uitlaatrestrictie compleet verkoold?

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
kleine_duivel
spammer

uitlaatrestrictie compleet verkoold?

Bericht door kleine_duivel »

hallo,

omdat rap holland per email elke rijder informatie vroeg over o.a. je motor en je maat restrictie, heb ik voor het eerst sinds een behoorlijke tijd de uitlaatrestrictie eruit gepakt, om hem op te meten.

ik was zeer verbaast, want wat eerst een glimmend stukje metaal was was nu een dof, verkoold stuk vuil.
(had achteraf nog even foto moeten maken voordat ik hem schoon krabte met een mesje)
er zat echt een dikke laag op waardoor de diameter van de restrictie zelfs afnam.

ik meng altijd met 1:45, toch te veel?...lijkt me beetje sterk eerlijk gezegt.
of is de shell advance racing x olie, toch niet zo goed als we dachten?

groeten Tim.
NRGizer
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Dat je uitlaatrestrictie verkoold is heel normaal hoor, je zit nog altijd met 2-takt en als je olie verbrand krijg je een vettige neerslag en omdat op dat punt al de uitlaatgassen door dat "kleinere" gaatje moeten wordt het nog eens erger, ook wordt de olie niet in alle gevallen perfect verbrand.

Hoe beter de olie, hoe minder je het zal hebben maar hebben zul je het toch altijd en 1:45 mengen is zeker niet teveel en je gebruikt toch een olie van betere kwaliteit.

Gewoon je restrictie af en toe eens proper maken en de koolresten afkrabben zodat ie niet teveel gaat tegenhouden en je kunt er weer tegenaan.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Raytje192
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

NRGizer schreef:Dat je uitlaatrestrictie verkoold is heel normaal hoor, je zit nog altijd met 2-takt en als je olie verbrand krijg je een vettige neerslag en omdat op dat punt al de uitlaatgassen door dat "kleinere" gaatje moeten wordt het nog eens erger, ook wordt de olie niet in alle gevallen perfect verbrand.

Hoe beter de olie, hoe minder je het zal hebben maar hebben zul je het toch altijd en 1:45 mengen is zeker niet teveel en je gebruikt toch een olie van betere kwaliteit.

Gewoon je restrictie af en toe eens proper maken en de koolresten afkrabben zodat ie niet teveel gaat tegenhouden en je kunt er weer tegenaan.
Klopt, is leuk als je bijvoorbeeld een puch snor cilinder bekijkt die nooit echt schoon gemaakt is, hebben een hele kleine uitlaatpoort die soms wel eens bijna helemaal dicht zit met koolaanslag :wink: is overigens idem dito met zuigers, hier wil ook wel eens een beetje koolaanslag op komen aan de bovenkant, afhankelijk van welke soort olie je gebruikt :wink: Sommige willen dit voorkomen en een schone zuiger hebben, heb persoonlijk liever klein beetje koolaanslag kan je als tuner namelijk veel vertellen :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Plaats reactie