puch- voortandwiel op B1 replica wiel
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
dinky
puch- voortandwiel op B1 replica wiel
hallo mensen,
Kben met mn nieuwe zelfbouw minibike bezig.
Maar nu wil ik de b1 replica wielen gebruiken, met rem-schijven.
Het blok wat er onder komt, is van een Puch.
Dus op 't achterwiel moet dan een puch tandwiel komen.
Zijn hier speciale adapters voor, of moet deze hiervoor gedraaid worden?
Ik heb namelijk wel zo'n aluminium adapter die je op je puch achternaaf kunt monteren, om t tandwiel vast te zetten. Die gebruik ik namelijk altijd, bij de gewone puch-naven. Die zijn te koop bij HZ bromshop.
Zijn er mensen, die hier ervaring mee hebben?
greetz dinky
Kben met mn nieuwe zelfbouw minibike bezig.
Maar nu wil ik de b1 replica wielen gebruiken, met rem-schijven.
Het blok wat er onder komt, is van een Puch.
Dus op 't achterwiel moet dan een puch tandwiel komen.
Zijn hier speciale adapters voor, of moet deze hiervoor gedraaid worden?
Ik heb namelijk wel zo'n aluminium adapter die je op je puch achternaaf kunt monteren, om t tandwiel vast te zetten. Die gebruik ik namelijk altijd, bij de gewone puch-naven. Die zijn te koop bij HZ bromshop.
Zijn er mensen, die hier ervaring mee hebben?
greetz dinky
-
tomkreunen
- forum gebruiker
Als ik je vraag goed begrijp..
Moet je gewoon nog een adaptor draaien of kopen bij www.hz-bromshop.nl en dan de velg afdraaien.. op de adapter doe je dan een tomos tandwiel. en voorop de gewoone puch tandwieletjes..
kan zijn dat ik je vraag niet goed begrijp.
Gr remon
Moet je gewoon nog een adaptor draaien of kopen bij www.hz-bromshop.nl en dan de velg afdraaien.. op de adapter doe je dan een tomos tandwiel. en voorop de gewoone puch tandwieletjes..
kan zijn dat ik je vraag niet goed begrijp.
Gr remon
voglens mij heeft WIM van het forum hier wel eens een minibike koppelingkom op een puch blok gezet, hierdoor heb je minder roterende massa enz. maar een minibike tandwieltje op de oorspronkelijke plaats zetten is ook leuk
moet je wel een adaptertje maken dat je op het uiteinde van het as van het puchblok kan zetten. denk alleen dat je dan achter een kleiner tandwiel op moet zetten anders zal je top niet zo hoog zijn doordat een puchblok ( na die secundaire vertanding ) niet zo snel meer draaid als een minibike blok.
maar de velg afdraaien en een adapter maken is denk simpeler
Niels
maar de velg afdraaien en een adapter maken is denk simpeler
Niels
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
nylus schreef:voglens mij heeft WIM van het forum hier wel eens een minibike koppelingkom op een puch blok gezet, hierdoor heb je minder roterende massa enz. maar een minibike tandwieltje op de oorspronkelijke plaats zetten is ook leukmoet je wel een adaptertje maken dat je op het uiteinde van het as van het puchblok kan zetten. denk alleen dat je dan achter een kleiner tandwiel op moet zetten anders zal je top niet zo hoog zijn doordat een puchblok ( na die secundaire vertanding ) niet zo snel meer draaid als een minibike blok.
maar de velg afdraaien en een adapter maken is denk simpeler![]()
Niels
Zelfbouw project !:wink:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15968
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15968
-
wevie666
Ik weet dat Jan Das ooit heeft gereden met een normale minibikeketting op een puchblok. Hij had toen zelf een voortandwiel gefabriceerd die op de secundaire as past én voorzien was van kleine tandjes. Dit zou dus een optie wezen.
Wil je het 'simpel' houden, koop dat gewoon een adapter met een tomostandwiel.
Het monteren van een fabriekskoppeling op een puchblok is sowieso ontzettend lastig. Dit aangezien je minibike dan achteruit zou lopen
Wil je het 'simpel' houden, koop dat gewoon een adapter met een tomostandwiel.
Het monteren van een fabriekskoppeling op een puchblok is sowieso ontzettend lastig. Dit aangezien je minibike dan achteruit zou lopen
- cracy frog
- reclame makende gebruiker
- Minibike:: zelfbouw/zpf replica
ik heb vandaag ook een mini bike tandwiel pas gemaakt op mijn puchblok
doner een 16 tand tandwiel voor een dikke keting uit de vertragingskast van een croser heb hem
uitgevreest en toen vertandingen erin gemaakt zit goed strak past over de orgenele spiebaan heen maar vat voor tandwiel kan ik dan het beste achter legen???
doner een 16 tand tandwiel voor een dikke keting uit de vertragingskast van een croser heb hem
uitgevreest en toen vertandingen erin gemaakt zit goed strak past over de orgenele spiebaan heen maar vat voor tandwiel kan ik dan het beste achter legen???