Hallo iedereen,
Nadat ik gisteren had gereden en de motor eenmaal uitzette liep de motor ineens heel zwaar met vooruit duwen.Ik dacht mischien de koppeling eraf gelopen dus in de auto en na huis..Ik gekeken na de koppeling ma die zat gewoon heel goed vast..ik draai met me achterwiel en zie dat de ketting niet meer goe dop het tandwiel aansluit..Ik eraf gehaald en je ziet dat de schakeltjes op de ketting niet meer goed zitten een beetje schuin zeg maar echt allemaal bijna.Nu is mijn vraag is dit gewoon versleten nu of is er nog wat aan te doen ??
Je ketting is af !
En als je hem weer goed op wil spannen, en je gaat hem weer aan doen en je gaat 1 rondje ( nog niet eens ) rijden, staat je ketting weer helemaal slap !
Blata-Patrick schreef:Je ketting is af !
En als je hem weer goed op wil spannen, en je gaat hem weer aan doen en je gaat 1 rondje ( nog niet eens ) rijden, staat je ketting weer helemaal slap !
een nieuwe ketting moet je altijd in begin een paar keer naspannen.
Blata-Patrick schreef:Je ketting is af !
een nieuwe ketting moet je altijd in begin een paar keer naspannen.
daar had hij het niet over; hij bedoelde dat als hij versleten is dat dan de ketting erg snel uitrekt, dus daarom moet je dan blijven spannen..
en inderdaad gewoon nieuwe ketting.. heeft me al ns nieuw achterspartbord gekost