 240euro.
Je hebt de blata B1 Replica van andere levernaciers dan word hij de MT2 Of MT4 genoemd meen ik die hebben iets minder problemen over het algemeen.

De Nemeco Blata, is echt zwak op veel punten, zo hebben wij het mee gemaakt, dat als je hard remde opeens je clip-ons afbraken, nou dan lig je dus over je bike heen.
De duurdere B1 replica's zijn gewoon ff wat robuuster.
Hmm niet echt mee eens.
Ten 1e...hij is 200 euro + event. 15 euro verzendkosten.

Dan heb je nog het leuke idee, dat niet elke chinees hetzelfde is.
Zo is er veel verschil tussen de B1's onderling.
Want er zijn meerdere mensen die een replica bij nemeco vandaan hebben ( ikzelf ook ) en het deze problemen absoluut niet... dat is dus ook een nadeel van chinezen.

Sowieso zal je bij ELKE B1 die je koopt, de koelkanalen uit moeten boren en de koppeling na vrij korte tijd moeten vervangen door een duurdere van Zocchi, Bizeta of *HK*.

Wel zou je inderdaad het beste voor een watergekoelde kunne gaan.
De beste zal dan een Polini replica of de ZPF replica zijn, ze zijn duurder maar wel beter van kwaliteit en minder problemen.
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen :P
kleine_duivel
spammer

Bericht door kleine_duivel »

minibikerheerhugowaard schreef:De b1 replica raad ik dan aan. Die kost 200 euro en dan hoeft u alleen de koelkanalen op te boren zodat ze beter koelen. Deze hebben 6.5 pk en kunnen al aardig meekomen in de snelle groep. Mocht u hem toch sneller willen maken dan is dat geen probleem er is genoeg over tuning te vinden op dit forum.
voel je je helemaal lekker? :shock:
geen goede banden, minder power dan een doorsnede fabrieksbike en een hoop meer pech.

ik kan op groningen of nijverdal niet 1 chinees noemen die mee kan komen :shock:

blata rond de 2000 valt ook mee,

de blata elite R bijvoorbeeld is al stukken goedkoper, en is betrouwbaarder en sneller dan zo'n chinees.

www.blata-import.nl :wink:
speedydevil

Subito met jou ben ik het ook niet eens.

Heb in zomder met 34graden 1u met een b1 rep gereden zonder uitgeboorde kanalen,en ik hbe toen geen koelproblemen gehad :?
TnTnelis
forum gebruiker

Bericht door TnTnelis »

Subito schreef: Hmm niet echt mee eens.
Ten 1e...hij is 200 euro + event. 15 euro verzendkosten.

Dan heb je nog het leuke idee, dat niet elke chinees hetzelfde is.
Zo is er veel verschil tussen de B1's onderling.
Want er zijn meerdere mensen die een replica bij nemeco vandaan hebben ( ikzelf ook ) en het deze problemen absoluut niet... dat is dus ook een nadeel van chinezen.
Prijs, wist niet dat ze goedkoper zijn geworden aangepast.

De tekst erna volg ik niet helemaal, maar als jij bedoeld dat alle B1 replica's het zelfde zijn, dan moet ik je toch teleurstellen.

De ZPF relica heb ik ook wel gunstige verhalen over gehoort, en kost ook maar 500euro.

Niels
Hawk
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Hawk »

Ik heb een ZPF Replica, en inderdaad die gaat erg goed. Heb eigenlijk geen koelprobemen. maximale temperatuur waar die op komt is 64 graden bij 10 minuten indoor knallen.
Verder moet je alleen even de banden wisselen en ja de voetsteuntjes inkorten en dan ben je er helemaal klaar voor....

Groetjes en succes met je aankoop,

Hawk
jeroen#4
forum gebruiker

Bericht door jeroen#4 »

polini 911 replica is naar mijn mening tog de beste chinees met minste problemen denk ik en je kan er na enkle aanpasingen ook nog heel leuk compentietie mee rijden kijk in de loop van deze week bij de te koop bike,s :lol: dan zal er meschien wel iets leuks op staan voor je :D
GRC RR 40cc bizeta #68 40cc A
kampioen wintercup belgie ch senior met 911rep
www.jeroenminimoto.come2me.nl
Gesloten