TtHoMaS schreef:heey, bedankt...
ik wil dus voor de wat goedkopere klasse gaan
het gaat hem meer om het zelf bouwen dan om het rijden ben niet van plan om echt te gaan racen ofzo iets
ik wee niet of het mogelijk is om rond de 300 euro een compleet pakket te kopen, van toch wel een beetje een merk waar dan ook onderdelen voor zijn enz
ik ga me er even wat verder in verdiepen
gr, Thomas
Ik denk niet dat je het concept rond zelfbouw compleet begrijpt?
Je kan, spijtig genoeg voor jouw, geen compleet pakket kopen waarvoor je een plan of dergelijke moet volgen om hem rijdende te maken.
De meeste beginnen eerst aan een rollend frame te bouwen en daar zijn wel bouwtekeningen voor maar je moet het frame zelf zagen, lassen en desnoods aanpassen.
Het motor gedeelte is dan iets wat op z'n eigen staat en uiteindelijk onder het frame geplaatst kan worden. Je weet best eerst welke motor je gaat nemen vooraleer je het frame gaat maken zodat je geen problemen krijgt als het blok onder het frame moet komen.
Uiteindelijk ga je nog wel wat aanpassingen moeten doen voor alles lopende te krijgen maar ik denk dat dat zowat de grote lijnen zijn die je moet volgen, verbeter mij als ik fout ben.
Ik heb dit ook altijd een enorm goede site gevonden:
http://www.zelfbouwbikes.nl/
Vooral het "documentatie" en het "projecten" gedeelte staat vol met nuttige info.
Gr.