power....
minibike met am6 blok (voorheen mt8)
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
kleine_duivel
- spammer
sorry, even niks van me laten horen, was erg druk met m'n werk.
minibike is zo goed als klaar, alleen nog die uitlaatbocht moet nog even gemaakt worden, als die klaar is ga ik hem afstellen, en komt er zeker een filmpje op het forum.
binnenkort ga ik beginnen met een nieuw project, namelijk een minibike met een minarelli of piaggio watergekoeld scooterblok, en eenzijdige voor en achterwiel ophanging, en natuurlijk een evo of mhr cilinder. een hele uitdaging maar moet te doen zijn.
minibike is zo goed als klaar, alleen nog die uitlaatbocht moet nog even gemaakt worden, als die klaar is ga ik hem afstellen, en komt er zeker een filmpje op het forum.
binnenkort ga ik beginnen met een nieuw project, namelijk een minibike met een minarelli of piaggio watergekoeld scooterblok, en eenzijdige voor en achterwiel ophanging, en natuurlijk een evo of mhr cilinder. een hele uitdaging maar moet te doen zijn.
geen probleem, het is nu echt schijtweer buiten, al de hele week, de eerste mooie dag ga ik hem even uitproberen, maar moet nog steeds even mijn dashboard afmaken.
en mijn carterontluchting even fixen zodat hij geen olie kan uittuffen.
vnu nog even de zijstrippen en de tank opnieuw glasparelen en dan naar de autospuiter om ze even mooi in de blanke autolak te laten spuiten.
hou jullie op de hoogte.
gr john
en mijn carterontluchting even fixen zodat hij geen olie kan uittuffen.
vnu nog even de zijstrippen en de tank opnieuw glasparelen en dan naar de autospuiter om ze even mooi in de blanke autolak te laten spuiten.
hou jullie op de hoogte.
gr john
heb vandaag even een nieuw achtervelgje besteld van PMT, ben bang dat ik mijn tandwiel kats van m'n velg afdraai, wat een !CENSUUR! zeg van die originele velgen, je kunt je tandwiel met maximaal 3 m5 bouten vastzetten, dat draai je zo verrot, maargoed heb ik straks geen last meer van.
ben ook bezig met een nieuwe expansie, heb al allemaal uitslagen gemaakt van papier en aan elkaar geplakt, ziet er gelikt uit. wordt van1,5 mm staalplaat en word helemaal getiglast.
ben ook bezig met een nieuwe expansie, heb al allemaal uitslagen gemaakt van papier en aan elkaar geplakt, ziet er gelikt uit. wordt van1,5 mm staalplaat en word helemaal getiglast.
Hallo
Als je plaat van 1,5 mm dik gaat gebruiken dan heb je een aardig probleem met buigen, namelijk dat gaat dan zo zwaar, zeker met de eind conus namelijk deze is altijd vrij lang en loopt op een dunne puntuit.
Advies is dan ook gebruik plaat van 0,75 mm, en met lassen gaat dat best goed als je maar geen naad hebt, dt kun je simpel oplossen door de gehechte conus even tegen de slijptol te houden met de voor en achterkant, dan is hij namelijk helemaal recht, en sluit naadloos aan.
Als je plaat van 1,5 mm dik gaat gebruiken dan heb je een aardig probleem met buigen, namelijk dat gaat dan zo zwaar, zeker met de eind conus namelijk deze is altijd vrij lang en loopt op een dunne puntuit.
Advies is dan ook gebruik plaat van 0,75 mm, en met lassen gaat dat best goed als je maar geen naad hebt, dt kun je simpel oplossen door de gehechte conus even tegen de slijptol te houden met de voor en achterkant, dan is hij namelijk helemaal recht, en sluit naadloos aan.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
de uitlaat die er nu onderzit heb ik ook zelf gemaakt, en die is van 2 mm rvs en dat is nog een stuk taaier dan staal, ik heb de lange conussen in drie delen verdeeld,zodat je niet zo'n lange conus hebt, als ik alle conussen gehecht heb, dan haal ik ze even over de bandschuurmachine, zodat ze inderdaad mooi vlak worden, en dan mooi smelten met het tig apparaatje, proberen zonder toe te voegen, dan krijg je echt superstrakke lasjes.
hallo, terug van lang weggeweest.
zoals jullie hierboven zien is mijn dashboardje al helemaal klaar, wat een werk zeg alles plamuren.
zal even een lijsrje maken van wat er allemaal nog moet gebeuren aan de minibike.
ten eerste ga ik beginnen met een volledig nieuw uitlaatsysteem, alleen de demper blijft zoals ie is.
en heb een nieuw achtervelgje gekocht van pmt, moet alleen nog een klos in gedraaid worden maarja ik heb geen draaibank, ( kan ik mischien bij een van jullie uitbesteden?)
nieuwe kettingspanners van aluminium moeten worden gefreest.
het project heeft een hele poos stil gelegen maar ga weer meet heel veel frisse moed er tegenaan. er volgen snel weer foto's van het 110cc racemonster! verder nog ideeen laat maar weten alles is welkom.
zoals jullie hierboven zien is mijn dashboardje al helemaal klaar, wat een werk zeg alles plamuren.
zal even een lijsrje maken van wat er allemaal nog moet gebeuren aan de minibike.
ten eerste ga ik beginnen met een volledig nieuw uitlaatsysteem, alleen de demper blijft zoals ie is.
en heb een nieuw achtervelgje gekocht van pmt, moet alleen nog een klos in gedraaid worden maarja ik heb geen draaibank, ( kan ik mischien bij een van jullie uitbesteden?)
nieuwe kettingspanners van aluminium moeten worden gefreest.
het project heeft een hele poos stil gelegen maar ga weer meet heel veel frisse moed er tegenaan. er volgen snel weer foto's van het 110cc racemonster! verder nog ideeen laat maar weten alles is welkom.