De bedoeling van deze bike is om hem voor het eind van 2007, watergekoeld te maken met minimaal 10,5pk om in 2008 deel te nemen aan NMC races. Alle suggesties en uiteraard opmerkingen zijn welkom.

even een betere foto bij daglicht.

Helaas geen zwefende schijf, maar dat komt nog.

Hieronder, ook de benzine dop wil ik vervangen door een platte aluminium.

Een schuimfiltertje plaatsen.

Deze cilinder gaat er af, en wordt vervangen door een 5-poorter waterkoeling.

Zoals je ziet zijn de standaard (PMT B) banden nog niet eens warm geweest.

UPDATE 07 Mei 2007
Donderdag 3 mei naar texel gegaan, voor de zekerheid maar de bike meegenomen. Bij de baan aangekomen de caravan neergezet en gaan informeren of ik de vrije trainingen mee mocht rijden, dat mocht gelukkig.
Donderdagavond van 6 tot 7 de vrije trainingen meegereden, dit was even wennen voor het eerst op een buitenbaan, maar het resultaat was niet slecht, wel moest ik de nieuwe koppeling behoorlijk bijstellen.
de 3e rond dacht ik maar eens het gas wat verder open te draaien op het rechte stuk, ik had echter een hobbeltje niet opgemmerkt en werd direct volgas gelanceerd, en gelukkig net niet gecrashed
Vrijdagavond waren er geen trainingen ivm met de herdenking en het otbreken van een vergunning voor de baan (geluidsoverlast).
Zaterdag waren er weer vrije trainingen waar ik mee mocht rijden met de puch/zelfbouw klasse, de senioren waren te vol en voor een niet ervaren buiten rijder als ik ook te gevaarlijk.
De trainingen verliepen zeer voorspoedig, de koppeling was goed en de vertanding op 6/66 gezet waardoor ik precies voluit op het rechte stuk kon gaan. Elke ronde ging sneller en sneller voor zo ver als de banden (pmt b) het toelieten.
Tijden de 3e training wederom alles geweldig tot ik in de laatste ronde, in de bocht achter de kantine een klaband kreeg waardoor ik de bike bijna kwijt was, de baanafscheiding kon me nog net tot stilstand brengen, het gevolg een gescheurde kuip.
De band was in de velgrand (uit de kooi gescheurd) afgescheurd en liep zodoende een stukje naast mijn velg, ook een 2 tal beschadigingen en lichte deuken in de achtervelg.
Snel een nieuwe PMT T41 gehaald en gemonteerd om de trainingen te kunnen vervolgen, de rondetijden werden mede door deze achterband wederom sneller en sneller.
Het was voor mij een geweldig weekend, en ook de races op zondag waren geweldig spannend.
----op naar volgend jaar texel, maar dan bij de senioren b en 10,5 pk----
Hier enkele foto's welke Sissi van dit forum tijden deze dagen van mij heeft gemaakt, nogmaals dank hiervoor.

UPDATE 03 Juni 2007
Hierbij wwer eens een update van de bike, zoals ik al eerder vermelde zit de 3-schoens zocchi koppeling en het ergal autocoolingshuis er al op.

Zo stond hij er 2 weken geleden nog bij....luchtgekoeld....

Ca. 10 dagen geleden zijn mijn 2e hands radiateur en uitlaat binnengekomen, de overige spullen heb ik bij Dereou gehaald, ook de allernieuwste waterpomp van Bizeta (die is echt gaaf).

Zo, en toen begonnen met de ombouw, eerst de Bizeta 5-poorter met kop er op gezet, gevolgd door de radiateur en waterpomp.
Alles verliep echt gesmeerd want de onderdelen paste perfect.

Tussendoor een 2e hands PMT T41 voorband gekocht en laten monteren, nu het wiel er toch uit moest heb ik ook de boutjes e.d. van de zwevende schijf even in de kleuren van de bike gespoten, en dit heeft goed uitgepakt en staat netjes.

Als laatste even de slangen op maat maken en de snaar gemonteerd voor de waterpomp aandrijving.

Hieronder zie je de waterslang nog met tyraps vastzitten, hier moet ik nog even een net beugeltje voor maken.

Zo de ombouw is super verlopen, en was vrij snel gebeurd, de bike gevuld met gedist. water en boorolie en gestart.
2 trekjes en hij liep al en echt geweldig mooi, even een stukje proefgereden wat eeenn powerrr.
Nu wachten tot maandag 4 juni om in harderwijk te testen, ik heb wel voor die tijd nog even snel dit weekend een goed luchtfiltertje gekocht omdat de standaard filter een staal filter is en veel te veel vuil doorlaat.

Ondertussen waren ook mijn reserve gebruikte velgjes binnengekomen en hier heb ik regenbanden op laten monteren voor als ik NMC ga rijden, dan is een setje regenbanden nooit weg.
Tot binnenkort, dan zal ik een verslag doen hoe hij rijd..
Plaats jullie reakties, heb je nuttige informatie of de onderdelen wat ik zoek, stuur ff een PB.
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=18117
Bedankt......en veel kijkplezier.......wordt vervolgd.