RAP en 4 takt, een blik in de toekomst.

Informatie over NMC, en andere races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Pino
nieuwe gebruiker

RAP en 4 takt, een blik in de toekomst.

Bericht door Pino »

RAP zou aan onderstaande tekst van de SBO een voorbeeld moeten nemen.

Vandaag op Racesport.nl te lezen:

De komst van de SBO viertakt scooterklasse, een blik in de toekomst…

In Azië zijn viertakt scooters steeds vaker op circuit te zien bij de racedagen. In verschillende landen is er zelfs uitsluitend nog ruimte voor deze nieuwe generatie. De tweetakt verdwijnt uit de racewereld in deze landen en veel sneller dan verwacht. Ook in Europa moet stilaan de overstap gemaakt worden naar de ontwikkeling van het viertakt scooterracen. Stichting SBO wil hiermee op Europees niveau voorop lopen en start komend jaar met een aparte klasse voor de viertakt scooters.

De eerste stappen zijn gezet...
Het was zeker even wennen tijdens de 24u race op Spa-Francorchamps. Voor het eerst reed een viertakt scooter tussen de toerenjankende tweetakterscooters op het circuit. Het team van Fred Motoren nam de beslissing om niet met een ‘gewone' racescooter aan de start te verschijnen, maar een Piaggio Zip SP 2000 viertakt. De eerste stap naar het viertaktracen was gezet en de scooter bleek betrouwbaar, zuinig en met technisch goede vooruitzichten voor verdere ontwikkeling.

Een nieuwe klasse voor 2008
Komend seizoen wordt voor het eerst een viertakt scooterklasse in Nederland opgestart. Dit eerste jaar zal vooral een oriëntatiejaar worden. Niet alleen voor de teams en rijders, maar ook voor de SBO om de ontwikkelingen te volgen met de scooters en de volledig nieuwe reglementen. Of we het nu willen of niet, helaas moet ook in Nederland dezelfde trend gevolgd worden als in Azië. Het racen met tweetakt motoren wordt bij steeds meer circuits een discussiepunt, terwijl viertakt motoren een voorkeursbehandeling krijgen voor de wetgeving en milieu.

De viertakters zullen tesamen starten met de Yasuni 70cc Open Cup, maar met een aparte puntentelling. Bij een groeiend deelnemersaantal wordt de groep later afgesplitst naar een volledig eigen klasse op het wedstrijdschema.

Tijdens de algemene ledenvergadering bij de Motorsport Organisatie (25 oktober) zullen de reglementen voor deze klasse definitief vastgesteld worden. De belangrijkste punten zijn de beperking tot 210cc, 36mm carburator en het motorblok moet van het !CENCUUR! scootermodel zijn. Wat deze nieuwe ontwikkelingen in de praktijk gaan brengen moeten we nog even afwachten tot de lente van 2008 ! We verwachten in elk geval de eerste rijdende machines al snel te zien bij de voorjaarstrainingen en misschien ook wel op de Motorbeurs Utrecht bij de SBO stand.

BRON: Stichting SBO / Inne Meys / Ralf Jacobs
Twan
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Twan »

Ik snap de opmerking niet zo helemaal denk ik.

Vorig seizoen waren er 4 takt klassen. Maar er waren weinig 4 takten. Dus volgens mij liep de RAP voor op dit bericht. Wellicht dat de SBO wat geleerd heeft van de RAP.
Dit seizoen is in de ALV wat anders besloten. Alles wat hier boven staat is al door de RAP gedaan lijkt mij zo.
Dus zoals ik het lees klopt jou stelling niet!!!
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
bekfire
forum gebruiker

Bericht door bekfire »

Twan schreef:Ik snap de opmerking niet zo helemaal denk ik.

Vorig seizoen waren er 4 takt klassen. Maar er waren weinig 4 takten. Dus volgens mij liep de RAP voor op dit bericht. Wellicht dat de SBO wat geleerd heeft van de RAP.
Dit seizoen is in de ALV wat anders besloten. Alles wat hier boven staat is al door de RAP gedaan lijkt mij zo.
doet de rap dan ook scooterraces organizeren??
kit replica!
Twan
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Twan »

nee
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Rainman51
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Rainman51 »

Twan schreef:Ik snap de opmerking niet zo helemaal denk ik.

Twan, hoe komt het dat je denkt dat er ieder jaar minder 4takten zijn....
Ze worden door de organisatie langs alle mogelijke kanten geboycot!

Moet je mij eens uitleggen waarom iemand met een 4takt 1 wedstrijd gediskwalificeerd wordt met bvb 3,2 Pk en een andere keer met 3,2Pk gewoon punten krijgt...??

En over die 90% regel ga ik al helemaal niet beginnen...
Let op, ik spreek niet over mijn prestaties... die waren slecht door mijn eigen toedoen en lagen niet aan de 4takt.....

Misschien kan RAP wel nog iets leren van de SBO.... :-k
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
Rainman51
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Rainman51 »

geen reacties....

Wat moet ik daar van denken.... :-k
www.jarno51.tk
Twan
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Twan »

Dat we hier misschien wel het gezeur en gezanik helemaal zat zijn!!!
Misschien dat je dus daar eens over moet nadenken. :roll: :!:
piettuitdebroek

Bericht door piettuitdebroek »

Zo wordt jij sommige dingen zat ,zoals andere dan weer dat jij je neus overal tussen steekt als RAP (en vooral andere) woordvoerder...

