Dat is toch gewoon een HPI 2006?
2007 is dacht ik nog niet uit
Maar ik ga er hoop ik volgende week ook eentje halen
Maar dat is cker leuk spul
Suc6 er mee!
gr Martijn
Kijk hier voor mijn Zelfbouw minibike
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=19138
Dat is toch gewoon een HPI 2006?
2007 is dacht ik nog niet uit
Maar ik ga er hoop ik volgende week ook eentje halen
Maar dat is cker leuk spul
Suc6 er mee!
IJmuiden-mini schreef:monteren die hap en bandjes erom leggen en starten want dat ontbreekt al enkele maanden volgens mij...
dan moet ik je toch helaas teleurstellen, ik ga morgen aaf op vakantie, ben wel bezig geweest om kopelings trekker te maken en een andere kopelingskom er in te zetten.... foto's volgen zo snel mogelijk.
Timmie schreef:Een HPI met aluminium grondplaat was naar mijn weten altijd 2004 en 2005. Ik heb zelf gereden met een Hpi 2006 en die had een rode grondplaat.
En qua voorontsteking, tussen de 3.5 en 4.0.
Bij mijn sprint scoot staat hij op 3.9.
Ik weet niet hoe het bij een puch blok zit.
volgens mij is de rode grondplaat voor scooterblokken.
En wat betreft de voorontsteking? die is heel anders bij de puchblokken.
veel mensen zetten hem rond 2,8mm voorontsteking.
Mijne staat op 1,7mm voorontsteking, wat volgens vele niet kan
Timmie schreef:Oke, ik verdiep me niet in puch blokken.
? waarom dan je andwoord
Precies zoals bas zegt, grondplaat is alleen een adaptor voor een mina blokje enz gewoon als de boutgaten niet overeen komen . .
Voorontsteking moet wel op +- 2.8 mm . . 1.7 ? daarom geven de ontwikkelaars van de HPI al een waarde tussen de 2 - 4 mm voor hele snelle setups zit je op de 3.5 ( race scooters e.d. ) minibikes maken wat minder toeren dus moet hij ook wat eerder . het zal dus varieren tussen de 2 - 3 mm wat ook klopt in de practijk . . maar 1.7 is gewoon te weinig . . ik weet niet hoe wim op het idee komt maar dat moet hij dan maar is goed uitleggen , ik weet dat de snelle puchblokken al richting de 3 mm voorontsteking gaan met de hpi.
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Lg tweewielers schreef:maar 1.7 is gewoon te weinig . . ik weet niet hoe wim op het idee komt maar dat moet hij dan maar is goed uitleggen , ik weet dat de snelle puchblokken al richting de 3 mm voorontsteking gaan met de hpi.
*Lg*
Tsja....wimpie gaat ook al een tijdje mee.....
de HPI 2003 heeft op de testbank de beste resultaten met een voorontsteking van 1.8mm
2004 en jonger zitten inderdaad tussen de 3 en 4 mm....
de mijne (type 2006) staat nu op 3.4mm
natuurlijk maakt het wel uit hoe je je cilinder tuned, en heb je een oudere ontsteking, maar met een nieuwere CDI moet je de leeftijd van de CDI aanhouden.....