wat is er aan de hand??

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

cracy frog
reclame makende gebruiker
Minibike:: zelfbouw/zpf replica

wat is er aan de hand??

Bericht door cracy frog »

heb de powerband nu vrij goed staan maar heb nog steets een probleem met mijn sproeier heb van 60 tot 105 maar bij 70 loopt hij het beste maar niet bij volgas bougie verkleuring bruinwit dus een grotere sproeier 72 loopt hij wel op maar slechter als de 70 maar als ik bij de 70 sproeier de lucht schuif mee indruk reageert hij goed op het gas wat weer aanduit te veel lucht wie weet de oplossing

setup 65 airsail met 70cc hd kop
15mm bing spr 70
verlaste technogas

grtj tonny
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
John_W
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door John_W »

Waarschijnlijk staat je gasnaald verkeerd of heb je een verkeerde gasnaaldhouder in je carburateur. Check even met de website van Bing welke nummers erin horen. Sproeier moet gewoon ergen tussen de 80 en 86 liggen, dus 70 is echt te klein voor en 15 mm.

Experimenteer dus even met de hoogte van de gasnaald, maar vergewis je ervan dat de juiste onderdelen in de carburateur zitten.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
cracy frog

john is een nieuwe carb maar hoe kom je op de website heb gegoogeld maar kom er niet in de 12 zit een 220 hooftspr in de 15 en 217
Laatst gewijzigd door cracy frog op zo 09 sep 2007, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
John_W
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door John_W »

je moet ff op de Bing site kijken.

Dit is de beschrijving van de carburateur http://www.bing.de/shared/images/datenb ... ypesre.pdf

En hier vind je de afsteldata (origineel af fabriek) http://www.bingpower.com/german/service ... etter.html

Kijk ff goed welk type je heb 1/15/???

zo moet het lukken denk ik.
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
cracy frog

he john de mischrohre 2.17 klopt kan alleen de naald niet vinden hij geeft 46-042 mijn naald is2mmdik en36mm lang

Afbeelding
John_W
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door John_W »

Die naald is inderdaad een lastige. Er staat geen typenummer op en ik heb voor mijn 19 mm al eens een nieuwe besteld en deze vergeleken. Het verschil zit in de coniciteit en mischien kun je vergelijken met een andere carburateur.

Het verhaal naald is essentieel voor het tussengebied af te stellen, dus probeer even te vergelijken. Heb hier zelf helaas geen 15 mm, maar mischien is een ander forumlid bereid z'n naald uit te bouwen en op aan eental plekken de diameter te meten.

Je zou ook nog even op het puch-forum kunnen spieken natuurlijk.
cracy frog

had een 12 mm carb die naald is hetzelfde als de 15 via de bingsite heb ik ook al nagemeten dus dat is goed maar tot halfgas reageert hij nu goed
met rijden dan naar volgas whooop dan weer iets terug gas geven en dan schiet hij weer vooruit doet hij nog erger met sproeier 72 kan je nog niet eens tot halfgas rijden .Maar ga ik rijden (spr 70)doe de luchtschijf indruken rij zo weg tot volgas? hoe kan dat dan!.Heb ook al alles gekontr op valse lucht dat is het ook niet

grt tonny

Afbeelding
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

cracy frog schreef:had een 12 mm carb die naald is hetzelfde als de 15 via de bingsite heb ik ook al nagemeten dus dat is goed maar tot halfgas reageert hij nu goed
met rijden dan naar volgas whooop dan weer iets terug gas geven en dan schiet hij weer vooruit doet hij nog erger met sproeier 72 kan je nog niet eens tot halfgas rijden .Maar ga ik rijden (spr 70)doe de luchtschijf indruken rij zo weg tot volgas? hoe kan dat dan!.Heb ook al alles gekontr op valse lucht dat is het ook niet

grt tonny
Te grote sproeier . .

Een bing carb heeft GEEN luchtschroef, alleen een stationair schroef . .

Gasnaald middenste stand zetten en dan sproeiers proberen, dan gasnaald weer even bekijken . .

*Lg*

-Edit .. gasnaald is hetzelfde, de boring van de carb is alleen groter gemaakt. ( tenminste bij mijn carbs . . kan vd week nog wel even kijken als je dat wilt maar er zal geen verschil zijn . . .
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
cracy frog

Lg tweewielers schreef:
cracy frog schreef:had een 12 mm carb die naald is hetzelfde als de 15 via de bingsite heb ik ook al nagemeten dus dat is goed maar tot halfgas reageert hij nu goed

grt tonny
Te grote sproeier . .

Een bing carb heeft GEEN luchtschroef, alleen een stationair schroef . .

Gasnaald middenste stand zetten en dan sproeiers proberen, dan gasnaald weer even bekijken . .

*Lg*

-Edit .. gasnaald is hetzelfde, de boring van de carb is alleen groter gemaakt. ( tenminste bij mijn carbs . . kan vd week nog wel even kijken als je dat wilt maar er zal geen verschil zijn . . .
weet lars dat een bing 15 geen luchtsproeier heeft en john w zij dat er standaard een spr tussen 80/86 bij deze zetup hoort maar heb spr54 tot 105 bijna allemaal gehad bij 70 beste respons had alleen 68/66 niet hadden ze niet in de brom winkel :wink:

Afbeelding
cracy frog

heb nu kleinere sproeier 68 ging ook niet(beter weer als 70) tot de luchtfilter eraf viel hield hem vast drukte hem dicht. En de bike schoot vooruit dus het luchtfiter iets dicht gezet en hij rijd als een speer maar dat zal toch niet de bedoeling zijn hij kan toch nooit te veel lucht krijgen moet je toch je sproeiers op aan passen maar met grotere sproeiers rijd hij ook niet????? wie weet hier een andwoord op :idea:

grtj tonny :wink:

Afbeelding
cracy frog

vandaag mijn zelfbouw spruitstuk gecontr bleek lek te zijn heb hem opnieuw afgelast probleem opgelost was dus valse lucht dat hij zo broerd liep
ieder die geandwoord heeft bedankt :wink:

grtj tonny

Afbeelding
GM-Phantom
forum gebruiker

Bericht door GM-Phantom »

Zo komt er altijd een oplossing!! Mooizo!!

Grtzz
cracy frog

heb vandeweek een poortmap gemaakt (moest alles toch ombouwen heb een nieuw blokje 4x gelagert 200km oud gekregen )en de uitlaat en inlaatpoort bewerkt en de spoolkanalen bramen verwijderd tevens carb behandeld heb de luchtfiter half dicht gezet en weer met de sproeiers gespeeld zit nu op spr 80 met een goede gas respons maar hoe kan het dat hij teveel lucht krijgt kan toch in principe toch niet heb een polini high flo luchtfilter

grt tonny

Afbeelding
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

zie je topic ,

Met jouw setup had ik sproeier 76 ofzo . .

Zal wel valse lucht zijn . .
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
cracy frog

heb alles nagekeken lars en mijn spruitstuk zoog valse lucht heb ik opnieuw gelast en onder druk gekontr is nu dicht verder overal nieuwe pakkingen heb ook 74 en 76 geprobeerd rijd hij ook goed op en nu 80 ook moet zoals gezeg mijn luchtfilter half dicht zetten bij alle sproeiers dan loopt hij goed anders niet ,zal morgen nog grotere sproeiers proberen zoals je zegt teveel lucht grotere sproeier heb tot 95 liggen

grt tonny

Afbeelding
Plaats reactie