HK / ABT #ZELFBOUW BIKE 2010 bike gereed voor seizoen P22
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
Neluhz
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
Patser ....Neluhz schreef:hewt valt wel mee om conussen met de hand te kloppen hoor, het vergt alleen wat oefening.
Dan ga jij mine maar ff netjes om kloppen voor de crossbrommer ..
Spreek Uhh sla je @ roc
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
-
Minibike_limburg
- NRGizer
- forum gebruiker
- Contacteer:
Begint er beter en beter uit te zien, stevige achterbrug
en remmen zal hij vooraan ook doen.
Veel succes nog.
Veel succes nog.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Hallo
Even over de remtang, deze past gewoon en komt achter de voorpoot net als de gewone remtang.
Alleen moet ik ook een nieuwe voornaaf ontwerpen en maken, en gezien dat ik wat tijd gebrek heb duurt het nog even.
Er staat nu een voorvork in van de GRC, en zodra de tijd er is komt de andere voorvork er in.
Even over de remtang, deze past gewoon en komt achter de voorpoot net als de gewone remtang.
Alleen moet ik ook een nieuwe voornaaf ontwerpen en maken, en gezien dat ik wat tijd gebrek heb duurt het nog even.
Er staat nu een voorvork in van de GRC, en zodra de tijd er is komt de andere voorvork er in.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
Hallo
Zo inmiddels zijn er 2 wedstrijden en een trainingsdag gereden met de bike.
Alles lijkt naar behoren te funktioneren, maar er komen nu toch wat kleine probleempjes te voorschijn.
Ten eerste is de achterbrug geschuurd, dit bij de bev aan de gefreesde schetsplaten.
Bij naderonderzoek bleek het niet volledig aan de achterliggende buis te zijn gelast dus allen maar aan de zij plaat van 2 mm.
Dit is inmiddels opgelost door de oude las weg te halen en alsnog het geheel aan de buis te lassen.
Ook bleek een krukas lagers wel erg veel speling te hebben, hier bleek de krukas de boosdoener te zijn, lichtelijk een soort van krom.
Gelukkig had ik al een nieuw krukasje gehaald (RGD met pen 16) maar moest alleen nog afgedraaid worden.
Dit hebben we vandaag maar gedaan en hij is weer klaar om in elkaar te kunnen, dit krukasje moet het langer uithouden denk ik en is ook mooi recht (binnen de 2 honderste).
Dus al met al toch nog wat kleine probleempjes, maar gelukkig ook de oorzaak kunnen vinden.
Zo inmiddels zijn er 2 wedstrijden en een trainingsdag gereden met de bike.
Alles lijkt naar behoren te funktioneren, maar er komen nu toch wat kleine probleempjes te voorschijn.
Ten eerste is de achterbrug geschuurd, dit bij de bev aan de gefreesde schetsplaten.
Bij naderonderzoek bleek het niet volledig aan de achterliggende buis te zijn gelast dus allen maar aan de zij plaat van 2 mm.
Dit is inmiddels opgelost door de oude las weg te halen en alsnog het geheel aan de buis te lassen.
Ook bleek een krukas lagers wel erg veel speling te hebben, hier bleek de krukas de boosdoener te zijn, lichtelijk een soort van krom.
Gelukkig had ik al een nieuw krukasje gehaald (RGD met pen 16) maar moest alleen nog afgedraaid worden.
Dit hebben we vandaag maar gedaan en hij is weer klaar om in elkaar te kunnen, dit krukasje moet het langer uithouden denk ik en is ook mooi recht (binnen de 2 honderste).
Dus al met al toch nog wat kleine probleempjes, maar gelukkig ook de oorzaak kunnen vinden.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
- thomas1991
- forum gebruiker
- cracy frog
- reclame makende gebruiker
- Minibike:: zelfbouw/zpf replica
hallo
Gezien ik de laatste tijd nog al wat tijd over heb hierbij een update van de verdere ontwikkeligen van de bike.
Ik wilde al vanaf het begin een deelbare voornaaf, dit omdat dan de remschijf kan blijven zitten bij het verwisselen van het wiel.
Daar ik nu met inventor overweg kan heb ik het een en ander op tekening gezet.

hier de naaf met een profiel er in, hier valt de adaptor van de remschijf in.

Zo blijft de remschijf en adaptor aan de voorvork poot zitten.

Hier een doorsnede van het geheel, in de adaptor zie je nu het lager niet zitten die heb ik even weg gelaten voor de duidelijkheid.
Het geheel wordt bij elkaar gehouden door de wiel bout die er van de andere zijde inkomt.
Gezien ik de laatste tijd nog al wat tijd over heb hierbij een update van de verdere ontwikkeligen van de bike.
Ik wilde al vanaf het begin een deelbare voornaaf, dit omdat dan de remschijf kan blijven zitten bij het verwisselen van het wiel.
Daar ik nu met inventor overweg kan heb ik het een en ander op tekening gezet.

hier de naaf met een profiel er in, hier valt de adaptor van de remschijf in.

Zo blijft de remschijf en adaptor aan de voorvork poot zitten.

Hier een doorsnede van het geheel, in de adaptor zie je nu het lager niet zitten die heb ik even weg gelaten voor de duidelijkheid.
Het geheel wordt bij elkaar gehouden door de wiel bout die er van de andere zijde inkomt.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
Nee de voorpoot hoeft niet los, namelijk aan de anderzijde zit een vrij lang busje, dit busje er tussen uit halen en de naaf kan opschuiven zodat hij uit de adaptor is, dan kun je het wiel er zo tussen uit kantelen.Marvin15 schreef:Ziet er wel goed uit.
Maar nu moet je wel 1 voorpoot demonteren ofniet? Want de schijf zit meestal ÃÂÂn de velg, inplaats van er naast.
Ik zou wel de passing van de schijfhouder in de velg heel erg strak maken, anders komt er na vaak remmen mischien speling op, en dat word dan steeds meer..
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.