BZM waterpomp lekt.
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- steef1
- forum gebruiker
BZM waterpomp lekt.
Nou zoals het toppic al zecht:
Mijn bzm waterpomp lekt en als ik stil ga staan lekt hij heel erg. Onder het rijden zo nu en dan een druppen maar het is natuurlijk gewoon niet optimaal rijden zo.
Nu is mijn vraag wat is beter om te doen. Een revisie set erop gooien van 14 euro 40 of zo iets.
Of een complete nieuwe waterpomp maar welke dan een race of een gewone?
En ik krijg het wiel van de waterpomp er neit af (het is er niet zo eentje met een borg ring vandaar). Voorop lijkt niks te zitten ik weet ook niet waar hij vast zit ik heb al goed gekeken maar zag niks.
Wie weet wat het kan zijn?
Meld maar als ik te weinig info heb gegeven.
Alvast bedankt.
Stefan
Mijn bzm waterpomp lekt en als ik stil ga staan lekt hij heel erg. Onder het rijden zo nu en dan een druppen maar het is natuurlijk gewoon niet optimaal rijden zo.
Nu is mijn vraag wat is beter om te doen. Een revisie set erop gooien van 14 euro 40 of zo iets.
Of een complete nieuwe waterpomp maar welke dan een race of een gewone?
En ik krijg het wiel van de waterpomp er neit af (het is er niet zo eentje met een borg ring vandaar). Voorop lijkt niks te zitten ik weet ook niet waar hij vast zit ik heb al goed gekeken maar zag niks.
Wie weet wat het kan zijn?
Meld maar als ik te weinig info heb gegeven.
Alvast bedankt.
Stefan
YZ250F
pak de nieuwe bzm waterpomp heb je meteen geen problemen meer en je motor blijft ook weer een paar graden cooler anders kijk hier staat wel wat ie kost enzo www.grcpocketbike.be
GRC RR 40cc bizeta #68 40cc A
kampioen wintercup belgie ch senior met 911rep
www.jeroenminimoto.come2me.nl
kampioen wintercup belgie ch senior met 911rep
www.jeroenminimoto.come2me.nl
- steef1
- forum gebruiker
Sorry er zit ook een bzm op ik heb nog eens goed gekeken ernaa.jeroen#4 schreef:pak de nieuwe bzm waterpomp heb je meteen geen problemen meer en je motor blijft ook weer een paar graden cooler anders kijk hier staat wel wat ie kost enzo www.grcpocketbike.be
Hoe gaat dat het gemakkelijkste met welk gereedschap evt tips?Rossifumi schreef:Gewoon revisie setje kopen, waarschijnlijk is je keerring kapot.
Er zit een borg pinnetje door de het asje die moet je er waarschijnlijk even uittikken als ie er niet uitvalt...
En is het verschil tussen een grc en een BZM waterpomp groot zo ja warom dan?
Alvast bedankt.
Stefan
YZ250F
daar heb je van die speciale doorsla pennetjes voor. gewoon te halen bij de std bouwmarkt.
miss als je zelf een stukje rond ijzer hebt wat sterk is van een kleinere diameter als dat asje kan het ook.
(weet zelf niet presies hoe het zit)
miss foto?
of als iemand anders kan helpen ook goed:D
gr
miss als je zelf een stukje rond ijzer hebt wat sterk is van een kleinere diameter als dat asje kan het ook.
(weet zelf niet presies hoe het zit)
miss foto?
of als iemand anders kan helpen ook goed:D
gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
- steef1
- forum gebruiker
Het erbij kunnen is juist het probleem
.
Ik ga denk ik morge eens met deroue bellen of het beter is een nieuwe te kopen of 2de hands.
Als iemand nog tips heeft met bijv het installeren van een rivisiekit of zo alles is welkom.
Maar weet iemand nu het verschil uit te leggen tussen een polini en een bzm?
Ik ga denk ik morge eens met deroue bellen of het beter is een nieuwe te kopen of 2de hands.
Als iemand nog tips heeft met bijv het installeren van een rivisiekit of zo alles is welkom.
Maar weet iemand nu het verschil uit te leggen tussen een polini en een bzm?
YZ250F
- Muesli_Reep
- forum gebruiker
- Contacteer:
- killerbeast
- forum gebruiker
pomp is echt easy. heb al meerdere uit elkaar gehaald. je keering is dus gewoon lek.
waar het wieltje aanzit. moet je met een segeringstang (tang als je die inknijpt de bekken naar buiten gaan) los halen. wieltje eraf en pennetje uit het asje doen.
andere kant waar dus je waterslang op komt.. zit ook een klem ring. aan deze ring zitten 2 ogen. doormiddel van een punttang kan je deze ring verwijderen.
door het asje waar nogmaal het wieltje opzit naar binnen tedoen komt het plaatje waar de waterslang op komt los en dus ook je schoepenradje enzo. dan achter het radje zit een lager en keering. revisie set monteren en weer opbouwen.
nog geen 15min werk.
over bzm pompen.
STD grc bzm pomp (grijs) is 30mm in diameter schoepenwiel
BZM racing (blauw excl koelribben) is 35mm diameter schoepenwiel
BZM racing 2007 (blauw incl koelribbel) is ook 35mm diameter schoepenwiel.
de grotere waterpompen die 35mm schoepenwiel hebben werken het beste op een grotere radiateur dan std gemonteerd zit.
waar het wieltje aanzit. moet je met een segeringstang (tang als je die inknijpt de bekken naar buiten gaan) los halen. wieltje eraf en pennetje uit het asje doen.
andere kant waar dus je waterslang op komt.. zit ook een klem ring. aan deze ring zitten 2 ogen. doormiddel van een punttang kan je deze ring verwijderen.
door het asje waar nogmaal het wieltje opzit naar binnen tedoen komt het plaatje waar de waterslang op komt los en dus ook je schoepenradje enzo. dan achter het radje zit een lager en keering. revisie set monteren en weer opbouwen.
nog geen 15min werk.
over bzm pompen.
STD grc bzm pomp (grijs) is 30mm in diameter schoepenwiel
BZM racing (blauw excl koelribben) is 35mm diameter schoepenwiel
BZM racing 2007 (blauw incl koelribbel) is ook 35mm diameter schoepenwiel.
de grotere waterpompen die 35mm schoepenwiel hebben werken het beste op een grotere radiateur dan std gemonteerd zit.
- steef1
- forum gebruiker
Opgelost.
bedankt allemaal!
Ik heb even een andere kering erin gezet maar het schoepen rad was net een schuur papier dus ik denk dat het reviseren word of een nieuwe maar hij werkt nu wel weer
.
Ik heb hem dus uit mekaar gesloopt helemaal ff bekeken enz kering vervangen lagers gevet komen dus nog nieuwe in want deze kunnen gaan roesten de kering is welliswaar 1mm dikker maar het zit goed.
bedankt allemaal!
Ik heb even een andere kering erin gezet maar het schoepen rad was net een schuur papier dus ik denk dat het reviseren word of een nieuwe maar hij werkt nu wel weer
Ik heb hem dus uit mekaar gesloopt helemaal ff bekeken enz kering vervangen lagers gevet komen dus nog nieuwe in want deze kunnen gaan roesten de kering is welliswaar 1mm dikker maar het zit goed.
YZ250F