Zo worden sommige mensen ook zat dat het bestuur in een grote broekzak zit,

Zo krijg je dat de organisatie nog weinig met een sportief oog bekeken wordt, en gezelligheid ver weg is

Zo krijg je debiele regelementen, waarbij iemand in het voordeel is als hij dagelijks naar de Mc Donalds gaat

Zo los ik niets op, maar vele vinden hier hun mening in terug

Zo kan ik nog uren doorgaan..........

Mijnheer(ik vind mezelf interessant) TWAN VULLINGS :!:

De groeten Piettuitdebroek
JoeyWL

Bericht door JoeyWL »

piettuitdebroek schreef:Zo wordt jij sommige dingen zat ,zoals andere dan weer dat jij je neus overal tussen steekt als RAP (en vooral andere) woordvoerder...

Zo krijg je dat de organisatie nog weinig met een sportief oog bekeken wordt, en gezelligheid ver weg is

Zo krijg je debiele regelementen, waarbij iemand in het voordeel is als hij dagelijks naar de Mc Donalds gaat

Hahaha geniaal
Twan
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Twan »

piettuitdebroek schreef:Zo wordt jij sommige dingen zat ,zoals andere dan weer dat jij je neus overal tussen steekt als RAP (en vooral andere) woordvoerder...

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Heerlijk zoiets en ik zie dat je me kent. Mijn echte naam staat er namelijk bij. Maar heerlijk hoe je reageerd, want hier wordt ik niet warm of koud van. Het zegd juist genoeg over jou. Maar helemaal Top. :wink:

oh ja Groeten
Mijnheer Twan Vullings :wink: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ANITA1967
forum gebruiker

VIERTAK

Bericht door ANITA1967 »

WAT ZITTEN JULLIE TOCH TE KATTEN
GA NAAR DE LEDENVERGADERING EN DOE DAAR JE ZEGJE OF STOP ER ANDERS MEE GA DAN MAAR GOLFEN OF ZO IETS
LATEN WIJ HET WEL GEZELLIG HOUDEN [-X :lol: :lol:
fryslan boppe
forum gebruiker

Re: VIERTAK

Bericht door fryslan boppe »

ANITA1967 schreef:WAT ZITTEN JULLIE TOCH TE KATTEN
GA NAAR DE LEDENVERGADERING EN DOE DAAR JE ZEGJE OF STOP ER ANDERS MEE GA DAN MAAR GOLFEN OF ZO IETS
LATEN WIJ HET WEL GEZELLIG HOUDEN [-X :lol: :lol:
goed gesproken anita wat zit iedereen te moeilijk te doen.
het is de een hobby is volgens mij de bedoeling om een beetje fun te hebben?
Rainman51
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Rainman51 »

Twan schreef:Dat we hier misschien wel het gezeur en gezanik helemaal zat zijn!!!
Misschien dat je dus daar eens over moet nadenken. :roll: :!:
na even denken....

Ik ben het misschien zat dat er in de RAP dingen gebeuren die helemaal niet door de beugel kunnen!!!
En is dit de enige manier om mijn onvrede te uiten! Op een ALV zitten meer dan de helft DM-aanhang, en die zullen natuurlijk aan het zelfde eind trekken!!

Blijkbaar deelt pietuitdebroek ook die mening.

@ ANITA1967... ik vond het enkele jaren OOK gezellig op de RAP wedstrijden.... nu niet meer...
Ik spreek je wel eens binnen 2 jaar... eens zien of je mening van GEZELLIG bij rap nog dezelfde is!
www.jarno51.tk
piettuitdebroek

Bericht door piettuitdebroek »

Twan schreef:[

Heerlijk zoiets en ik zie dat je me kent. Mijn echte naam staat er namelijk bij. Maar heerlijk hoe je reageerd, want hier wordt ik niet warm of koud van. Het zegd juist genoeg over jou. Maar helemaal Top. :wink:

oh ja Groeten
Mijnheer Twan Vullings :wink: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Fout, ik heb verschillende van je posts gelezen, en daarin vermeld je je naam wel eens,
Dus laten we zeggen dat ik je naam wel vaag ken

Wat ik wel denk is dat je volgens mij een internetaansluiting in je achterwerk heb, vast gesteld aan de snelheid van je reactie op een post..

of is dat een deel van je werk als DManager??(die vond ik wel geslaagd in de vorige posts)

Groeten
Piettuitdebroek
Twan
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Twan »

piettuitdebroek schreef: Fout, ik heb verschillende van je posts gelezen, en daarin vermeld je je naam wel eens,
Dus laten we zeggen dat ik je naam wel vaag ken

Wat ik wel denk is dat je volgens mij een internetaansluiting in je achterwerk heb, vast gesteld aan de snelheid van je reactie op een post..

of is dat een deel van je werk als DManager??(die vond ik wel geslaagd in de vorige posts)

Groeten
Piettuitdebroek
Nu ik weet wie er achter Pietuitdebroek zit snap ik het. Ook waarom u onder een schuilnaampje zit.
Vandaar dat het me nu meer opvalt dat je zowel hier als langs de baan altijd wel wat te mekkeren hebt en juist de gezelliheid niet ziet of kunt zien. Ik heb de post van je andere forum naam ook eens bekeken. Volgens mij wil of ken je de gezelligheid niet zien. Vandaar dat ik de raad van Anita opvolg en er dus hier verder maar niet op in ga.
Er is gezelligheid voldoende tijdens een race en ik zie die en ga me liever daar mee bezig houden dan dit onzinng gedoe.
Gesloten