Maar kan iemand zeggen of en wat de wijzigingen zijn voor de zelfbouw water.
De carters mogen die nu zelf gemaakt worden uit een blok alu??
De leeftijd grens?
Etc. etc??
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
hallorsr schreef:Hoi ik ben er niet geweest en jullie zullen gelijk zeggen WAS DAN GEGAAN!!!![]()
Maar kan iemand zeggen of en wat de wijzigingen zijn voor de zelfbouw water.
De carters mogen die nu zelf gemaakt worden uit een blok alu??
De leeftijd grens?
Etc. etc??

het plan is geboren om zelfbouw carters toe te staan omdat de mogelijkheden om een klein carter te bouwen wat makkelijker maakt, dit omdat het met de huidige beschikbare blokken vrij moeilijk is.rsr schreef:vind het wel een mooi plan!!
Het is niet voor niks zelfbouw, wel balen dat ik net drie pia blokken aan het klaar maken ben. en die zijn ook erg compact aan het worden.
Wel hoop ik dat het geen zelfmoord word voor deze klasse. We hebben niet allemaal de beschikking over een cnc machine park.
Met het oog op de carters is het daar ook zo net als met het frame van de zelfbouwbikes er niet meer dan 10 gelijke mogen zijn.
Ik maak wel vaker zandgiet mallen dus een carter mal is een eitje.![]()
Wel erg benieuwd wat voor moie creaties het gaat opleveren.
als het seizoen is begonnen en de nieuwe bikes klaar zijn dan ga ik wel aan de slag op de freesbanken. Mooi stukje 3D frezen.
rsr gaat zeker een waterkoeler maken...1 van de 3 blokken is mijn deel...eveneens als 1 van mijn frame zijn frame is. (wij zijn de projectcollega's)*HANK* schreef:het plan is geboren om zelfbouw carters toe te staan omdat de mogelijkheden om een klein carter te bouwen wat makkelijker maakt, dit omdat het met de huidige beschikbare blokken vrij moeilijk is.rsr schreef:vind het wel een mooi plan!!
Het is niet voor niks zelfbouw, wel balen dat ik net drie pia blokken aan het klaar maken ben. en die zijn ook erg compact aan het worden.
Wel hoop ik dat het geen zelfmoord word voor deze klasse. We hebben niet allemaal de beschikking over een cnc machine park.
Met het oog op de carters is het daar ook zo net als met het frame van de zelfbouwbikes er niet meer dan 10 gelijke mogen zijn.
Ik maak wel vaker zandgiet mallen dus een carter mal is een eitje.![]()
Wel erg benieuwd wat voor moie creaties het gaat opleveren.
als het seizoen is begonnen en de nieuwe bikes klaar zijn dan ga ik wel aan de slag op de freesbanken. Mooi stukje 3D frezen.
mijn is het wel gelukt vorig jaar, maar het is heel veel werk en de kosten zullen niet veel minder zijn als met een zelfbouw carter.
Daarnaast is het voor de echte zelfbouwer natuurlijk een hele mooie uitdaging.
Zelfmoord voor de zelfbouw is het zeker niet aangezien je nog altijd met bestaande bromfiets/scooter carters mag rijden, en die nog zeker vooraan mee zullen rijden.
Ik begrijp uit je verhaal dat je ook een water koeler aan het bouwen bent, maar ga je ook wedstrijden rijden?
Zelf ben ik nu begonnen met de tekeningen voor het eigen bouw carter, deze zal in grote lijnen lijken op het bestaande carter.
Alleen zullen er geen losse platen meer aan zitten en zal het deelbaar zijn als een minibike carter.